Træk vejret dybt.......
Og jeg er altså en af de mødre, som en gang i mellem trænger til en weekend væk fra min datter. Nogen gange kører jeg bare surt i at være mor, skal skælde ud, og sige tingene 5000 gange. For den periode er vores datter inde i (hun er 3).
Hvorfor trænger JEG til en pause fra at være mor..... Jamen, en pause er hvad man har brug for, for at blive en endnu bedre mor, samle energi, ordne andre ting, end lige "mor-ting", hygge med manden, VÆRE KÆRESTER, cafe tur med veninderne, sove længe, læse en bog... ALT som jeg nærmest ikke gør, fordi jeg er mor 24/7 flere uger af gangen... Ja, jeg er sq mor for resten af mit liv. Det elsker jeg også. Men nogen gange trænger jeg til en pause. OG DET ER IORDEN.
Send barnet på weekend ved mormor/morfar, farmor/farfar... Eller en overnatning ved moster, faster, eller hvem det lige er. Nyd at være selv, nyd en tur i biffen med manden, nyd en middag, eller bare nyd en formiddag i sengen...
Jeg tror vi oftest har alt for travlt med den perfekte familie udad til, og tit krakelere billedet inden for væggene. Hvis det hjælper, så trænger vi til at få støvsuget, vasketøjet skal hænges op, vasketøj skal lægges sammen, og min datter er et rodehoved (og mor med) der står dukkeklapvogn, og scooter på gulvet i stuen, sofabordet bugner med legetøj min datter smed der i går, vasketøjet smed hun i gangen. Men ved du hvad, lige nu, den næste time er det MIG-TID. Jeg smider mig på sofaen, ser lidt tv, og begynder bagefter på det alt sammen. Når klokken bliver 15 vil jeg hente min datter, og så hjælpes vi med oprydningen...
giv dig selv en pause, som mor fortjener du det