Aagaard skriver:
Må jeg spørge hvad en smertepatient er?
Åh jeg ville gerne vide hvordan han kan holde til at elske en der har ondt - jeg er ved at gå i tusinde stykker af det og af usikkerheden, for det er så uforudsigeligt det hele her hjemme, den ene dag koster det måske kun 20% af hans energi for dagen at sætte i opvaskeren andre 60% og det kan skifte fra ok efter han (endelig - ok jeg er pisse bitter) er kommet op om morgenen til at være så han ikke kan andet end at sidde i sin stol med våde øjne og kæmpe for at bevare fatningen gennem smerterne over middag. Det er bare så utrolig hårdt og se på og det gør at jeg er nødt til at trække mig fra ham følelsesmæssigt, jeg går simlepthen i stykker af at se på at han har så ondt hvis jeg er for tæt knyttet til ham - jeg kan ikke holde til det.
Ved du hvordan din mand/kæreste tackler det?
Smertepatient er at jeg har ondt 24/7. Jeg har været tilknyttet smerteklinikken for at få hjælp til at blive dækket ind på smertestillende. Jeg har altid ondt, har gode og dårlige dage, har dage hvor jeg mest har lyst til at trække dynen op over hovedet, og ikke eksistere. Efter næsten 7 år som dårlig gående, og acceptere at dette er mig nu, så har jeg lige nu fundet min balancegang. Selvom jeg er under 30 år, har jeg det bedst herhjemme, at jeg kan tage tingene i mit tempo, og at min familie acceptere det.
Jeg er heldig med en fantastisk familie. Manden vidste det inden vi fik barn hvad jeg kunne eller ej. Derfor er det stadig hårdt. Der er stadig dage hvor jeg tror manden har lyst til at råde 'så tá dig dog samme kælling' (han gør det ikke) og de dage syntes jeg det er iorden at have. Derfor er det ligeså vigtigt at han bevarer sin hobby, så han kan komme ud, og hjemmefra, få noget 'mig-tid'. Hvis han er væk en hel weekend, så ved han også at mandag og tirsdag bliver der intet lavet, for der sover jeg næsten dagen væk.
Jeg forstår godt du er bitter, og træt af det. Og jeg må tilstå jeg heller ikke forstår hvorfor manden er samme med mig, for jeg føler ikke jeg kan give ham det fulde som han fortjener, det samme med mit barn. Nogen gange tænker jeg at jeg nok aldrig skulle have haft børn, men igen, hvorfor skulle jeg ikke have den glæde, den lykke, den kærlighed.
Min mand vidste hvad han gik ind til, han vidste inden vi fik barn at jeg var syg. Men derfor tror jeg ikke det er nemmere.
Får din mand nogen hjælp på nogen måder??