Aagaard skriver:
Hej kvinder og mænd
Jeg er så uheldig at min kæreste har været ramt først af en svær depression og derefter nu har udviklet kronisk psoriasisgigt i mange led i hele kroppen og har rigtig ondt - det her har jo betydet at vi faktisk aldrig har fundet vores "plads" i forhold til at få en familie med et barn til at fungeret i hverdagen. Jeg ku derfor godt tænke mig at høre lidt om hvordan jeres hverdag ser ud med et eller flere børn. Hvem gør hvad? Og hvorfor? Hvem står op med ungerne om morgenen? Hvem laver mad, finder og giver tøj på, hvad med aflevering og afhentning? Gymnastik eller andre aktiviteter for børnene og for jer? Hvad med aftensmad og hygge og putning? Rengøring og oprydning? Hvordan fungerer et normalt forhold?
Håber i kan hjælpe mig lidt på vej her :-)
Hej , starter lige med at give dig en krammer
jeg er ked af at høre det om din mand, det må godt nok også være hårdt.
Herhjemme arbejder manden fra kl. 6-16.
så om morgenen er det mig som vækker børn, og sørger for ALT så de er klar til at komme afsted, jeg aflevere dem og henter dem også igen.
når manden kommer hjem er han dødtræt, og sætter sig enten ved computeren eller falder i søvn.( medmindre jeg har brug for hans hjælp) giver måske vores lille pige på 2 måneder mad, eller hvis jeg selv er for udkørt spørger jeg om hjælp til f.eks. madlavningen.
men ellers laver jeg lektier med den store imens jeg laver aftensmad og dækker bord osv. nogen gange laver jeg først lektier med ham efter maden. alt efter hvordan det hele kører. når vi har spist står den på badning og putning af ungerne , her deles vi begge om opgaven
vi putter hver anden dag hver ca
og bader dem sammen, da det jo er begge børn
om aften kl 20, når ungerne er puttet, smørre jeg madpakker og pakker skoletasken ( sønnens ) til næste dag og finder gymnastiktøj osv... og ligger tøj frem til næste dag, og smider lige en maskine over
tager også opvasken der, ( nogen gange først dagen efter om formiddagen)
når kl. er 23 falder jeg sammen som en klud ( hvis ikke også før)
jeg gør de fleste ting herhjemme, og sådan noget som oprydning og tøjvask og rengøring og handler, men nu arbejder min mand jo også , og lige pt er jeg selvfølgelig på barsel, og når den er slut og jeg skal i gang igen, kommer vi til at være mere lige om opgaverne, men det er stadig ALTID mig som gøre klar og aflevere om morgen...