Hvordan fungerer et almindeligt parforhold m børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

modesty

Åh sådan et dejligt samarbejde i har og i må stole dejligt meget på hinanden. 
Jeg må vidst indse at jeg ikke kan holde til det her, når jeg ser på hvordan et normalt parsamarbejde virker bliver jeg sådan helt uhhh (støn) sådan ville jeg også SÅ gerne have det!

Det er jo helt forskelligt fra forhold til forhold hvordan arbejdet fordeles. Hos nogle laver den ene part (typisk kvinden) størstedelen af det huslige - og har det fint med det. Men det handler jo i sidste ende om hvor ens egen personlige grænse går og hvad man selv vil have det bedst med. Så lyt til dig selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

Aagaard

modesty skriver:

Det er jo helt forskelligt fra forhold til forhold hvordan arbejdet fordeles. Hos nogle laver den ene part (typisk kvinden) størstedelen af det huslige - og har det fint med det. Men det handler jo i sidste ende som hvor ens egen personlige grænse går og hvad man selv vil have det bedst med. Så lyt til dig selv.

Ja, det er det selvfølgelig. 

Mange tak for hjælpen.

Anmeld

31. oktober 2013

Benjamins'mor

Aagaard skriver:

Hej kvinder og mænd

Jeg er så uheldig at min kæreste har været ramt først af en svær depression og derefter nu har udviklet kronisk psoriasisgigt i mange led i hele kroppen og har rigtig ondt - det her har jo betydet at vi faktisk aldrig har fundet vores "plads" i forhold til at få en familie med et barn til at fungeret i hverdagen. Jeg ku derfor godt tænke mig at høre lidt om hvordan jeres hverdag ser ud med et eller flere børn. Hvem gør hvad? Og hvorfor? Hvem står op med ungerne om morgenen? Hvem laver mad, finder og giver tøj på, hvad med aflevering og afhentning? Gymnastik eller andre aktiviteter for børnene og for jer? Hvad med aftensmad og hygge og putning? Rengøring og oprydning? Hvordan fungerer et normalt forhold? 

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej her :-)

Min kæreste haremet skiftende arbejdstider så primært gør jeg alt.
Men når han møder sent aflevere han og når han har tidligt fri henter han og laver mad.

Anmeld

31. oktober 2013

MoarMoar

Min mand er selvstændig og arbejder ca +80 timer om ugen og det er også lørdag og søndag. 

Så jeg laver rigtig meget her hjemme.  Jeg står for indkøb, madlavning , rengøring og tøjvask 100%

Jeg står altid selv op med børnene i hverdagen og aflevere dem.  Nogle søndage står han op med dem, så jeg kan få lov at sove længe. 

Min mand henter dem dog to gange om ugen, da jeg har sent fri. De dage får vi gerne rester som bare skal varmes ovnen, så han ikke skal lave mad. 

Min mand er dog god til at være sammen med sine børn, når han kommer hjem også arbejder han bare igen når de er kommet i seng. 

Anmeld

31. oktober 2013

Aagaard

rasmusqx skriver:

Min mand er selvstændig og arbejder ca +80 timer om ugen og det er også lørdag og søndag. 

Så jeg laver rigtig meget her hjemme.  Jeg står for indkøb, madlavning , rengøring og tøjvask 100%

Jeg står altid selv op med børnene i hverdagen og aflevere dem.  Nogle søndage står han op med dem, så jeg kan få lov at sove længe. 

Min mand henter dem dog to gange om ugen, da jeg har sent fri. De dage får vi gerne rester som bare skal varmes ovnen, så han ikke skal lave mad. 

Min mand er dog god til at være sammen med sine børn, når han kommer hjem også arbejder han bare igen når de er kommet i seng. 

Måske mit problem i virkeligheden er at jeg ikke selv har valgt det... det kan jeg godt mærke når jeg læser det du skriver.

Tak for hjælpen

Anmeld

31. oktober 2013

VIPpigen

Puha for en omgang til din mand.

Jamen her er det mig der står op med Lilje. Manden møder allerede kl 6 i Kolding, så han skal op længe før os.

Det er mig der sørger for Lilje om morgenen, morgenmad, tøj, aflevering (selv i en snestorm når ungen holder hårdt på hun skal i dp)

Jeg går pt hjemme, så det er mig der holder hus. Ofte er det mig der henter også, en gang i mellem henter han, det kommer an på hvornår han er hjemme. 

Aftensmad, det kommer an på så meget. Oftest laver manden mad, jeg er total ideforladt til sådan noget, og manden hader det rod jeg laver i køkkenet når jeg laver mad.

bad, der vil hun oftest med far i brusebad, eller hygge og lege i badekar. Badekar er også bedst hvis enten far eller mor hopper med i 

Oftest rydder den ene af mens den anden snupper bad med Lilje, og alt afhængig af tid, så er det afrydder som også børster tænder på Lilje, og den som har snuppet bad med hende putter... Så er alle klar.

I weekenden er det ren rutine at en står op lørdag med hende, og den anden søndag. Så kan vi begge få en dag vi kan sove længe i

Anmeld

31. oktober 2013

Aagaard

Benjamins'mor skriver:

Min kæreste haremet skiftende arbejdstider så primært gør jeg alt.
Men når han møder sent aflevere han og når han har tidligt fri henter han og laver mad.

Jeg har efterhånden sporet mig ind på at mit problem er at jeg ikke selv har valgt den her måde at leve på - det har depression og gigt tvunget ned over mig og os. 

Tak for hjælpen

Anmeld

31. oktober 2013

Aagaard

VIPpigen skriver:

Puha for en omgang til din mand.

Jamen her er det mig der står op med Lilje. Manden møder allerede kl 6 i Kolding, så han skal op længe før os.

Det er mig der sørger for Lilje om morgenen, morgenmad, tøj, aflevering (selv i en snestorm når ungen holder hårdt på hun skal i dp)

Jeg går pt hjemme, så det er mig der holder hus. Ofte er det mig der henter også, en gang i mellem henter han, det kommer an på hvornår han er hjemme. 

Aftensmad, det kommer an på så meget. Oftest laver manden mad, jeg er total ideforladt til sådan noget, og manden hader det rod jeg laver i køkkenet når jeg laver mad.

bad, der vil hun oftest med far i brusebad, eller hygge og lege i badekar. Badekar er også bedst hvis enten far eller mor hopper med i 

Oftest rydder den ene af mens den anden snupper bad med Lilje, og alt afhængig af tid, så er det afrydder som også børster tænder på Lilje, og den som har snuppet bad med hende putter... Så er alle klar.

I weekenden er det ren rutine at en står op lørdag med hende, og den anden søndag. Så kan vi begge få en dag vi kan sove længe i

Det lyder også som en dejligt fungerende og ligeværdig hverdag.

Det ville jeg så gerne have. Lilje - det er et meget smukt navn

Tak for hjælpen

Anmeld

31. oktober 2013

Team Putte

Aagaard skriver:

Hej kvinder og mænd

Jeg er så uheldig at min kæreste har været ramt først af en svær depression og derefter nu har udviklet kronisk psoriasisgigt i mange led i hele kroppen og har rigtig ondt - det her har jo betydet at vi faktisk aldrig har fundet vores "plads" i forhold til at få en familie med et barn til at fungeret i hverdagen. Jeg ku derfor godt tænke mig at høre lidt om hvordan jeres hverdag ser ud med et eller flere børn. Hvem gør hvad? Og hvorfor? Hvem står op med ungerne om morgenen? Hvem laver mad, finder og giver tøj på, hvad med aflevering og afhentning? Gymnastik eller andre aktiviteter for børnene og for jer? Hvad med aftensmad og hygge og putning? Rengøring og oprydning? Hvordan fungerer et normalt forhold? 

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej her :-)

herhjemme går jeg desværre sygemeldt med dobbelt diskusprolaps i lænden og det giver selvfølgelig nogle udfordringer!

Far står selv op i hverdagen da han møder tidligt på job.. Jeg står op med Ida når hun vågner og står for tøj, morgenmad og aflevering i vs hvor jeg så handler ind på vej hjem.. Alt efter hvor ondt jeg så har er det normalt ikke meget jeg laver før jeg henter Ida igen kl 15 far kommer hjem kl 16 og laver aftensmaden til kl 17, vi spiser sammen og så gør jeg Ida klar til bad men far rydder op efter maden.. Så bader far Ida og senere gør jeg hende klar til natten og far putter

jeg tørrer støv af og lægger tøj sammen.. Jeg rydder op så fremt det ikke betyder jeg skal bukke mig ned på gulvet.. Ellers laver min kæreste faktisk det meste huslige

i weekenden står vi op sammen, også selvom klokken er 5 når Ida vågner, og hjælpes ad med tingene så tager vi gerne en lur på sofaen når Ida sover til middag

Anmeld

31. oktober 2013

Trekløver(:

Først får du lige en

Jeg er på barsel med vores datter, og det er mig der står for de fleste praktiske ting herhjemme.
Min kæreste tager i skole/arbejde Kl. 7 og er hjemme mellem 17-18 de fleste dage,
Det er mig der handler og laver aftensmad, samt smør jeg hans madpakke.
Jeg har vores datter om natten i hverdagene og min kæreste har hende altid om natten i weekenden, så jeg kan få sovet
(Hun er flaskebarn).

I weekenden deles vi om opgaverne i hjemmet, og der kan han også godt lave mad eller tage op og handle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.