relgion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Patriark skriver:

Det er bare så dårlig stil, at copy/paste fra Wikipedia når man skal spille intellektuel på et internetforum.

Eller også kunne man se sådan på det, at det er spild af tid og kræfter at gen/omformulere noget, som allerede er glimrende og dækkende formuleret og tilmed let tilgængeligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor88 skriver:

Er du seriøs?  Gider du at uddybe dit svar?  Hvordan er en nyfødt i stand til at være nihilist?

hvordan er en nyfødt i stand til at være kristen eller muslim? Barnet er vel ikke på nogen måde religiøs - indtil det bliver præget af forældrene, som Patriark skriver.

Anmeld

31. oktober 2013

stjernehimmel

Patriark skriver:

Det er bare så dårlig stil, at copy/paste fra Wikipedia når man skal spille intellektuel på et internetforum.

og ik nok med det er det, det er os en side man ikke kan regne med... Alle kan skrive hvad de vil uden at det bliver tjekket... Bruger du siden under studier tæller det karakter mæssigt ned 

Anmeld

31. oktober 2013

Patriark

Mor og meget mere skriver:

Eller også kunne man se sådan på det, at det er spild af tid og kræfter at gen/omformulere noget, som allerede er glimrende og dækkende formuleret og tilmed let tilgængeligt. 

Så kunne hun vel have lavet en kildehenvisning?

Anmeld

31. oktober 2013

CaWi

Dorrit skriver:

Spørgsmål...!

Havde en lille debat med en muslimsk veninde.

HVis jeg er kristen, og faren til barnet er muslim hvad er barnet så? 

Jeg har en veninde. Hun er dansker, hendes mand er egypter og muslim.
Da hun blev gravid blev de gift. Hun er stadig kristen og har sit danske efternavn. Han er stadig muslim, og har også beholdt sit efternavn.
Deres datter er muslim (det ville faderen gerne have) men faderens efternavn er barnet '
mellemnavn og hun har så moderens efternavn.

Alt efter hvor troende man er (om man er kristen, muslim, jøde osv) så gør man jo som man selv ønsker. Vi lever jo i et moderne samfund

Anmeld

31. oktober 2013

Mor og meget mere

stjernehimmel skriver:

og ik nok med det er det, det er os en side man ikke kan regne med... Alle kan skrive hvad de vil uden at det bliver tjekket... Bruger du siden under studier tæller det karakter mæssigt ned 

Men er du uenig i den definition af nihilisme? Der er netop intet galt i at anvende Wiki til opslag inden for gængse emner, når man blot er kritisk og kan stå inde for det skrevne. Her er jo ikke ligefrem tale om en kompliceret forklaring. 

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

Undskyld mig, men spille intellektuel?  Hvorfor er copy/paste dårlig stil, når copy/paste er nemmere end at skrive det selv? Når det står klart og tydeligt på wiki, og jeg, efter at have læst det igennem kan se, at det er et brugbart svar, bruger det som forklaring på spørgsmålet, hvad er problemet så?

Og sig mig en ting, får du et kick ud af at sidde bag computerskærmen og kritisere dem, der kommer med deres svar? Dine ofte meget nedværdigende svar/kommentarer i diverse diskussioner herinde får mig til at tænke, hvorvidt du har et behov for at gøre sådan for at få det bedre med dig selv. Både for dig og mig er det nemt at sidde bag skærmen og skrive hvad vi har lyst til, men du har en nok så dårlig tone i mange af dine indlæg.

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

Barnet lever uden en Gud. 

Jeg er udmærket klar over, at det ikke er den gængse forklaring, og at der ikke er tale om en filosofisk/teologisk afvisning af religion som koncept eller social konstruktion.

Men et barn må ved fødsel leve uden et guddommeligt tilvalg qua dets noget begrænsede kognitive evner og begrebsverden ved fødsel.

Er der andet jeg kan hjælpe med?

Du har ikke hjulpet mig med dette, da jeg ikke er enig med dig i dette. Uanset hvor flot du nu prøver at stille det op og uanset hvor klog du selv synes du lyder, så erklærer jeg mig uenig. 

Så nej, der er ikke noget som helst du kan hjælpe mig med, ellers tak 

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

Patriark skriver:

Er du seriøs?   

Anmeld

31. oktober 2013

Mor og meget mere

Patriark skriver:

Vi er på baby.dk, og jeg tvivler på, nogen skal bruge definitionen til en større afhandling med deraf følgende behov for dokumentation for kilder. Jeg kan intet fejlagtigt eller tendentiøst se i wiki-definitionen, så mon ikke, det går? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.