relgion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.334 visninger
70 svar
61 synes godt om
31. oktober 2013

Dorrit

Spørgsmål...!

Havde en lille debat med en muslimsk veninde.

HVis jeg er kristen, og faren til barnet er muslim hvad er barnet så? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

mor88

Spørgsmål...!

Altså det er ikke nogen dansk lov der siger, at barnet så er muslim, men efter muslimsk lov, skal barnet jo være muslim, da det er faren der har ansvaret for familien. Moren vil så hellere ikke være kristen, da de skal giftes for at blive forældre på den rette måde, og for at kunne giftes skal moren konvertere.

det er i hvert fald det jeg har fået forklaret 

Anmeld

31. oktober 2013

lycly

Dorrit skriver:

Spørgsmål...!

Der er ikke noget der bestemmer hvad barnet er, religion er jo "frivilligt". Personligt synes jeg bare man skal præsentere begge religioner for barnet så det har mulighed for selv at vælge senere hen

Anmeld

31. oktober 2013

Patriark

Dorrit skriver:

Spørgsmål...!

Barnet er som udgangspunkt nihilist indtil det bliver præget af deres forældre. 

Anmeld

31. oktober 2013

Patriark

Dorrit skriver:

Spørgsmål...!

Men hvis din kæreste er muslim, går der nok ikke lang tid før både du og barnet er muslimer, med mindre der er tale om en kulturmuslim.

Anmeld

31. oktober 2013

Pcokate

Dorrit skriver:

Spørgsmål...!

Ateist indtil i (fx ved dåb) eller barnet selv vælger noget andet (senere i livet)

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

Pcokate skriver:

Ateist indtil i (fx ved dåb) eller barnet selv vælger noget andet (senere i livet)

Du kan ikke sige at et baby er ateist. En ateist er en, der afviser
eksistensen af en personlig gud eller et højere styrende princip, eller mangler troen på en Gud pga mangel på beviser etc. En nyfødt kan jo ikke vælge, derfor ikke vælge at være ateist, lige såvel at det nyfødte ikke kan vælge Jeg er kristen eller jeg er muslim.

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

Patriark skriver:

Barnet er som udgangspunkt nihilist indtil det bliver præget af deres forældre. 

Er du seriøs?  Gider du at uddybe dit svar?  Hvordan er en nyfødt i stand til at være nihilist?

Anmeld

31. oktober 2013

stjernehimmel

mor88 skriver:

Er du seriøs?  Gider du at uddybe dit svar?  Hvordan er en nyfødt i stand til at være nihilist?

Øhm hvad er en nihilist?

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

stjernehimmel skriver:

Øhm hvad er en nihilist?

et filosofisk standpunkt, der benægter eksistensen af et grundlag for erkendelse og moral. Som følge heraf forkastes ofte også, at den menneskelige tilværelse skulle have mening, formål eller essentiel værdi. Mest almindeligt, er nihilisme præsenteret i en eksistialistisk form, hvor man benægter at livet og universet skulle tjene et objektivt formål eller værdi, og så længe man er til i et meningsløst univers, kan man ligeså godt finde sin egen mening med tilværelsen. Moralske nihilister derimod forkaster at moral og etik skulle være noget objektivt givet. En moralsk nihilist vil mene at f.eks. den som dræber et andet menneske lige meget om der er en grund til drabet eller ej, hverken gør noget rigtigt eller forkert. Nihilismen kan også antage epistemologiske, metafysiske og ontologiske former.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.