hvornår mener i man har ret til julehlælp andre ting??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Hvis i synes i skal søge, skal i da søge

Jeg ville personligt ikke selv gøre det, men det er også fordi jeg har en meget klar holdning til julen, jul er hygge og det indebære for mig ikke penge som sådan. Og jeg synes at julen idag er gjort op i penge, hvem får de største gaver m.m og det er for mig ikke jul.

Og som du jo selv skriver ungerne får gaver og i får mad

jeg ville også godt have overskud til at hygge med børnene men da jeg lider af stress og depression er der ikke mege overskud i hverdagen og i december bliver det meget være da der desværre heller ikke er råd til at hygge serlig meget med børnene.

ja vi få mad og børnene få gaver og det er heldigvis det vigtigste

i vores familie gå vi heller ikke så meget op i gaver vi giver kun hinandens børn gaver, og min mands bror har 3 som normalt få for 150 kr, mine børn plejer normalt at få noget af det de ønsker sig, og heldigvis ønsker de sig ting i forskellige pris klasser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Hvis man har 5000 kr til rådighed OG mad, så er det satme ikke meget. Vi er 2 voksne og 2 (ble)børn og vores madbudget er på 4000, dvs vi ville så kun have 1000 tilovers.
I den situation synes jeg godt man kan tillade sig at søge om hjælp!

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Vores budget ser ligesådan ud som jeres. Vi søger dog ikke julehjælpen. Men jeg synes godt man kan for der sidder jo en og vuderer om man kan få den

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Der er helt sikkert nogle som sidder mere hårdt i det, men det er jo derfor, at der er nogle, som sidder og vurderer, hvem der kan få julehjælp

det er også der for jeg er meget i tvivl om jeg skal gøre det men ja man kan altid prøve

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

synes godt I kan søge om julehjælpen så børnene kan opleve et lille tidsrum hvor deres forældre ikke er stressede og bekymrede for om budgettet nu holder...

man skal jo tænke på at det ikke kun er et økonomiskt boost der bliver givet men en smule frihed til lige at sænke skuldrene en gang og føle man kan få vejret i et øjeblik...

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

nu ved jeg ikke om I skal være med familien juleaften, men har i overvejet at tage til juleaften i kirke... ??? der skal ikke tænke over noget, da der er andre der laver maden og man får en gave og der er nogen at have en dejlig aften med..

her vor jeg bor er der noget, dog ikke i kirken man skal betale lidt for maden, men det er sådan et sted hvor der også kommer alkoholiker, og det har jeg det rigtig skidt med pga. men fra min barndom som jeg kæmper med nu

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Du beskriver min situation, og er faktisk i tvivl. Måske kan du godt tillade dig det, fordi du sidder stramt i det. På den anden sidde har jeg altid tænkt at det var til folk der ikke har råd til mad og julegaver. Vi låner af vores bank for  at få råd, så betaler vi af så godt vi kan, selv det er meget meget lidt der er tilovers.

Jeg ved ikke hvad fattigdomsgrænsen er, men tror godt du kan søge med god samvittighed, får I det ikke må der jo være nogle der har mere brug for det end jer.

Glædelig jul

tak for svar ja vi kan så ikke låne i banken, da vi afdrager på vores gæld

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Så ville vi have råd til at ligge til side i mdr inden... 

Ja jeg ser der bare ikke som værende fattig, og synes hvis man har mulighed for selv at lægge til side osv, måske et helt år inden hvis det er det som skal til, så er det det man gør.... 

men det er bare set ud fra at VI ville kunne leve og lægge til side ud af de penge, så det kan jo godt lade sig gøre... 

Anmeld

28. oktober 2013

Team Putte

Anonym skriver:

mange tak jeg vil lige over veje det og skrive til dig, hvis det er

men vi bor remlig langt fra hinanden

Min kæreste kører over det meste af sjælland og nogle gange på lolland gennem jobbet nu er det jo svært at vide hvor du bor men er det på sjælland synes jeg du skal skrive du kan også skrive så facebook hvis du ikke vil frem med din profil herinde Pernilles kager

Anmeld

28. oktober 2013

AnthonsMor

Hvis I synes I har brug for det, så søg!

Der sidder nogen på den anden side af den ansøgning, som har styr på hvordan det skal vurderes osv., og hvis ikke de synes, at I er egnet, så får I ingenting..

Mine forældre fik lidt da jeg var barn, kan ikke huske om det var fra julehjælpen eller om det var noget privat der var stimlet sammen, men det kunne bare mærkes på dem, hvor meget det lettede deres stress og jag over at pengene skulle slå til - det skal du også selv huske at tænke på, når du lider af en depression, for det er lige sådan noget som økonomi der kan gøre det endnu værre..

Jeg håber I kommer frem til hvad I vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.