hvornår mener i man har ret til julehlælp andre ting??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: er det ok svar ja eller nej. læst emne først.

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.985 visninger
58 svar
32 synes godt om
27. oktober 2013

Anonym trådstarter

hvis vi nu tager udgangs punkt i en famille med 2 voksne og 2 børn der har 5000 kr om mdr til alt tøj, sjov, mad, husholdning, og 1000 kr i transport(kan ikke skæres væk da det er offenligt transport)

børnene få tøj på kroppen, gaver til jul og fødselsdag, mad på bordet, mor og far har ca 2-3 sæt tøj hver som holder et par år af gangen da der ikke er råd vinter tøj få børnene men mor må undvære far bruger arbejds vinterjakke

ville i syntes det ok at søge julehjælp eller ting så man kan hyggelidt med børnene så selv julemad er med til at slå bunden ud af mad buget, og ikke er råd til nået julehygge over hovedet

begrund gerne jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

hvis vi nu tager udgangs punkt i en famille med 2 voksne og 2 børn der har 5000 kr om mdr til alt tøj, sjov, mad, husholdning, og 1000 kr i transport(kan ikke skæres væk da det er offenligt transport)

børnene få tøj på kroppen, gaver til jul og fødselsdag, mad på bordet, mor og far har ca 2-3 sæt tøj hver som holder et par år af gangen da der ikke er råd vinter tøj få børnene men mor må undvære far bruger arbejds vinterjakke

ville i syntes det ok at søge julehjælp eller ting så man kan hyggelidt med børnene så selv julemad er med til at slå bunden ud af mad buget, og ikke er råd til nået julehygge over hovedet

begrund gerne jeres svar

Jeg mener godt man burde kune spare om til julen ud af et mdr rådighedsbeløb på 5000 kr.

Men man kan jo altid søge, der sidder vel nogle og vurdere om man reel kan modtage?

Anmeld

27. oktober 2013

C-Dog

Hvis i ikke kan få det til at løbe rundt så ja, for jeres børns skyld. Men, jeg synes det ville være en bedre idé at lægge et bedre budget, jagte tilbud og prioritere bedre. Vi er Mor. Far og tre børn under 6 år og vi har også 5000 til mad, sjov og tøj, og vi gir 1200 i offentlig transport, og vi klare os helt fint og kan godt spare op til jul.
Er jeres børnepenge med i jeres budget på 5000?

Anmeld

27. oktober 2013

FruStolpe

Jeg har svaret andet.

Fordi jeg syntes at det kommer an på mere end det du har listet op. Man bør kigge på hele budgettet og se om der er hold i det.

Der er rigelig med mennesker som reelt behøver hjælp, så mener ikke man kan sige ja eller nej ud fra det du har skrevet.

Men generalt bør man vel tænke på om man med god samvittighed kan tage imod hjælpen, og samtidig vide at der måske er børn som ikke har kunnet få..... og så tage sin beslutning ud fra det...

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Hvis i ikke kan få det til at løbe rundt så ja, for jeres børns skyld. Men, jeg synes det ville være en bedre idé at lægge et bedre budget, jagte tilbud og prioritere bedre. Vi er Mor. Far og tre børn under 6 år og vi har også 5000 til mad, sjov og tøj, og vi gir 1200 i offentlig transport, og vi klare os helt fint og kan godt spare op til jul.
Er jeres børnepenge med i jeres budget på 5000?

ja vores børnepenge er regnet med i buget, jeg syntes også at vi køber tingene så billigt som muligt men det er dog ikke alle butikke vi kan tage til da vi bor i en lille by så lidl rema og fakta tager vi kun til hvis der er flere ting på bud ellers handler vi mest i netto og nogen gange de andre nå tingene er på bud

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg mener godt man burde kune spare om til julen ud af et mdr rådighedsbeløb på 5000 kr.

Men man kan jo altid søge, der sidder vel nogle og vurdere om man reel kan modtage?

hvor meget ville du syntes der ville kunne spares?? det er jo inkl 1000 til transport

Anmeld

27. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

hvor meget ville du syntes der ville kunne spares?? det er jo inkl 1000 til transport

Hvis man blot spare 200 kr pr mdr, så er det trods alt 2400 kr pr år, til julehygge i dec.

Vi er 5 herhjemme (mor, far og 3 børn), og vores madbudget er på ca. 3600 om måneden.

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg har svaret andet.

Fordi jeg syntes at det kommer an på mere end det du har listet op. Man bør kigge på hele budgettet og se om der er hold i det.

Der er rigelig med mennesker som reelt behøver hjælp, så mener ikke man kan sige ja eller nej ud fra det du har skrevet.

Men generalt bør man vel tænke på om man med god samvittighed kan tage imod hjælpen, og samtidig vide at der måske er børn som ikke har kunnet få..... og så tage sin beslutning ud fra det...

buget er kiggede godt i gennem og det er det vi har der bliver ikke sparet op eller noget ud af de 5000 lægger vi 500 til side til tøj til børnene.

det er netop det jeg mener og folk mener vi har for meget til at søge i forhold til mange andre

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvis man blot spare 200 kr pr mdr, så er det trods alt 2400 kr pr år, til julehygge i dec.

Vi er 5 herhjemme (mor, far og 3 børn), og vores madbudget er på ca. 3600 om måneden.

ja vi vil så have omkring 3000 til rådighed.

Anmeld

27. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

ja vi vil så have omkring 3000 til rådighed.

Så kunne I måske nøjes med at spare 300 kr op om måneden til tøj, også tage 200 kr til julehygge opsparing pr mdr.?

Vi kan jo ikke fortælle dig om I er berettiget til at modtage julehjælp, zet kan kun dem som skal vurdere jeres ansøgning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.