hvornår mener i man har ret til julehlælp andre ting??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Så kunne I måske nøjes med at spare 300 kr op om måneden til tøj, også tage 200 kr til julehygge opsparing pr mdr.?

Vi kan jo ikke fortælle dig om I er berettiget til at modtage julehjælp, zet kan kun dem som skal vurdere jeres ansøgning.

ja det må jeg prøve

måjeg prøve at se en af jeres mad plan??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

ja det må jeg prøve

måjeg prøve at se en af jeres mad plan??

Her er vores madplan for denne uge:

Mandag: Hakkebøffer med råkost
Tirsdag: Kyllingefilet provence
Onsdag: Pasta Bolognese
Fredag: spise ved svigerne
Lørdag: Breseola og Nachos
Søndag: And m. Kartoflervog sovs.

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Her er vores madplan for denne uge:

Mandag: Hakkebøffer med råkost
Tirsdag: Kyllingefilet provence
Onsdag: Pasta Bolognese
Fredag: spise ved svigerne
Lørdag: Breseola og Nachos
Søndag: And m. Kartoflervog sovs.

mange tak

Anmeld

27. oktober 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

hvis vi nu tager udgangs punkt i en famille med 2 voksne og 2 børn der har 5000 kr om mdr til alt tøj, sjov, mad, husholdning, og 1000 kr i transport(kan ikke skæres væk da det er offenligt transport)

børnene få tøj på kroppen, gaver til jul og fødselsdag, mad på bordet, mor og far har ca 2-3 sæt tøj hver som holder et par år af gangen da der ikke er råd vinter tøj få børnene men mor må undvære far bruger arbejds vinterjakke

ville i syntes det ok at søge julehjælp eller ting så man kan hyggelidt med børnene så selv julemad er med til at slå bunden ud af mad buget, og ikke er råd til nået julehygge over hovedet

begrund gerne jeres svar

Vi har kun 3000 om mdr til mad og husholdning osv, og udover det bruger vi måske 500-1000 ekstra til "sjov" og hvad der ellers skulle være. Vi har dog flere penge "ekstra" om mdr, men dem har vi stående i banken til opsparing og andet (fx skal nogen af dem bruges på fertilitetsbehandling og prøver de næste par måneder) 

så altså, vi lever for maks 4000 om mdr, og vi har ingen planer om at søge julehjælp!  (2 voksne og 1 barn + hund) 

Anmeld

27. oktober 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

hvis vi nu tager udgangs punkt i en famille med 2 voksne og 2 børn der har 5000 kr om mdr til alt tøj, sjov, mad, husholdning, og 1000 kr i transport(kan ikke skæres væk da det er offenligt transport)

børnene få tøj på kroppen, gaver til jul og fødselsdag, mad på bordet, mor og far har ca 2-3 sæt tøj hver som holder et par år af gangen da der ikke er råd vinter tøj få børnene men mor må undvære far bruger arbejds vinterjakke

ville i syntes det ok at søge julehjælp eller ting så man kan hyggelidt med børnene så selv julemad er med til at slå bunden ud af mad buget, og ikke er råd til nået julehygge over hovedet

begrund gerne jeres svar

Nå, ja jeg synes jo så at det er ok at søge om noget julehjælp. Andre familier der søger/får julehjælp klarer sig jo også resten af året - så hjælpen er vel til for at forsøde tilværelsen den ene gang om året.

Jeg synes at det lyder stramt med et mad/tøj/gave buget på 4000 pr mdr. Ikke uladsiggørligt, men JEG ville fandme synes det var sur røv hvis det var for mere end et par mdr.

Selvfølgelig kan man købe masser af dejligt tøj til sig selv og ungerne brugt, og gaver behøver ikke koste 500 kr. Men selvom man kun lagde 500 til side til gaver og tøj, synes jeg at 3500 lyder ret kedeligt i længden til husholdning og fornøjelser...

Men som sagt - det kan lade dig gøre. Synes dog det er helt ok at søge julehjælp så man kan få lidt udover det sædvanlige den ene fang om året

Anmeld

27. oktober 2013

wamse

Hvis i føler i har brug for at søge, så gør i det

Jeg vil simpelthen ikke sidde og gøre mig til dommer over jeres liv og valg, og jeg er klar over, at du selv beder om vores mening.

Der sidder kompetente mennesker, som vurderer om i er berettiget til hjælp, så det lader jeg dem om, og jeg står helt ved at jeg selv søger i år.

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Vi har kun 3000 om mdr til mad og husholdning osv, og udover det bruger vi måske 500-1000 ekstra til "sjov" og hvad der ellers skulle være. Vi har dog flere penge "ekstra" om mdr, men dem har vi stående i banken til opsparing og andet (fx skal nogen af dem bruges på fertilitetsbehandling og prøver de næste par måneder) 

så altså, vi lever for maks 4000 om mdr, og vi har ingen planer om at søge julehjælp!  (2 voksne og 1 barn + hund) 

okay men hvad så hvis du have 4000 til alt uden nogen penge at kunne tage af ud over??

vi har også dyr 1 hund 3 katte de 2 katter kun sjælden hjemme

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Nå, ja jeg synes jo så at det er ok at søge om noget julehjælp. Andre familier der søger/får julehjælp klarer sig jo også resten af året - så hjælpen er vel til for at forsøde tilværelsen den ene gang om året.

Jeg synes at det lyder stramt med et mad/tøj/gave buget på 4000 pr mdr. Ikke uladsiggørligt, men JEG ville fandme synes det var sur røv hvis det var for mere end et par mdr.

Selvfølgelig kan man købe masser af dejligt tøj til sig selv og ungerne brugt, og gaver behøver ikke koste 500 kr. Men selvom man kun lagde 500 til side til gaver og tøj, synes jeg at 3500 lyder ret kedeligt i længden til husholdning og fornøjelser...

Men som sagt - det kan lade dig gøre. Synes dog det er helt ok at søge julehjælp så man kan få lidt udover det sædvanlige den ene fang om året

ja det kan lade sig gøre, hvad det jo også gør til hver dag

men det er ikke meget til sjov og vi siger tit nej til børnene

vi køber også meget brugt tøj i fint stand, da det ellers bliver dyrt i længden

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Hvis i føler i har brug for at søge, så gør i det

Jeg vil simpelthen ikke sidde og gøre mig til dommer over jeres liv og valg, og jeg er klar over, at du selv beder om vores mening.

Der sidder kompetente mennesker, som vurderer om i er berettiget til hjælp, så det lader jeg dem om, og jeg står helt ved at jeg selv søger i år.

det er fordi jeg få dårlige samvittighed, over at tænke på at der måske sidder andre, som har det meget være end os, men min mand mener vi skal søge,

der jo ikke noget som skal gøres til dommer for vi bestemmer jo selv og det er jo heller ikke sikkert man få det selvom man søger

Anmeld

27. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

begrund gerne jeres svar

Med et rådighedsbeløb på 5000 bide det godt kunne løbe rundt...
Men det kommer mere an på hvad jeres indtægt er end hvad jeres rådighedsbeløb er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.