Anonym skriver:
hvis vi nu tager udgangs punkt i en famille med 2 voksne og 2 børn der har 5000 kr om mdr til alt tøj, sjov, mad, husholdning, og 1000 kr i transport(kan ikke skæres væk da det er offenligt transport)
børnene få tøj på kroppen, gaver til jul og fødselsdag, mad på bordet, mor og far har ca 2-3 sæt tøj hver som holder et par år af gangen da der ikke er råd vinter tøj få børnene men mor må undvære far bruger arbejds vinterjakke
ville i syntes det ok at søge julehjælp eller ting så man kan hyggelidt med børnene så selv julemad er med til at slå bunden ud af mad buget, og ikke er råd til nået julehygge over hovedet
begrund gerne jeres svar
Nå, ja jeg synes jo så at det er ok at søge om noget julehjælp. Andre familier der søger/får julehjælp klarer sig jo også resten af året - så hjælpen er vel til for at forsøde tilværelsen den ene gang om året.
Jeg synes at det lyder stramt med et mad/tøj/gave buget på 4000 pr mdr. Ikke uladsiggørligt, men JEG ville fandme synes det var sur røv hvis det var for mere end et par mdr.
Selvfølgelig kan man købe masser af dejligt tøj til sig selv og ungerne brugt, og gaver behøver ikke koste 500 kr. Men selvom man kun lagde 500 til side til gaver og tøj, synes jeg at 3500 lyder ret kedeligt i længden til husholdning og fornøjelser...
Men som sagt - det kan lade dig gøre. Synes dog det er helt ok at søge julehjælp så man kan få lidt udover det sædvanlige den ene fang om året
Anmeld