hvornår mener i man har ret til julehlælp andre ting??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Maria-s skriver:

Vi kan jo ikke bedømme om i er berettigede Jeg synes det er fantastisk der er noget der hedder julehjælp, og så er det jo op til menneskers egen samvittighed om de mener de er "berettiget" til at søge det. 

At du skriver jeres rådighedsbeløb synes jeg måske heller ikke siger så meget? Det budget skal vel bedømmes ud fra en total (og hermed mener jeg bestemt ikke at du skal blotlægge dette på sådan et forum som her!) men det handler jo om prioriteringer (mere for nogen end for andre) nogen familier er bare MEGA dårlige til at være realistiske og mener de har "ret" til at have det dyre TV, den store tv-pakke, de nyeste smart phones, elektroniske gadgets, mærketøj, ferierejser hvert år mv. De har måske også et rådighedsbeløb på 5000 om måneden til mad. Men der vil jeg da mene der er andre der er langt mere værdige til en hjælpene hånd. Jeg siger bestemt IKKE at jeres familie er den jeg beskriver! jeg siger blot at vi andre ud fra et enkelt tal, IKKE kan sige vores mening om hvorvidt eller ej

hvis I mener I er "berettiget" så synes jeg klart I skal søge! Der er ingen skam i at bede om hjælp når man har brug for det. Det kan vi alle få brug for.

ja i sådan nogen situationer ville jeg aldrig søge,

vores tv er et vi har avet da svigerne gik bort

mine børn har aldrig været på ferie det eneste sted vi tager hen er i bonbonland en gang om året ellers laver vi gratis aktivter, vi gå ikke i mærke tøj (børne kan godt få lidt nå det er samme pris som andet tøj)
ellers få de mest brugt tøj. det eneste dyre vi køber er ecco sko/støvler til min datter og kun fordi hun gå skævt på fødderne, køber dog dem på udsalg eller fra ny på trendsals.

eks så har jeg ikke nogen vinterjakke da den anden gik i stykker sidste vinter har dog fundet en på dba som jeg kan få til 100 kr. jeg har 2 par bukser hvor der snart er gået hul i det ene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Lilje82 skriver:

Der er jo ikke andet for en at søge, og lade dem vurdere om i er "egnet"

personligt, så tror jeg sidder flere derude med mindre rådighedsbeløb. 

må jeg spørge hvad i laver og tjener hver især og hvordan i bor? Du må gerne skrive privat, hvis det er, måske der kunne hentes lidt opsparing i jeres budget til det. Vi har julegaverne med pp budgettet, og det havde vi også da jeg var arbejdsløs.

og det er slet ikke fordi jeg vil snage, men ville gerne kunne hjælpe med evt. Et budget. Og har fuld forståelse for, hvis ikke du vil vise hvem du er, ved at sende en pb.

om ikke andet, ønsker jeg jer held og lykke og håber det lykkedes jer! at give jeres børn den jul I ønsker for dem.

jeg er sygemeldt med depression og stress og på kontant hjælp, min mand få ca 13000 ud betalt og bliver fyret her fra næste mdr, men vi har så også gæld vi betaler af på ca 6000.

vores buget er skået helt ned til bunden, hvis der komme en uventet regning så vælter det hele læsset som nu hvor vi lige skal betale 3000 ekstra i daginstition plads, selvom vi har oplyst alt inkomst.

min bror der har forstand på økonomi har lagt buget for os,

men tusind tak fordi du vil hjælpe os

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Min kæreste kører over det meste af sjælland og nogle gange på lolland gennem jobbet nu er det jo svært at vide hvor du bor men er det på sjælland synes jeg du skal skrive du kan også skrive så facebook hvis du ikke vil frem med din profil herinde Pernilles kager

jeg skriver til dig i aften(skal snart hente børn) og forklare alt fra en ende til en anden. så du bedre kan vudere det. vil du helst have jeg skriver her eller på face, jeg har det samme profil billede så det er lige meget for mig,

Anmeld

28. oktober 2013

Team Putte

Anonym skriver:

jeg skriver til dig i aften(skal snart hente børn) og forklare alt fra en ende til en anden. så du bedre kan vudere det. vil du helst have jeg skriver her eller på face, jeg har det samme profil billede så det er lige meget for mig,

så er facebook langt bedre venner med min telefon end baby glæder mig til at høre fra dig

Anmeld

28. oktober 2013

Lilje82

Anonym skriver:

jeg er sygemeldt med depression og stress og på kontant hjælp, min mand få ca 13000 ud betalt og bliver fyret her fra næste mdr, men vi har så også gæld vi betaler af på ca 6000.

vores buget er skået helt ned til bunden, hvis der komme en uventet regning så vælter det hele læsset som nu hvor vi lige skal betale 3000 ekstra i daginstition plads, selvom vi har oplyst alt inkomst.

min bror der har forstand på økonomi har lagt buget for os,

men tusind tak fordi du vil hjælpe os

Ja, så lyder det til at I har gjort, hvad I kunne. :-) 

Anmeld

28. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

her vor jeg bor er der noget, dog ikke i kirken man skal betale lidt for maden, men det er sådan et sted hvor der også kommer alkoholiker, og det har jeg det rigtig skidt med pga. men fra min barndom som jeg kæmper med nu

Er der ikke noget i nærheden?? Det er en super oplevelse og det er virkelig mindre stressede..

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

ha

så er facebook langt bedre venner med min telefon end baby glæder mig til at høre fra dig

Jeg gå skrevet til dig:-)

Anmeld

28. oktober 2013

l.kjoeller

jeg synes godt man kan tillade sig at søge 

Anmeld

28. oktober 2013

Wik

Anonym skriver:

tak for svar ja vi kan så ikke låne i banken, da vi afdrager på vores gæld

Det gør vi også, ikke at vi er særlig gode til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.