hvornår mener i man har ret til julehlælp andre ting??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2013

Frk. Himmelblå

Jeg mener aldrig, man har RET til julehjælp.

Men det står da alle frit for at søge.

I øvrigt mener jeg, man har PLIGT til at hjælpe sig selv så vidt muligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

det er fordi jeg få dårlige samvittighed, over at tænke på at der måske sidder andre, som har det meget være end os, men min mand mener vi skal søge,

der jo ikke noget som skal gøres til dommer for vi bestemmer jo selv og det er jo heller ikke sikkert man få det selvom man søger

Jeg synes I skal søge. Der sidder nogen kompetente mennesker som kan tage beslutningen for om I kan få julehjælp. Du tager ikke noget fra nogen ved at søge

Anmeld

27. oktober 2013

Team Putte

Anonym skriver:

hvis vi nu tager udgangs punkt i en famille med 2 voksne og 2 børn der har 5000 kr om mdr til alt tøj, sjov, mad, husholdning, og 1000 kr i transport(kan ikke skæres væk da det er offenligt transport)

børnene få tøj på kroppen, gaver til jul og fødselsdag, mad på bordet, mor og far har ca 2-3 sæt tøj hver som holder et par år af gangen da der ikke er råd vinter tøj få børnene men mor må undvære far bruger arbejds vinterjakke

ville i syntes det ok at søge julehjælp eller ting så man kan hyggelidt med børnene så selv julemad er med til at slå bunden ud af mad buget, og ikke er råd til nået julehygge over hovedet

begrund gerne jeres svar

Selvfølgelig! Når børnepengene er regnet med så har i jo brugt alt indkomst.. Du skal være velkommen til at skrive en besked til mig.. Jeg laver hyggekurve her til jul til familier der ikke har det store økonomiske råderum i hverdagen

Anmeld

27. oktober 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

hvis vi nu tager udgangs punkt i en famille med 2 voksne og 2 børn der har 5000 kr om mdr til alt tøj, sjov, mad, husholdning, og 1000 kr i transport(kan ikke skæres væk da det er offenligt transport)

børnene få tøj på kroppen, gaver til jul og fødselsdag, mad på bordet, mor og far har ca 2-3 sæt tøj hver som holder et par år af gangen da der ikke er råd vinter tøj få børnene men mor må undvære far bruger arbejds vinterjakke

ville i syntes det ok at søge julehjælp eller ting så man kan hyggelidt med børnene så selv julemad er med til at slå bunden ud af mad buget, og ikke er råd til nået julehygge over hovedet

begrund gerne jeres svar

Hvis i synes i skal søge, skal i da søge

Jeg ville personligt ikke selv gøre det, men det er også fordi jeg har en meget klar holdning til julen, jul er hygge og det indebære for mig ikke penge som sådan. Og jeg synes at julen idag er gjort op i penge, hvem får de største gaver m.m og det er for mig ikke jul.

Og som du jo selv skriver ungerne får gaver og i får mad

Anmeld

27. oktober 2013

lycly

Anonym skriver:

begrund gerne jeres svar

Hvis man har 5000 kr til rådighed OG mad, så er det satme ikke meget. Vi er 2 voksne og 2 (ble)børn og vores madbudget er på 4000, dvs vi ville så kun have 1000 tilovers.
I den situation synes jeg godt man kan tillade sig at søge om hjælp!

Anmeld

27. oktober 2013

Mother-love

Vores budget ser ligesådan ud som jeres. Vi søger dog ikke julehjælpen. Men jeg synes godt man kan for der sidder jo en og vuderer om man kan få den

Anmeld

27. oktober 2013

wamse

Anonym skriver:

det er fordi jeg få dårlige samvittighed, over at tænke på at der måske sidder andre, som har det meget være end os, men min mand mener vi skal søge,

der jo ikke noget som skal gøres til dommer for vi bestemmer jo selv og det er jo heller ikke sikkert man få det selvom man søger

Der er helt sikkert nogle som sidder mere hårdt i det, men det er jo derfor, at der er nogle, som sidder og vurderer, hvem der kan få julehjælp

Anmeld

27. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

synes godt I kan søge om julehjælpen så børnene kan opleve et lille tidsrum hvor deres forældre ikke er stressede og bekymrede for om budgettet nu holder...

man skal jo tænke på at det ikke kun er et økonomiskt boost der bliver givet men en smule frihed til lige at sænke skuldrene en gang og føle man kan få vejret i et øjeblik...

Anmeld

27. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

begrund gerne jeres svar

nu ved jeg ikke om I skal være med familien juleaften, men har i overvejet at tage til juleaften i kirke... ??? der skal ikke tænke over noget, da der er andre der laver maden og man får en gave og der er nogen at have en dejlig aften med..

Anmeld

27. oktober 2013

Holbæktrunten

Team Putte skriver:

Selvfølgelig! Når børnepengene er regnet med så har i jo brugt alt indkomst.. Du skal være velkommen til at skrive en besked til mig.. Jeg laver hyggekurve her til jul til familier der ikke har det store økonomiske råderum i hverdagen

Undskyld jeg lige spammer tråden - men hvordan finder du familierne og vælger ud?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.