hvornår mener i man har ret til julehlælp andre ting??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2013

Team Putte

Holbæktrunten skriver:

Undskyld jeg lige spammer tråden - men hvordan finder du familierne og vælger ud?

gennem julehjælpen og så kæmper jeg en brav kamp for at få folk til at give lidt til kurvene, men der er desværre langt mellem Gavmilde sjæle men altså jeg laver kurvene, kontakter julehjælpen og fortæller hvad jeg har, de vender så tilbage med familier der gerne vil modtage så afleverer man selv eller familierne kan hente hos mig.. Det er egentlig ret enkelt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

Wik

Du beskriver min situation, og er faktisk i tvivl. Måske kan du godt tillade dig det, fordi du sidder stramt i det. På den anden sidde har jeg altid tænkt at det var til folk der ikke har råd til mad og julegaver. Vi låner af vores bank for  at få råd, så betaler vi af så godt vi kan, selv det er meget meget lidt der er tilovers.

Jeg ved ikke hvad fattigdomsgrænsen er, men tror godt du kan søge med god samvittighed, får I det ikke må der jo være nogle der har mere brug for det end jer.

Glædelig jul

Anmeld

27. oktober 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

okay men hvad så hvis du have 4000 til alt uden nogen penge at kunne tage af ud over??

vi har også dyr 1 hund 3 katte de 2 katter kun sjælden hjemme

Så ville vi have råd til at ligge til side i mdr inden... 

Ja jeg ser der bare ikke som værende fattig, og synes hvis man har mulighed for selv at lægge til side osv, måske et helt år inden hvis det er det som skal til, så er det det man gør.... 

men det er bare set ud fra at VI ville kunne leve og lægge til side ud af de penge, så det kan jo godt lade sig gøre... 

Anmeld

27. oktober 2013

Maria-s

Vi kan jo ikke bedømme om i er berettigede Jeg synes det er fantastisk der er noget der hedder julehjælp, og så er det jo op til menneskers egen samvittighed om de mener de er "berettiget" til at søge det. 

At du skriver jeres rådighedsbeløb synes jeg måske heller ikke siger så meget? Det budget skal vel bedømmes ud fra en total (og hermed mener jeg bestemt ikke at du skal blotlægge dette på sådan et forum som her!) men det handler jo om prioriteringer (mere for nogen end for andre) nogen familier er bare MEGA dårlige til at være realistiske og mener de har "ret" til at have det dyre TV, den store tv-pakke, de nyeste smart phones, elektroniske gadgets, mærketøj, ferierejser hvert år mv. De har måske også et rådighedsbeløb på 5000 om måneden til mad. Men der vil jeg da mene der er andre der er langt mere værdige til en hjælpene hånd. Jeg siger bestemt IKKE at jeres familie er den jeg beskriver! jeg siger blot at vi andre ud fra et enkelt tal, IKKE kan sige vores mening om hvorvidt eller ej

hvis I mener I er "berettiget" så synes jeg klart I skal søge! Der er ingen skam i at bede om hjælp når man har brug for det. Det kan vi alle få brug for.

Anmeld

28. oktober 2013

2børn2

Anonym skriver:

hvis vi nu tager udgangs punkt i en famille med 2 voksne og 2 børn der har 5000 kr om mdr til alt tøj, sjov, mad, husholdning, og 1000 kr i transport(kan ikke skæres væk da det er offenligt transport)

børnene få tøj på kroppen, gaver til jul og fødselsdag, mad på bordet, mor og far har ca 2-3 sæt tøj hver som holder et par år af gangen da der ikke er råd vinter tøj få børnene men mor må undvære far bruger arbejds vinterjakke

ville i syntes det ok at søge julehjælp eller ting så man kan hyggelidt med børnene så selv julemad er med til at slå bunden ud af mad buget, og ikke er råd til nået julehygge over hovedet

begrund gerne jeres svar

Hvis begge arbejder så synes jeg ikke det er i orden for så har man set sig for dyrt andre steder. Så som lån, hus, vil osv osv. . Vi har ikke meget mere end jer men jeg kunne aldrig få mig selv til at bede om hjælp.

Der er ting man kan undvære. Internettet for eks. .. og mange andre ting.

Synes der er så mange forkerte det får julehjælp. Enige mødre der tropper op i mærketøj og den nyeste taske osv. .

måske jeg er hård men i de fleste tilfælde er der muligt at spare op hvis man virkelig vil. ..

julen kan da også sagtens mærkes her. ..

Anmeld

28. oktober 2013

Lilje82

Der er jo ikke andet for en at søge, og lade dem vurdere om i er "egnet"

personligt, så tror jeg sidder flere derude med mindre rådighedsbeløb. 

må jeg spørge hvad i laver og tjener hver især og hvordan i bor? Du må gerne skrive privat, hvis det er, måske der kunne hentes lidt opsparing i jeres budget til det. Vi har julegaverne med pp budgettet, og det havde vi også da jeg var arbejdsløs.

og det er slet ikke fordi jeg vil snage, men ville gerne kunne hjælpe med evt. Et budget. Og har fuld forståelse for, hvis ikke du vil vise hvem du er, ved at sende en pb.

om ikke andet, ønsker jeg jer held og lykke og håber det lykkedes jer! at give jeres børn den jul I ønsker for dem.

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Med et rådighedsbeløb på 5000 bide det godt kunne løbe rundt...
Men det kommer mere an på hvad jeres indtægt er end hvad jeres rådighedsbeløb er..

vores inkomst er heller ikke særlig høj, og der er skåret ned på det som vi nu kan

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg mener aldrig, man har RET til julehjælp.

Men det står da alle frit for at søge.

I øvrigt mener jeg, man har PLIGT til at hjælpe sig selv så vidt muligt.

det er også helt i orden, man har heldivis hver sin mening

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes I skal søge. Der sidder nogen kompetente mennesker som kan tage beslutningen for om I kan få julehjælp. Du tager ikke noget fra nogen ved at søge

svar er set

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Selvfølgelig! Når børnepengene er regnet med så har i jo brugt alt indkomst.. Du skal være velkommen til at skrive en besked til mig.. Jeg laver hyggekurve her til jul til familier der ikke har det store økonomiske råderum i hverdagen

mange tak jeg vil lige over veje det og skrive til dig, hvis det er

men vi bor remlig langt fra hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.