Ih, altså...jeg har gjort noget....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2009

Honningblomst

Tina2 skriver:

Åh var det bare det jeg var mæt af... Blev inviteret ud at spise af min venindes mor (fordi Thomas og jeg har hjulpet min veninde en del under flytning) og spiste faktisk ikke ret meget, men jeg er bare overmæt og jeg hader den følelse... Tung i maven og maven buler ud

Er ikke vant til flere retter, og selvom jeg LANGTFRA spiste op, så er det bare for meget med 3 retter.....

Kender godt den fornemmelse...den bryder jeg mig heller ikke om...men nogle gange skal man nok bare nyde og så spise lidt mindre dagen efter-smiler
Knus...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2009

wamse

Synes det er så sejt gået af dig, din viden betyder så meget for os andre, som virkelig kæmper med overvægten. Kæmpe stor ros fra mig til dig

Anmeld

22. juli 2009

Tina2

Eva skriver:

Kender godt den fornemmelse...den bryder jeg mig heller ikke om...men nogle gange skal man nok bare nyde og så spise lidt mindre dagen efter-smiler
Knus...

Jeps, jeg får meget hurtigt ondt i maven, så må hellere passe lidt på imorgen..... :-)

Anmeld

23. juli 2009

Betina88

Jeg ka' ikk' andet end at sige held og lykke med din historie ..

Så håber jeg , at der er mange der køber bladet ..

Anmeld

23. juli 2009

Trolde_mor

Hvor er det bare super sejt. Du skal virkelig være stolt af dig selv
Jeg ser meget frem til at læse bladet og vil være en af de første til at få fingrene i det.
Jeg glæder mig til at hører mere om hvordan det går, og hvordan du har det med det.
Og sådanne fotografer tager jo virkelig flotte billeder, som ikke på nogen måde viser for meget som du senere kan fortryde.

Jeg syntes ligeledes det er skønt at du sådan del ud af erfaring og oplevelser, det er dejligt at hører om og til stor hjælp for os andre

Anmeld

23. juli 2009

Mumto3

Kære Eva,

Jeg har kun læst dit første indlæg og ikke hele tråden, så jeg aner ikke om jeg falder helt ved siden af hvad der ellers er skrevet, men nu skriver jeg alligevel.

Jeg har set dine billleder, og jeg er også en fra heppekoret, der har skrevet tilbage til dig at jeg synes dine bryster er blevet flottet (og det er de!) , men der er nogle ting jeg er kommet til at tænke på i forhold til den artikel du gerne vil medvirke i.

Du har her på siden oprettet en del indlæg der kredser om temaet krop og kropsopfattelse. både hvad angår vægt, hvor meget man tænker over hvad man spiser, om kvinder ikke bare generelt bare er utilfredse med deres kroppe, og vi ikke bare altid vil være selvkritiske, ønske ting anderledes osv. osv.

Så er det jeg tænker: Hvad ændrede din brystoperation? Var det udseende af dine bryster? Var det mænds opfattelse af dig? Var det din egen opfattelse af dig selv? Var det din lykkefølelse? Var det din tilfredshed med dig selv?

Du får det nogengang til at fremstå som om det virkelig var fedt at få den operation og at det ændrede dit liv på en meget positiv måde. men når jeg læse nogle af dine andre indlæg, tænker jeg at operatione IKKE ændrede din grundlæggende utilfredshed med dig selv!

Du er langt flottere end jeg er, og du har en langt smukkere krop en jeg har. Men jeg kunne aldrig drømme om at få en brystoperation! Jeg er så stolt af mine slatne hængebryster, tænk engang i 3 år har de givet føde til 3 forskellige børn! det er da vildt!!! Det kan ses på dem! Tænk at min krop har kunne præstere at skabe tre dejlige børn! Det ses tydeligt på mit slappe maveskind, men jeg har slet ikke lyst til at ligne en 15 årige stram og spændstig skolepige! Jeg har levet et liv, mit liv, og det har sat sine mærker på min krop. For mig villle det være skræmmende hvis man slet ikke kunne se det på mig!

Mit skræk-eksempel er min farmor. Hun passede utrolig godt på sig selv hele livet, og man kunne stort set ikke se at hun blev ældre. Hun havde næstet aldrig prøvet at vaske op, for det slider på hænderne at lave den slags arbejde, så hun havde de fineste frøkkenfinger (altså hun var selvfølgelig gift!), Men livet, ja, det gik hun glip af!

Med moderne teknologi kan du hævde at man både kan leve livet OG ligne en porcelænsdukke som min farmor gjorde. Men nej tak! For mig er der for meget 'plastik og u-ægthed' over det. -og så synes jeg netop at din historie bekræfter mig i, at man ikke bliver lykkeligere eller mere tilfreds med sig selv af at lægge sig under kniven.

Ingen tvivl om at det er fedt at blive bekræftet, og det er da helt sikkert også dejligt for dig, at vi er så mange herinde der skriver hvor godt vi synes du ser ud (og det gør du!) men det forhindre dig jo ikke i at du stadig tænker andre tanker når du ligger i sengen og falder i søvn om aftenen. (det har du ihvertfald skrevet et indlæg om).

Din brystoperation ændrede ved noget ydre i dig, men jeg tror ikke det ændrede noget indre i dig.

-og den side af historien synes jeg hører med når du fortæller din historie til bladet. -Bare lige for at undgå at der rundt omkring i det ganske land ikke sidder ulykkelige kvinder, der tror at deres liv ville blive meget bedre og lykkeligere hvis de får nogle pæne bryster.

-og så til allersidst vil jeg gerne sige,....øh, ja jeg ved ikke hvad jeg skal sige, men over internettet hvor man jo dybest set ikke kende hinanden, så skal man jo være forsigtig med både at dømme/bedømme andre og dels forsigtig med hvad man skriver, fordi man let kan komme til at træde hinanden over tæerne.  -og det skal du vide, at jeg på ingen måde vil jokke ind over dine grænser, eller gøre dig ked af det eller noget i den retning. Jeg har blot delt mine tanker omkring dit projekt med dig! Mere ligger der ikke i det!

Hav en god dag!

Anmeld

23. juli 2009

Mumto3

øh, hej igen nu er jeg lidt pinlig berørt af mig selv.....jeg har lige læst din tråd med din mave (eller bare lidt af den) og jeg havde nok ikke helt fattet det emd at du har været overvægtig og tabt dig og blevet suget. jeg troede egentlig bare du havde fået lavet bryster, men stadig var 'besat' af dit kropsideal. Nu giver det hele jo lidt mere menig for mig..... så undskyld mit tidligere indlæg, det er måske lidt malplaceret!

Anmeld

23. juli 2009

Kvindemin

Eva skriver:

og ved sørme ikke om det er helt åndsvagt, så vil lige høre jeres mening....

Nå, men efter jeg har fortalt om vægttab og operationer osv herinde og kun fået positiv feedback...samtidig med at jeg har været med til at få andre kvinder til at turde tage springet efter de har set mine billeder....så  tænkte jeg at jeg ville fortælle hele min historie...det ville være en slags punktum for mig...farvel til fortiden og goddag og velkommen til fremtiden...endvidere så ville jeg ønske og håbe at jeg kunne være til inspiration for andre.

Nå, men sent i nat sendte jeg en mail, en kort udgave af min historie og nogle billeder og spurgte om bladet ville fortælle min historie...det er kun det ene blad jeg kunne forestille mig at fortælle min historie til og ikke mindst vise mig nøgen eller næsten nøgen(ved det ikke helt endnu...vildt...men jeg (tror) jeg tør...

Nå, men da jeg vågnede alt for tidligt i morges lå der den her mail til mig:

"Kære Eva!

Mange tak for din mail og alle billederne. Tak fordi du skriver ind til os på....

Vi vil meget meget gerne fortælle din historie i ord og billeder. Hvor i landet bor du?

Kan jeg få dit telefonnummer, så vil jeg nemlig få en af vores søde og dygtige journalister til at kontakte dig.

Glæder mig til at se din historie i.... Du vil være en stor hjælp og inspiration for rigtig mange kvinder.

kh "

Er det ikke helt VILDT....og nu er jeg så lidt nervøs..men må bare gøre det...det har jeg brug for...og lyst til...er jeg helt skør eller hvad synes I..kunne I finde på det samme?

Knus Eva

Jeg syntes sku da bare det er fedt og vildt. Intet vulgært i det.

Held og lykke, og skriv endelig nærmere om det hele ..

Anmeld

23. juli 2009

Honningblomst

Mumto3 skriver:

Kære Eva,

Jeg har kun læst dit første indlæg og ikke hele tråden, så jeg aner ikke om jeg falder helt ved siden af hvad der ellers er skrevet, men nu skriver jeg alligevel.

Jeg har set dine billleder, og jeg er også en fra heppekoret, der har skrevet tilbage til dig at jeg synes dine bryster er blevet flottet (og det er de!) , men der er nogle ting jeg er kommet til at tænke på i forhold til den artikel du gerne vil medvirke i.

Du har her på siden oprettet en del indlæg der kredser om temaet krop og kropsopfattelse. både hvad angår vægt, hvor meget man tænker over hvad man spiser, om kvinder ikke bare generelt bare er utilfredse med deres kroppe, og vi ikke bare altid vil være selvkritiske, ønske ting anderledes osv. osv.

Så er det jeg tænker: Hvad ændrede din brystoperation? Var det udseende af dine bryster? Var det mænds opfattelse af dig? Var det din egen opfattelse af dig selv? Var det din lykkefølelse? Var det din tilfredshed med dig selv?

Du får det nogengang til at fremstå som om det virkelig var fedt at få den operation og at det ændrede dit liv på en meget positiv måde. men når jeg læse nogle af dine andre indlæg, tænker jeg at operatione IKKE ændrede din grundlæggende utilfredshed med dig selv!

Du er langt flottere end jeg er, og du har en langt smukkere krop en jeg har. Men jeg kunne aldrig drømme om at få en brystoperation! Jeg er så stolt af mine slatne hængebryster, tænk engang i 3 år har de givet føde til 3 forskellige børn! det er da vildt!!! Det kan ses på dem! Tænk at min krop har kunne præstere at skabe tre dejlige børn! Det ses tydeligt på mit slappe maveskind, men jeg har slet ikke lyst til at ligne en 15 årige stram og spændstig skolepige! Jeg har levet et liv, mit liv, og det har sat sine mærker på min krop. For mig villle det være skræmmende hvis man slet ikke kunne se det på mig!

Mit skræk-eksempel er min farmor. Hun passede utrolig godt på sig selv hele livet, og man kunne stort set ikke se at hun blev ældre. Hun havde næstet aldrig prøvet at vaske op, for det slider på hænderne at lave den slags arbejde, så hun havde de fineste frøkkenfinger (altså hun var selvfølgelig gift!), Men livet, ja, det gik hun glip af!

Med moderne teknologi kan du hævde at man både kan leve livet OG ligne en porcelænsdukke som min farmor gjorde. Men nej tak! For mig er der for meget 'plastik og u-ægthed' over det. -og så synes jeg netop at din historie bekræfter mig i, at man ikke bliver lykkeligere eller mere tilfreds med sig selv af at lægge sig under kniven.

Ingen tvivl om at det er fedt at blive bekræftet, og det er da helt sikkert også dejligt for dig, at vi er så mange herinde der skriver hvor godt vi synes du ser ud (og det gør du!) men det forhindre dig jo ikke i at du stadig tænker andre tanker når du ligger i sengen og falder i søvn om aftenen. (det har du ihvertfald skrevet et indlæg om).

Din brystoperation ændrede ved noget ydre i dig, men jeg tror ikke det ændrede noget indre i dig.

-og den side af historien synes jeg hører med når du fortæller din historie til bladet. -Bare lige for at undgå at der rundt omkring i det ganske land ikke sidder ulykkelige kvinder, der tror at deres liv ville blive meget bedre og lykkeligere hvis de får nogle pæne bryster.

-og så til allersidst vil jeg gerne sige,....øh, ja jeg ved ikke hvad jeg skal sige, men over internettet hvor man jo dybest set ikke kende hinanden, så skal man jo være forsigtig med både at dømme/bedømme andre og dels forsigtig med hvad man skriver, fordi man let kan komme til at træde hinanden over tæerne.  -og det skal du vide, at jeg på ingen måde vil jokke ind over dine grænser, eller gøre dig ked af det eller noget i den retning. Jeg har blot delt mine tanker omkring dit projekt med dig! Mere ligger der ikke i det!

Hav en god dag!

Hvis ikke jeg har gjort det før så vil jeg hermed slå fast en gang for alle(tror dog jeg har skrevet det før) at lykke ikke findes inye bryster eller maver....hvis det gjorde, så var der nok flere der tog den vej frem for at blive ulykkelige...min rejse gennem mig som person har handlet om det indre og ikke om det ydre og dem der kender mig(Pia feks) kan helt sikkert nikke genkendende til at jeg har været igennem det...
Men mine nye bryster og mave giver mig velvære...giver mig en rar fornemmelse når jeg tager tøj på, når jeg klæder mig pænt...bare det at kunne bukke sig ned uden de ryger ud, slippe for kun at gå i skjorter fordi mine bryster sejlede rundt i en bh...tilfredsstillelse ved at træne og kunne se en forskel og ikke bare slatten hud....det giver mig livskvalitet, men ikke lykke...min lykke findes i glimt og temmelig ofte med tre drenge indover-smiler
Og det er jo præcis den historie jeg vil fortælle...det med at finde roen og troen i sig selv og den vej rundt blive glad...havde jeg fået ordnet mit ydre for 7 år siden, så tror jeg det havde haft en negativ effekt på mig...nå, men alt det her var og er jo en del af den historie jeg ville fortælle...
Men det har betydning for mig...ikke for mændene jeg har kendt...jeg har altid været populær og fået mange tilbud....og ingen kan jo se på mig med tøj på at jeg inden under er som jeg ønsker mig...
Jeg har ikke ændret mig---ikke fået bryster som er kunstige eller passer på en 18 årigs krop og det er netop det jeg også vil vise og fortælle...min krop er rund og ligner den alder jeg har...men at mine bryster og mave pga overvægt var smadret, det så jeg ingen grund til bare at acceptere...hvorfor skulle jeg det, når jeg nu kunne blive en smuk helhed...indeni som udenpå??
Gav det mening...
Knus til dig
Eva

Anmeld

23. juli 2009

Honningblomst

Mumto3 skriver:

øh, hej igen nu er jeg lidt pinlig berørt af mig selv.....jeg har lige læst din tråd med din mave (eller bare lidt af den) og jeg havde nok ikke helt fattet det emd at du har været overvægtig og tabt dig og blevet suget. jeg troede egentlig bare du havde fået lavet bryster, men stadig var 'besat' af dit kropsideal. Nu giver det hele jo lidt mere menig for mig..... så undskyld mit tidligere indlæg, det er måske lidt malplaceret!

Det gør altså ikke spor..det var jo dine tanker-smiler- og de er jo lige så relevante som alle andres...omend jeg fik lidt ondt i maven da jeg læste det...men er glad for du lige fik hele historien med og nu har jeg så svaret dig med et laaaaangt indlæg-smiler- som jo fortæller en del af det om og i mig...
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.