Demata skriver:
Det er svært for mig at diskutere emnet, da jeg ikke er anonym, og ikke vil risikere at udstille de forældre jeg kender.
Men jeg vil derimod stadig modsige dig. Forældren sætter sig i en meget risikabel situation, han/hun vil hurtigt fremstå svag og opgivende, det giver udtryk for ikke at kunne rumme barnet, dets følelser og behov, og selv i de situationer hvor det "virker" gør det barnet utrygt, usikkert, og ked af det.
Hvad jeg ville gøre? Jeg ville ALDRIG vende mig fra mit barn, eller begynde at gå fra det. Det kunne jeg heller ikke drømme om at gøre overfor mine vuggestuebørn, da det vil gøre mig til en utroværdig person i deres øjne, og jeg burde være forbundet med tryghed og omsorg. Hvis ikke mine pædagogiske anerkendende metoder virker, så ville jeg slæbe barnet ja, da det i det mindste viser at jeg er der.
jeg føler ikke at jeg viser mig som svag, fordi jeg ikke gider at diskutere med et barn der skriger, hver gang jeg siger noget. eller opgivende. der er bare kampe jeg ikke gider at tage, og det har jeg det fint med.
Jeg har sku ikke oplevet at det gør at barnet ikke føler sig tryg ved mig.
Det er jo ikke bange, for jeg er jo ikke sådan at det ikke kan se mig. jeg går jo ikke hjem og efterlader barnet.
Jeg gider ikke slæbe et barn, hvis jeg kan blive fri for det. og så snakker man jo med barnet bagefter, når det ikke skriger mere.
Jeg gør hvad jeg synes er rigtig når jeg står i situationen og så er jeg egentlig ligeglad med hvad andre siger, så længe barnet ikke tager skade. og det gør det ikke.