LuLy skriver:
Havde lige en lille episode med min datter i dag som absolut ikke ville gå selv hjem fra dagplejen (vi bor 5-7 min derfra så havde ikke klapvogn med) hun ville bæres. Det sagde jeg nej til for hun er alt for tung at bære. Det resulterede i at hun bare stod stille og jeg måtte så "hive" hende med og hun hylede selvfølgelig. Da vi så kommer ind i opgangen og skulle op af trappen (vi bor i lejlighed - på 4. sal!) ville hun selvfølgelig heller ikke gå op af trappen.
Så smed hun sig på gulvet og nægtede og ville ingenting. Jeg havde allermest lyst til at tage hende i hovede og r*v men så ville hun jo få sin vilje - at blive båret op.
Efter et kvarter var det dog lige præcis hvad jeg gjorde fordi jeg ikke magtede mere.
Hvad gør I? Er I bare stædige eller har I en eller anden pædagogisk korrekt metode til at få ungen til at samarbejde..?
Nu er det godt nok lang tid siden... men de gange vores har lavet den med at de ikke vil gå selv så har jeg typisk sagt okay, så bliver vi stående her indtil du gider gå... det har de typisk ikke syntes var sjovt særlig længe, og så begynder de selv at gå
jeg gider ikke lave en kamp ud af det... så kommer vi bare det senere hjem... vi har også maks. 5min gang...
og med den store i den alder havde vi noget længere ca. dobbelt så langt... der kunne han sagtens begynde på det når vi var nået et stykke vej, så var han træt og kunne ikke gå mere osv... der var min tilgang også at blive stående eller hvis der var en bænk så sætte mig indtil han gad og gå igen...
lige på det punkt kan jeg sagtens have god tid og massere af tålmodighed... og de skulle ikke prøve det særlig mange gange før de fandt ud af at det ikke hjælper at skabe sig...
Qnuz
Anmeld