LuLy skriver:
Havde lige en lille episode med min datter i dag som absolut ikke ville gå selv hjem fra dagplejen (vi bor 5-7 min derfra så havde ikke klapvogn med) hun ville bæres. Det sagde jeg nej til for hun er alt for tung at bære. Det resulterede i at hun bare stod stille og jeg måtte så "hive" hende med og hun hylede selvfølgelig. Da vi så kommer ind i opgangen og skulle op af trappen (vi bor i lejlighed - på 4. sal!) ville hun selvfølgelig heller ikke gå op af trappen.
Så smed hun sig på gulvet og nægtede og ville ingenting. Jeg havde allermest lyst til at tage hende i hovede og r*v men så ville hun jo få sin vilje - at blive båret op.
Efter et kvarter var det dog lige præcis hvad jeg gjorde fordi jeg ikke magtede mere.
Hvad gør I? Er I bare stædige eller har I en eller anden pædagogisk korrekt metode til at få ungen til at samarbejde..?
Lad hende rase ud, for hvis du tager hende op, så vinder hun og så gør hun jo bare det samme næste gang.
Nogen går også bare lidt væk(altså ligesom at de går), ikke et sted hvor barnet er i fare, men i opgangen, som at bare gå lidt op af trappen.. (Jeg ved godt at man er modstander af det) Men så finder barnet ud af at det ikke virker.
men de raser jo for at få deres vilje og det er pisse irriterende/pinligt, men de skal jo lære at skrig og raseri bare ikke virker.
Anmeld