Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2013

Havre74

Christina88 skriver:

Nej, men man er nød til at have stået i kampen mod systemet/kommunen for at forstå hvor hårdt det faktisk er at være kh modtager (generelt at være arbejdsløs og i systemet)

Det er jeg bare ikke enig med dig i.

Jeg kan til gengæld sagtens forstå, at det er hårdt at være i systemet og gennem mit arbejde har jeg kontakt til mange der er parkeret der, selvom de er for syge til at arbejde. Kommunen kan være virkelig tung at danse med.

Jeg har til gengæld ikke ondt af dem, der er på kontanthjælp, fordi de ikke gider at lave noget. Jeg tror bare også, at samfundet er nød til at erkende, at der er nogle helt enkelte, der ikke kan placeres på en alm. arbejdsplads. Men de kunne så eks. rydde op i byerne eller naturen, der er nok man kan sætte dem til, hvor de ikke skal indgå på lige fod med andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

Meliora

Benjamins'mor skriver:

Nu blander jeg mig lige her.
Min kæreste meldte sig ind i fagforening da han fik job, men grundet at de snød ham for halvdelen af lønnen og han så gik i fagforeningen blev han fyret, det resulterede i han ikke havde været medlem længe nok til at modtage dagpenge. Så fik han et nyt job, efter et par mdr på kontanthjælp og der fyrerede de ham få dage inden han havde været der 3 mdr (omstrukturering - og så slap de for 3 mdrs opsigelse), igen måtte han så på kontanthjælp da han ikke havde optjent dagpenge endnu.
Nu er han så i job igen, men man skal jo huske på at man altså også skal optjene dagpengene før man kan få dem, og hvis man ikke når det inden en evt fyring, så kan man jo ikke få dagpenge.

hvis man melder sig ind inden man er færdig med sin uddannelse, så er det gratis mens man studerer OG gælder fra første dag uden job, sååå no excuses...

Anmeld

29. september 2013

Benjamins'mor

Meliora skriver:

hvis man melder sig ind inden man er færdig med sin uddannelse, så er det gratis mens man studerer OG gælder fra første dag uden job, sååå no excuses...

Hvem siger han har været i uddannelse?
Ingen......!

Anmeld

29. september 2013

Meliora

Benjamins'mor skriver:

Hvem siger han har været i uddannelse?
Ingen......!

Hvis han ingen uddannelses overhovedet har ud over 9. klasse, og nu er på kontanthjælp, ja så er der da KUN én vej i job, og det er da at tage sig en eller anden form for uddannelse, ellers har han jo INTET at sælge sig selv på.

Anmeld

29. september 2013

Benjamins'mor

Meliora skriver:

Hvis han ingen uddannelses overhovedet har ud over 9. klasse, og nu er på kontanthjælp, ja så er der da KUN én vej i job, og det er da at tage sig en eller anden form for uddannelse, ellers har han jo INTET at sælge sig selv på.

Prøv nu og læs hvad jeg skrev!!!
Han ER i job!

Anmeld

30. september 2013

Mettefpigen

Benjamins'mor skriver:

JJe

Prøv nu og læs hvad jeg skrev!!!
Han ER i job!

Jeg tror hun mener at hvis han har været i udd så har han nok meldt sig ind i en fagforening/a-kasse..... Også kunne han have sparet timer op....

Anmeld

30. september 2013

AndreasMor84

Nu er det også STOR forskel på KBH og Jylland mht jobs.. jeg er lige flyttet fra KBH og dér væltede jeg mig i pædagogjobs, men nu hvor jeg er flyttet tilbage til Jylland går der ofte flere dage mellem ledige stillinger der kan søges og der er over 100 ansøgere pr stilling

M&J87 skriver:

Jeg bor i storkøbenhavn. så det er nok ikke realistisk ;-)

Anmeld

30. september 2013

modesty

Du kan heller ikke meldes i a-kasse mens du er i gymnasiel uddannelse. Du skal have en videregående uddannelse.

Og man kan da skabe sig masser af karrierer uden at have en videregående uddannelse.

Anmeld

30. september 2013

6800

baby012 skriver:

Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op ! 

JEG er så træt af alt det brokkeri! 

Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv. 

Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler? 

Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere? 

Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har? 

Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ? 

Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus.. 

Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint.. 

Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH.. 

Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har? 

kan bare slet ikke se problemet  

( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem) 

jeg står til at skulle ryge på kontanthjælp, hvis der ikke snart sker noget på jobfronten.....min mand arbejder på fabrik, og får ikke en fantastisk løn....vi købte hus lige før krisen, og kan derfor ikke få vurderet huset så højt, som vi regnede med, faktisk 300.000 kr under det vi har sat i det: Det betyder vi har et KÆMPE banklån med en HØJ rente - 12%!!!!!!

Hvis jeg ryger på kontanthjælp har vi tilsammen små 20.000 udbetalt. Og har HAR søgt alt hvad jeg kan, også uopfordret

Vi betaler: 

Banklån: 11.000

børnehave 1.600

Realkredit: 1.200 (tror jeg)

El, vand og varme: ved ikke hvor meget, det er manden der styrer det

Telefon: 200

TV: ved ikke hvor meget

A-kasse til os begge: ved ikke hvor meget

Afbetaling til vandværket pga vandskade i vinters: 1.100

forsikringer: ?

Vægtafgift bil: ?

Benzin: små 1000 kr

Men alt i alt betaler vi 19.980 til budget hver måned....så vil vi have ca 20 kr og leve for i måneden til mad og bleer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så har du en løsning på det?????

Anmeld

30. september 2013

..

Havre74 skriver:

Helt enig.

Hvor er det godt i er ude af det.

Du skal se, hvis i begge kommer til at tjene godt og ikke længere har brug for lån, så tilbyder de det uden i behøver at spørge. -Og det er så der, i skal skifte bank, til den med de mest fordelagtige vilkår.

Det ser så godt ud, når de står der med en lang næse.

Ja, banken står med en lang næse hvis de pludselig får et kæmpe attraktivt engagement i banken. Banken mister intet ved at en kunde forsvinder - i hvertfald ikke de store banker.

At det er et spørgsmål om hvilken bankrådgiver man får, det burde ikke gøre den store forskel. Altså nogen har man bedre kemi med end andre men banken overordnede retningslinjer gælder for alle.

At banken gerne vil have at man er i overtræk passer ikke, faktisk vil banken meget gerne undgå det - da det stiller banken i et dårligt lys mht til kreditværdighed i banksektoren.

Banken vil som udgangspunkt det bedste for sine kunder, men det er klart at banken vil gå længere og løbe flere chancer for sine bedste kunder. Man skal huske at en bank er en virksomhed, lige som fx biografen. Hvis du er kendt kan du komme gratis til præmierer og få gratis ting, det kan vi andre ikke :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.