Et glas rødvin i uge 41??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

Faith

Nu har du ventet 41 uger. Mon ikke du kan vente et par dage mere?. Du ved med SIKKERHED at der ikke kommer til at gå mange dage inden du står med din guldklump i armene. Og tvivler altså seriøst på at et enkelt glas rødvin kan sætte en fødsel i gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

Benjamins'mor

Altså, jeg ville ikke selv gøre det. Jeg tog et meget lille nip til min søsters konfirmation, men havde faktisk lidt dårlig samvittighed bagefter.

Har ikke drukket alkohol udover det i nogen af mine graviditeter, udover jeg fik en enkelt eller to hvidtøl til risengrød da jeg ventede min søn.

Men lægerne og jordemødre siger jo man godt må tage et eller 2 glas indimellem, men det er jo kun dig selv der skal vurdere om du synes det er ok.

Anmeld

21. september 2013

Frk.S

Jeg ville ikke selv gøre det.... og det er faktisk på trods af, at jeg i bund og grund ikke tror på at der sker noget ved det.

Da jeg var gravid sagde min læge at det ville være ok med et enkelt lille glas en gang i mellem hvis jeg havde lyst - så længe det ikke var mere. Dette sagde han helt uopfordret - jeg spurgte ikke selv, da jeg havde tænkt mig at holde mig helt fra det.

Så jeg finder det ikke forkasteligt, hvis der er nogen der kan finde på at tage et lille glas vin - jeg gør det bare ikke selv. 

Anmeld

21. september 2013

blomst84

Nej det ville jeg aldrig gøre! �� 

Anmeld

21. september 2013

Pikku Myy

Det er meget muligt men div anbefalinger hedder stadig 0 alkohol under graviditeten og syntes det er voldsom upassende da man jo deler med barnet.. Kan bare ik forstå man ik ka tilsidesætte det behov i graviditeten og ammeperioden

Du skrev: " Tja sunde og raske ved første øjekast vi ka jo ik vide hva det har gjord ved os og vores genetik.. Må indrømme jeg syntes det er det dårligste argument i verdenen for bare fordi man ik er født med føtal alkohol syndrom er det bare ikke ens betydning med det ikke har gjord noget ved os.." - og nu fortæller jeg så at forskning har gjort at det ved vi faktisk: Ingenting!

Det er rigtigt at anbefalingen er 0 genstande, og det mener jeg er en rigtig god anbefaling da abortrisikoen stiger målbart ved indtagelse af alkohol, men det ændrer ikke på at det du skriver er direkte forkert.

Anmeld

22. september 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Michella1988 skriver:

Sikke dog en tone 

Tja.... Jeg bliver bare meget forbavset og ked af at der er så mange der mener det er ok at drikke når man bærer på et liv! Derfor jeg reagere som jeg gør. For havde bestemt ikke foeventet så mange sige ok til det.

Anmeld

22. september 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Muhmi skriver:

Hun gør det jo så ikke for behovets skyld, men fordi hun er ret utålmodig og har hørt et glas vin sætter skub i tingene

Så må man altså vente tiden an! Man har ventet i 9 mdr så kan man altså også vente en uge mere! Jeg mener at naturen skal gå sin gang...

Anmeld

22. september 2013

L&V

Pikku Myy skriver:

Du skrev: " Tja sunde og raske ved første øjekast vi ka jo ik vide hva det har gjord ved os og vores genetik.. Må indrømme jeg syntes det er det dårligste argument i verdenen for bare fordi man ik er født med føtal alkohol syndrom er det bare ikke ens betydning med det ikke har gjord noget ved os.." - og nu fortæller jeg så at forskning har gjort at det ved vi faktisk: Ingenting!

Det er rigtigt at anbefalingen er 0 genstande, og det mener jeg er en rigtig god anbefaling da abortrisikoen stiger målbart ved indtagelse af alkohol, men det ændrer ikke på at det du skriver er direkte forkert.

Jeg skriver jo præcis at man ik ved hva det ka medføre da man ka se sund og rask ud men der ka komme ting senere og mig bekendt mister man da hjerneceller ved indtagelsen af alkohol og i og med babyen er ved at danne dem er det da noget uoptimalt mener jeg. Og det er da på ingen tænkelig måde sundt eller smart og helde alkohol i en baby

Anmeld

22. september 2013

Pikku Myy

Månsson skriver:

Jeg skriver jo præcis at man ik ved hva det ka medføre da man ka se sund og rask ud men der ka komme ting senere og mig bekendt mister man da hjerneceller ved indtagelsen af alkohol og i og med babyen er ved at danne dem er det da noget uoptimalt mener jeg. Og det er da på ingen tænkelig måde sundt eller smart og helde alkohol i en baby

Ja, du skriver at man ikke ved hvad det kan medføre, da man kan se sund og rask ud, men der kan komme ting senere. Det har jeg forstået, men det er altså forkert. Det er blevet undersøgt, ikke bare på nyfødte, men på store børn, og resultatet er at der ikke er en større frekvens af skavanker hos børn af mødre der har drukket lidt alkohol gennem deres graviditet.

Jeg har svært ved at finde ud af om du ikke forstår hvad jeg skriver eller om du mener at den pågældende forskning tager fejl?

Anmeld

22. september 2013

L&V

Pikku Myy skriver:

Ja, du skriver at man ikke ved hvad det kan medføre, da man kan se sund og rask ud, men der kan komme ting senere. Det har jeg forstået, men det er altså forkert. Det er blevet undersøgt, ikke bare på nyfødte, men på store børn, og resultatet er at der ikke er en større frekvens af skavanker hos børn af mødre der har drukket lidt alkohol gennem deres graviditet.

Jeg har svært ved at finde ud af om du ikke forstår hvad jeg skriver eller om du mener at den pågældende forskning tager fejl?

Forstår fint hva du skriver men hvorfor hedder anbefalingen så 0 hvis det er så harmløst og hvorfor gir vi så ik bare vin i sutteflasken i ny og næ

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.