Et glas rødvin i uge 41??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

FrkZier

Omsorgsgiver skriver:

Omg! Jeg er rystet over hvor mange der faktisk synes det er ok!  Selvfølgelig er det ikke ok!!! Tænk dog på det stakkels uskyldige barn!! For mig er det kun en dårlig undskyldning for at kunne få lov til at drikke!! 

Jeg er enig i at man ikke bør drikke alkohol når man er gravid - men at sige at hendes spørgsmål er en dårlig undskyldning for at få lov til at drikke synes jeg er MEGET groft og virkelig unødvendigt.

Hun spørger jo ikke: synes i det er ok at jeg drikker mig i hegnet i aften, der kommer jo noget godt i tv..

^ fordi DET havde været en ualmindelig dårlig undskyldning for at få lov til at drikke!

hun spørger om folk synes at ET glas vin er ok, fordi hun har hørt det kan sætte fødslen igen.

^det er i min verden ligeså meget et spørgsmål om hvorvidt et glas vin reelt ville kunne sætte fut i tingene..

til TS: jeg ville aldrig anbefale dig at drikke under din graviditet, jeg kan 100% følge din utålmodighed - men jeg tvivler nu også stærkt på at det ville sætte gang i din fødsel.
Jeg fik af vide til fødselsforberedelse at når man var i den latente fase kunne det være en god ide at drikke et glas vin, så man kunne slappe af og måske få sovet inden showet for alvor gik igang.. Jeg valgte selv at lade rødvinen blive uåbnet men tanken er da meget hyggelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

FrkZier

Månsson skriver:

Forstår fint hva du skriver men hvorfor hedder anbefalingen så 0 hvis det er så harmløst og hvorfor gir vi så ik bare vin i sutteflasken i ny og næ

Jeg læste et interview med en eller anden dame fra SST - hun sagde at man ikke ville kunne sige ' lidt er ok' fordi det vil (nogen) ikke kunne styrer, derfor hedder det sig bare 0 tolerance ifht. alkohol som gravid

Jeg tror ikke selv at 2 glas vin over en hel graviditet gør skade, men samtidig ville jeg heller ikke tage chancen og se

Anmeld

22. september 2013

L&V

FrkZier skriver:

Jeg læste et interview med en eller anden dame fra SST - hun sagde at man ikke ville kunne sige ' lidt er ok' fordi det vil (nogen) ikke kunne styrer, derfor hedder det sig bare 0 tolerance ifht. alkohol som gravid

Jeg tror ikke selv at 2 glas vin over en hel graviditet gør skade, men samtidig ville jeg heller ikke tage chancen og se

Det ka jeg os sagtens forstå men igen hvor går den reale grænse så og ja det er bare et rusmiddel om man vil det eller ej.

Anmeld

22. september 2013

Pikku Myy

Månsson skriver:

Forstår fint hva du skriver men hvorfor hedder anbefalingen så 0 hvis det er så harmløst og hvorfor gir vi så ik bare vin i sutteflasken i ny og næ

Mit indtryk er at sundhedsstyrelsen bibeholder 0 genstandsreglen fordi det øger abortrisikoen at drikke alkohol, men pointen er at for de levende børn betyder det ikke noget.

Jeg tvivler på at der er nogen der vil sige at det vil være godt for et barn at blive fuld, så rødvin i sutteflasken bliver nok aldrig tilrådeligt. Jeg kan iøvrigt heller ikke finde ud af hvad sammenhængen er mellem at den gravide drikker et glas rødvin, hvor vinen fordeles i en hel voksen krop, og at give et lille barn et glas rødvin. Jeg vil tro det sidste kunne svare til at jeg skulle drikke måske en hel flaske, hvis ikke mere (har ikke regnet på det).

Men hvis et barn på en eller anden måde kommer til at drikke alkohol (fx drikker af et glas der står fremme uden man lige opdager det), tvivler jeg nu også på at man behøver at gå i panik.

Anmeld

22. september 2013

Maja88

Det har flere jm anbefalet hvis man går over tid

Anmeld

22. september 2013

Michella2

Omsorgsgiver skriver:

Tja.... Jeg bliver bare meget forbavset og ked af at der er så mange der mener det er ok at drikke når man bærer på et liv! Derfor jeg reagere som jeg gør. For havde bestemt ikke foeventet så mange sige ok til det.

Det er da også ganske ok at du har det sådan.

Men derfor kan man godt bibeholde en pæn tone, samtidig med at man udtrykker sin holdning.

Synes efterhånden der er mange der kommer med "stikkende" kommentarer og svar.

Bare en tanke 

Anmeld

22. september 2013

MorEllen

Tak for alle tilbagemeldinger! Jeg havde ikke lige regnet med at mit spørgsmål skulle forarge nogen, men det har det tydeligvis gjort.
Føler jeg er nødt til at pointere, at formålet med spørgsmålet var, at finde ud om det er okay at drikke rødvin for at sætte en fødsel i gang, og evt om nogen har haft effekt af det ... men kan godt se at det ikke kommer frem i mit første indlæg

Ang om jeg personlig vil drikke rødvin eller ej: jeg har vurderet det, men ville måske drikke med en vis bismag fordi jeg ikke ved hvordan det føles for mit barn når jeg gør det. Hvis formålet er at man skal slappe heeelt af, så kan man jo lige så godt drikke en kop kamillete med honning og få en god massasje af sin mand

Anmeld

22. september 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Michella1988 skriver:

Det er da også ganske ok at du har det sådan.

Men derfor kan man godt bibeholde en pæn tone, samtidig med at man udtrykker sin holdning.

Synes efterhånden der er mange der kommer med "stikkende" kommentarer og svar.

Bare en tanke 

Jeg beklager hvis jeg har været for spydig i mine kommentarer.

Anmeld

22. september 2013

l.kjoeller

ES90 skriver:

Jeg vil ALDRIG gøre det. Man giver jo heller ikke sit barn et glas rødvin, og princippet er jo det samme.
Baby får hvad du får..

Jeg ville altså bide ventetiden i mig.

Egentligt tænkte jeg også det indtil jeg var indlagt med min veninde og hendes baby i odense. Amningen ville ikke køre og hun fik at vide hun skulle drikke et glas vin eller øl. Troede ikke mine egne ører. Men princippet er vel også det samme der? 

Anmeld

22. september 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
l.kjoeller skriver:

Egentligt tænkte jeg også det indtil jeg var indlagt med min veninde og hendes baby i odense. Amningen ville ikke køre og hun fik at vide hun skulle drikke et glas vin eller øl. Troede ikke mine egne ører. Men princippet er vel også det samme der? 

Jeg har født begge mine børn for tidligt og her sidste gang, hvor det var meget for tidligt og jeg kæmpede en lang kamp for at få gang i mælk produktionen, fik jeg afvide af overlæger, at øl øger produktionen.... Jeg drak en nisseøl og det gav altså lidt mere gang i det hele.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.