Et glas rødvin i uge 41??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.766 visninger
60 svar
84 synes godt om
21. september 2013

MorEllen

Ja, nu er jeg ved at være desperat.. Ikke efter rødvin altså, men efter at møde min lille skønhed i maven!
Har selvfølgelig været totalt afholds under graviditeten, men nu har jeg læst nogle steder at et lille glas rødvin kan få kroppen til at slappe af, og danne hormoner der sætter fødselen i gang. Kan man tillade sig at tage et lille glas rødvin nu når jeg er i uge 41?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

mkb123

Der vil jo altid være blandede meninger om graviditet og alkohol, men det synes jeg bestemt godt du kan Jeg har nydt et glas i ny og næ, bådse sidste graviditet og denne

God fødsel 

Anmeld

21. september 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Jeg vil ALDRIG gøre det. Man giver jo heller ikke sit barn et glas rødvin, og princippet er jo det samme.
Baby får hvad du får..

Jeg ville altså bide ventetiden i mig.

Anmeld

21. september 2013

CarinaSB

MorEllen skriver:

Ja, nu er jeg ved at være desperat.. Ikke efter rødvin altså, men efter at møde min lille skønhed i maven!
Har selvfølgelig været totalt afholds under graviditeten, men nu har jeg læst nogle steder at et lille glas rødvin kan få kroppen til at slappe af, og danne hormoner der sætter fødselen i gang. Kan man tillade sig at tage et lille glas rødvin nu når jeg er i uge 41?

Fik afvide af min læge at man gerne måtte nyde et glas eller 2 når man er gravid .. :)

Anmeld

21. september 2013

L&V

Jeg ku ikke finde på det, ved godt der er mange der gør det, men som en anden siger så ville jeg heller ikke gi mit barn et glas uden for maven så hvorfor mens det er inden i

Anmeld

21. september 2013

Trekløver(:

MorEllen skriver:

Det kan du sagtens efter min mening. Fik afvide af min læge at man gerne måtte nyde et glas vin eller øl en SJÆLDEN gang imellem. Jeg gjorde det dog ikke, men kunne altså godt selv finde på at tage en enkelt glas vin imens jeg var gravid. 

Og god fødsel, håber snart der sker noget 

Anmeld

21. september 2013

Tulle28

Det synes jeg roligt du kan gøre

Masser af ve-støv til dig!

Anmeld

21. september 2013

FruStolpe

Absolut da. 

Nyd du det glas vin med god samvittighed, og så for at din fødsel ikke lader vente for længe på sig 

Anmeld

21. september 2013

MorEllen

M_V skriver:

Det kan du sagtens efter min mening. Fik afvide af min læge at man gerne måtte nyde et glas vin eller øl en SJÆLDEN gang imellem. Jeg gjorde det dog ikke, men kunne altså godt selv finde på at tage en enkelt glas vin imens jeg var gravid. 

Og god fødsel, håber snart der sker noget 

Ja, jeg tænker også at det er helt okay at drikke et lille glas nu... Tænk hvor mange flotte mennesker som blev født på den tiden mødrene drak alkohol jævnlig 

Anmeld

21. september 2013

MorEllen

Månsson skriver:

Jeg ku ikke finde på det, ved godt der er mange der gør det, men som en anden siger så ville jeg heller ikke gi mit barn et glas uden for maven så hvorfor mens det er inden i

Nej... jeg kan godt se pointen, og er også dels enig men jeg kan heller ikke lade være med at tænke på alle dem som kom til verden, friske og raske, til trods for at mødrene tog et glas vin flere gange under graviditeten.. Vores foreldres generasjon for eksempel... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.