Et glas rødvin i uge 41??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

MorEllen

Omsorgsgiver skriver:

Omg! Jeg er rystet over hvor mange der faktisk synes det er ok!  Selvfølgelig er det ikke ok!!! Tænk dog på det stakkels uskyldige barn!! For mig er det kun en dårlig undskyldning for at kunne få lov til at drikke!! 

Kære omsorgsgiver, ta det bare rolig..! Nu har jeg ikke drukket rødvin i over ett år, og jeg kan godt undvære det et år mere. Synes det er helt latterlig at du mener det er en dårlig undskyldning for at drikke.. så er man da godt nok skabdranker hvis man bruger en fødsel som undskyldning.

Havde vi haft rødvin i huset så hadde jeg helt sikkert taget et glas for at se om det havde effekt. Men her i Norge hvor vi bor er der jo ikke lige så nemt at få fat i som det er i DK. Men det er nu meget interessant at få ulige synspunkter på sagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

lille-fisen

Ja et enkelt glas rødvin i løbet af en hel graviditet skulle da nok lige kunne gå  Gør hvad du føler for 

Anmeld

21. september 2013

MorDk

MorEllen skriver:

Jeg spør fordi jeg er nysgerrig på hvad folk flest mener om det Én ting er jo hvad man læser i diverse undersøgelser.. men jeg synes det er mere interessant å høre hvad folk feks har hørt fra jormoder om dette rådet, og om de selv ville gøre det..

Havde vi haft rødvin i huset så ville jeg nok drikke et lille glas

Ja ok ... men det er nok fordi jeg ved at denne "debat" har været oppe 1 mio gange før *S* Men altså.... jeg tjekker sgu heller ikke altid alle trådene igennem.

Anmeld

21. september 2013

Muhmi

Månsson skriver:

Ja same same, det er ikke noget der gavner barnet eller andet så kald det lyst, behov, tidsfordriv syntes stadig det er utroligt man ik ka vente

Ikke helt same same, for du stiller det jo op som om at det fordi hun ikke kan vente med at drikke, hvilket hun jo godt kan, men hun prøver at få lidt gang tingene... det er ikke det samme... Hvad så hvis hun spiste meget krydret mad, er det så også dårligt fordi det kan vel give den lille baby ræsermave?

Anmeld

21. september 2013

MorEllen

Månsson skriver:

Ja same same, det er ikke noget der gavner barnet eller andet så kald det lyst, behov, tidsfordriv syntes stadig det er utroligt man ik ka vente

"det er utrolig at man ikke kan vente"...? Jeg går ikke rundt og venter på at få tage et glas rødvin..! I denne sammenhæng er der ikke snak om at drikke rødvin for lysten skyld, men for at se om det kan sætte gang i fødselen.

Anmeld

21. september 2013

MorEllen

MorDk skriver:

Ja ok ... men det er nok fordi jeg ved at denne "debat" har været oppe 1 mio gange før *S* Men altså.... jeg tjekker sgu heller ikke altid alle trådene igennem.

Nåh..Det har jeg visst ikke set Jeg søgte ellers efter "rødvin og fødsel", men fik ikke noget relevant op

Anmeld

21. september 2013

L&V

Muhmi skriver:

Ikke helt same same, for du stiller det jo op som om at det fordi hun ikke kan vente med at drikke, hvilket hun jo godt kan, men hun prøver at få lidt gang tingene... det er ikke det samme... Hvad så hvis hun spiste meget krydret mad, er det så også dårligt fordi det kan vel give den lille baby ræsermave?

Hun ku jo os bare vente på at babyen kom af sig selv så jo i min optik ka hun godt vente..

Nu er det jo sådan at hvis man er vand til krydret mad i graviditeten så er baby os så der vil ingen effekt være også er de almene krydderier hvis ikke rusmidler mig bekendt

Anmeld

21. september 2013

MorEllen

modesty skriver:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/06/19/174759.htm

Så ja - du kan sagtens tage et glas rødvin. Jeg tvivler dog voldsomt på om det har nogen indvirkning i forhold til at gå i fødsel.

Okay Ja, det er jo lige det om det har effekt... hvis det ikke har det så er det jo bare unødvendig at drikke rødvin. Så sådan set kan man jo konkludere med at man bare kan lade være med det da man ikke vet om det har effekt..

Anmeld

21. september 2013

L&V

MorEllen skriver:

"det er utrolig at man ikke kan vente"...? Jeg går ikke rundt og venter på at få tage et glas rødvin..! I denne sammenhæng er der ikke snak om at drikke rødvin for lysten skyld, men for at se om det kan sætte gang i fødselen.

Tænker bare man efterhånden burde ha luret at baby kommer når den er klar og at div. ammestue råd er fup og fiduser og alkohol og baby høre bare ikke sammen i min verden

Anmeld

21. september 2013

Muhmi

Hun ku jo os bare vente på at babyen kom af sig selv så jo i min optik ka hun godt vente..

Nu er det jo sådan at hvis man er vand til krydret mad i graviditeten så er baby os så der vil ingen effekt være også er de almene krydderier hvis ikke rusmidler mig bekendt

Mange bruger det at spise krydret mad for at sætte skub i tingene til sidst i graviditeten, nok ikke dem alle der er vant til det.

Mange bruger også det at de gør rent, laver squats og you name it, hvilket vel kan stresse babyen lidt?

Nej du har ret disse ting er ikke rusmidler, men hvis hun drikker et lille glas rødvin henover en periode på en-to timer, så er effekten af de % hun indtager så små at de faktisk næsten er ikke-eksisterende....

Hvis hun derimod bællede et glas vin, ja så ville jeg også synes det var lidt overkill, men tvivler på det er det der er tale om her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.