Et glas rødvin i uge 41??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

Michella2

Omsorgsgiver skriver:

Omg! Jeg er rystet over hvor mange der faktisk synes det er ok!  Selvfølgelig er det ikke ok!!! Tænk dog på det stakkels uskyldige barn!! For mig er det kun en dårlig undskyldning for at kunne få lov til at drikke!! 

Sikke dog en tone 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

Pikku Myy

Månsson skriver:

Tja sunde og raske ved første øjekast vi ka jo ik vide hva det har gjord ved os og vores genetik.. Må indrømme jeg syntes det er det dårligste argument i verdenen for bare fordi man ik er født med føtal alkohol syndrom er det bare ikke ens betydning med det ikke har gjord noget ved os.. Men fred være med det, du ska jo bare gøre hva du finder rigtigt

Nyere forskning har faktisk vist at der ikke er nogen sammenhæng mellem et mildt alkoholindtag i graviditeten og skader hos børn. Der er den samme frekvens af skader hos børn af mødre der har drukket alkohol (moderat) som børn af mødre der ikke har.

Anmeld

21. september 2013

Muhmi

Omsorgsgiver skriver:

Omg! Jeg er rystet over hvor mange der faktisk synes det er ok!  Selvfølgelig er det ikke ok!!! Tænk dog på det stakkels uskyldige barn!! For mig er det kun en dårlig undskyldning for at kunne få lov til at drikke!! 

Aaaiii, hvis det var en dårlig undskyldning for at drikke, så ville hun jo nok ikke spørge os og desuden så skal hun jo ikke til at drikke sig i hegnet......

Anmeld

21. september 2013

MorDk

Gør hvad du selv føler for. Jeg tænker bare hvorfor stille det spørgsmål herinde? Du vil få nogle som mener det ene og andre som mener noget andet... og det er kun dig selv i sidste ende der tager beslutningen. Hvis DU har lyst til at tage et glas rødvin... så er det da det du gør. Hvis ikke...? Så la vær'

Personligt synes jeg ikke man hverken bør drikke eller ryge når man har et liv i maven...

Anmeld

21. september 2013

MorEllen

MorDk skriver:

Gør hvad du selv føler for. Jeg tænker bare hvorfor stille det spørgsmål herinde? Du vil få nogle som mener det ene og andre som mener noget andet... og det er kun dig selv i sidste ende der tager beslutningen. Hvis DU har lyst til at tage et glas rødvin... så er det da det du gør. Hvis ikke...? Så la vær'

Personligt synes jeg ikke man hverken bør drikke eller ryge når man har et liv i maven...

Jeg spør fordi jeg er nysgerrig på hvad folk flest mener om det Én ting er jo hvad man læser i diverse undersøgelser.. men jeg synes det er mere interessant å høre hvad folk feks har hørt fra jormoder om dette rådet, og om de selv ville gøre det..

Havde vi haft rødvin i huset så ville jeg nok drikke et lille glas

Anmeld

21. september 2013

L&V

Pikku Myy skriver:

Nyere forskning har faktisk vist at der ikke er nogen sammenhæng mellem et mildt alkoholindtag i graviditeten og skader hos børn. Der er den samme frekvens af skader hos børn af mødre der har drukket alkohol (moderat) som børn af mødre der ikke har.

Det er meget muligt men div anbefalinger hedder stadig 0 alkohol under graviditeten og syntes det er voldsom upassende da man jo deler med barnet.. Kan bare ik forstå man ik ka tilsidesætte det behov i graviditeten og ammeperioden

Anmeld

21. september 2013

Muhmi

Månsson skriver:

Det er meget muligt men div anbefalinger hedder stadig 0 alkohol under graviditeten og syntes det er voldsom upassende da man jo deler med barnet.. Kan bare ik forstå man ik ka tilsidesætte det behov i graviditeten og ammeperioden

Hun gør det jo så ikke for behovets skyld, men fordi hun er ret utålmodig og har hørt et glas vin sætter skub i tingene

Anmeld

21. september 2013

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Så er jeg da ikke den eneste.....

Nej absolut ikke..

Anmeld

21. september 2013

modesty

Ja, nu er jeg ved at være desperat.. Ikke efter rødvin altså, men efter at møde min lille skønhed i maven!
Har selvfølgelig været totalt afholds under graviditeten, men nu har jeg læst nogle steder at et lille glas rødvin kan få kroppen til at slappe af, og danne hormoner der sætter fødselen i gang. Kan man tillade sig at tage et lille glas rødvin nu når jeg er i uge 41?

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/06/19/174759.htm

Så ja - du kan sagtens tage et glas rødvin. Jeg tvivler dog voldsomt på om det har nogen indvirkning i forhold til at gå i fødsel.

Anmeld

21. september 2013

L&V

Muhmi skriver:

Hun gør det jo så ikke for behovets skyld, men fordi hun er ret utålmodig og har hørt et glas vin sætter skub i tingene

Ja same same, det er ikke noget der gavner barnet eller andet så kald det lyst, behov, tidsfordriv syntes stadig det er utroligt man ik ka vente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.