Kan snart ikke den kamp mere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

Jeg tror også godt jeg kan klare godnatflasken bortset fra det ikke er så godt for tænderne.. Tror det mere er den midt om natten, og det er bare IKKE det fedeste tidspunkt at tage den kamp med hysterisk skrigeanfald, der forstyrrer den lille og også naboerne

Kan jeg godt forstå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

Kløver

bøllen skriver:

Så lidt :-)

fys har anbefalet piktogram som jo bruges til struktur . Tænkte et skema var samme princip . Og det virkede faktisk så meget han nu slet ikke vil ligge i vores seng

Hvor fantastisk

Anmeld

20. september 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Det kunne man selvfølgelig også men han plejer ikke at få den når han sover hos dem. Så tror desværre han har lært at skelne - at ude hos farmor og farfar får man den ikke, men det gør man derhjemme

Hvad hvis i overnatter alle sammen ved farmor og farfar?? Får han den så der også??

ellers skal i vende den rundt, ved ikke hvor gammel jeres yngste er, men så sende yngste ud af huset en weekend, eller en enkelt overnatning. Ved godt at en enkelt nat ikke gør den store forskel på ældsten, men nogen gange er det, det som skal kickstarte det.

Syntes den er svær, har ikke selv stået der... Heldigvis. Men håber i finder ud af det med ældsten hvertfald 

Anmeld

20. september 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hvorfor skal det være sådan? Hvorfor skal det altid være sådan??

Vores store.. Vi har så mange magtkampe. Han er lige fyldt to år. Desværre får han stadig godnatflaske. Det er ikke lykkes os at få ham til at smide den.

Han har bare det værste temperament og han giver ikke op!! Så skriger han bare og fortsætter indtil han er ved at kaste op, og han kan vitterligt fortsætte i over en time! Han giver ikke op før vi desværre ikke kan mere og giver op.

For vi har også en baby at tage hensyn til og vores lejlighed er meget lille! Så når han skriger kan baby ikke sove og bliver overstimuleret og ked af det. Derfor virker det umuligt at tage den kamp :-(

Han er begyndt også at ville have mere flaske midt om natten. I nat ville jeg tage kampen, men han skreg så meget og lange at baby vågnede og naboen bankede på væggen. Hvad gør man så?? Så er det jo umuligt.

Nu er han lysvågen og ligger i sengen og skriger med jævne mellemrum (sådan skæld ud måden) og jeg kan bare ikke mere. Føler mig som en fiasko for at tabe disse kampe, men jeg ved ikke hvad vi skal gøre :-(

Har ikke læst alle trådende til, men tænker lidt...

Var  den magtkamp der os inden i fik en lille ny??

Anmeld

20. september 2013

Lotus86

Men hvad så med den han vågner midt om natten og vil have? Er jo også nødt til at tage hensyn til hans tænder

Måske du kan prøve at komme vand i? Og så snakke med ham? Når han er 2 år gammel, så forstår han godt hvad der bliver sagt, nogenlunde, så inden han flejner helt ud, så stille og roligt forklare ham, at der altså ikke er mere mælk, det har i ikke fået handlet ind, men han må gerne få vand, sådan kan vi ofte klare konflikter med vores søn (2,2 år).

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Har ikke læst alle trådende til, men tænker lidt...

Var  den magtkamp der os inden i fik en lille ny??

Jeps! Han har altid været et stædigt æsel med ti hestes vilje! Et fantastisk dejligt barn, men også en som aldrig er nem at have med at gøre Vi har ikke mærket de store forandringer på ham efter han blev storebror, andet end at han i en periode brugte sutten mere. Han er rigtig glad for sin søster og spørger altid efter hende

Anmeld

20. september 2013

Mumto3

Allerførst vil jeg sige stakkels jer og stakkels jeres dreng! Det er jo SUPER hårdt for jer alle sammen!!!

Jeg ser to løsninger:

1. I vedtager at han gerne må få natflaske. I meddeler ham at I har besluttet at den må han gerne få, og han får den med det samme ved nattetid / midt om natten, når han skal have den.

2. Han lærer ikke at få natflaske. Før han kan lære det, kunne man sprøger sig selv om, hvad har han lært indtil videre? Han har lært at når mor siger: Du må ikke få natflaske, så betyder det: Du skal skrige i rigtig lang tid før du må få den. Han har lært at nogle gange skal han kun skrige i kort tid (pyha, det er dejligt) og nogle gange skal han skrige så længe at han brækker sig af anstrengelse (pyha, det er vildt hårdt!! men når mor og far åbentbart vil have at jeg skal skrige SÅ længe får jeg få den, så er det jo det jeg må gøre!)

Det nye er at MOR og far skal lære, at når de siger: Du får ikke natflaske, så betyder det: Vi giver ikke natflaske. For som det er nu, så har du lært, at når du siger han ikke få flaske, så tror du ikke engang selv på det, for du ved af erfaring at det er spørgsmål om tid hvornår han få det. Du er nødt til at at nej betyder nej, før din søn kan lære det! Han får dig hver aften til at tvivle på din egen beslutning, og får dig til at gøre noget andet end du siger.

Det kan være at I skal ud af jeres almindelige hverdag. At I måske tager på weekend hos nogle bedsteforældre, og så der forklare dig selv og ham at nu er det slut, og så tolerere at han skriger igennem, indtil DU og HAN lærer at nej betyder nej. -og det bliver selvføglige ikke nemt! Han har jo lært, aften efter aften, at han nogle gange virkelig skal skrige igennem. Nu skal han lære, at det ikke nytter at skrige.

Jeg ville ikke starte på ovenstående projekt, før du virkelig har mærket efter i dig selv, og har taget en beslutning om hvorvidt du har overskudet til det eller ej. For hver gang han skal skrige for at få mælk, bliver han bekræftet i at det er vejen til at nå målet (altså mælk). Hvis du endnu engang starter projekt afvænning og ikke kan gennemfører, så bliver det endnu sværre at gennemfører senere.

Har I overskud og ressoucer vil jeg ønske jer held og lykke! -og ellers så må du finde fred med en beslutning om at han får flaske, udanset hvad andre så iøvrigt mener om det!

Anmeld

20. september 2013

KTP86

Vi er to men vi er 'desværre' meget forskellige. Altså min mand kan fx godt sove selvom han har de der skrigeture og larmer helt vildt, men jeg bliver MEGA påvirket af skrigeturene! Det er nærmest som små sylespidse der går ind og skærer i min hjerne. Hehe.. Sådan groft sagt ikke?? Så selv hvis min mand er den der tager kampen gør det fysisk ondt i min hjerne og jeg kan mærke stresshormonerne køre rundt i kroppen på fuld drøn Så for mig hjælper det ikk at skiftes.

Men godnatflasken kunne jeg måske overleve men at han så vågner igen midt om natten og vil have mere synes jeg ikk eer holdbart når han er 2 år

Han er jo kun 2 år og alle børn har forskellige behov. Hav ikke dårlig samvittighed over at du gør det du føler der er det bedste. Man må prøve sig frem Jeg ved godt hvilket toneleje du taler om  Men.....Mens din kæreste er inde ved den store,så ligger du med hørebøffer  

Anmeld

20. september 2013

Tulle28

Altså medmindre det er helt vildt stressende for dig at skulle op om natten og give ham flasken, så tror jeg jeg ville slå koldt vand i blodet og lade ham få den. Han er kun 2 år og selv om du siger at han er glad for baby, så skal han jo stadigvæk forholde sig til at dele mor og far med een og udsætte sine behov i en grad han måske ikke er klar til ind imellem.

Og så er 2 år jo bare en alder, hvor der er fuld knald på udviklingen og selvstændighedsfasen sætter ind for fuld skrue.

Men hvis der er noget jeg har lært efterhånden, så er det tingene oftest har det med at løse sig selv. Så jeg tror jeg ville sætte ind med al den tryghed jeg kunne give ham, erkende at han stadig er lillebitte og så lade ham få den flaske lidt endnu!

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Altså medmindre det er helt vildt stressende for dig at skulle op om natten og give ham flasken, så tror jeg jeg ville slå koldt vand i blodet og lade ham få den. Han er kun 2 år og selv om du siger at han er glad for baby, så skal han jo stadigvæk forholde sig til at dele mor og far med een og udsætte sine behov i en grad han måske ikke er klar til ind imellem.

Og så er 2 år jo bare en alder, hvor der er fuld knald på udviklingen og selvstændighedsfasen sætter ind for fuld skrue.

Men hvis der er noget jeg har lært efterhånden, så er det tingene oftest har det med at løse sig selv. Så jeg tror jeg ville sætte ind med al den tryghed jeg kunne give ham, erkende at han stadig er lillebitte og så lade ham få den flaske lidt endnu!

Det er det, kan ikke uddybe aht anonymitet..

men hvad så med den han får midt om natten? han er alt for stor til at spise om natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.