Kan snart ikke den kamp mere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2013

bøllen

Maja84 skriver:

God ide, tusind tak, vores dreng er sensitiv så forandringer er en lang proces, så måske det kunne hjælpe

Så lidt :-)

fys har anbefalet piktogram som jo bruges til struktur . Tænkte et skema var samme princip . Og det virkede faktisk så meget han nu slet ikke vil ligge i vores seng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

Anonym trådstarter

Swerg skriver:

Jeg havde taget ham ind til ham og prøvet at forklare ham at det altså kun er babyer som får flaske.. 

Jeg ville nok også belønne ham med et lille stykke slik dagen efter ... Få ham til at forstå at jan er en stor dreng nu, og ikke en baby....

Det er han ikke gammel nok til at forstå, det er alt for abstrakt - vi har i øvrigt også forsøgt, men det virker ikke

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

Michelle88 skriver:

Har læst flere som har haft succes med at give vand i flasken om aftenen/natten, fordi så bliver barnet hurtigt træt af det, når h*n finder ud af at det bare er vand. Men ved ikke om det virker nu hvor dit barn er så gammel..

Det har vi prøvet, det udløser bare et hysterisk anfald

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Syntes sagtens i ka gi ham en godnat flaske, selvom han lige er blevet 2 år! Han ska nok vælge den fra på et tidspunkt. Jeg kender i hvert fald ingen voksene som stadig får det 

Her fik thea også en godnat flaske da hun var 2. Vi valgte at lave mælken tynd, for hun ku sagtens tage 300 ml. Vi vurderede at hun nok havde brug for den stadig. Hun valgte den fra fra den ene dag til den anden. Vh stine

Altså godnatflasken kan jeg nok også lige overleve, når det er det der virker, men det er mest det med at han vågner op midt om natten og vil have flaske igen det holder bare ikke

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

I skal vælge de kampe I vil tage og ikke dem alle sammen på en gang. Og de kampe I vælger gennemfører I så jeres lille trold ser grænsen og at de voksne står fast. Er det flasken så er det den og så kæmper i den igennem...

Jeg har stor succes med at vende det positivt. Bruger det hjemme, på arbejde (lærer) og har rådet en del til det som melder positivt tilbage. Det vil sige man (sammen med barnet) opstillet et mål som er positivt og overkommeligt - kan for jer være: jeg kan gå i seng uden min flaske og uden at skrige i mere end 5 minutter. Og så evaluere man på det - det betyder man evaluere på det barnet kan og ikke det barnet ikke kan - man har ros og succes for øje og ikke skæld ud og kritik. Jeg har små stjernekort synlige og man får så en stjerne hver gang det lykkes og selvsagt ikke noget når det ikke lykkes - men man bruger ikke mange ord på det ikke lykkedes. Og så er der en "præmie" når man har fået x antal stjerner (og igen et skal være overkommeligt ikke 30 stjerner men måske 10) og præmien, der kan man jo lytte til sit barn, jeg blev ihvertfsld overrasket for det var alla biograf her hjemme i sofaen, en tur i svømmehallen alene uden søskende, være med til at bage en kage (ikke fordi det plejer de men det var åbenbart noget ande når det vAr "vundet").

held og lykke og vælg nu kun en kamp af gangen

Men han er jo kun 2 år - vil han overhovedet kunne forstå det koncept? Har købt klistermærker i dag og vil lave sådan et skema men er ærlig talt ikke sikker på han vil forstå idéen med det. Jeg vil gerne starte med at han ikke skal have den flaske han vågner op om natten og efterspørger. Men hvordan gør vi det? Altså for når han vågner om natten er han ikke frisk nok i hovedet ti at forstå et klistermærkekoncept..

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Kan sagtens forstå jer, mine er der 14 mdr igennem og Den store har også først lagt flasken fra sig da han var lidt over 2, men vi tog kampen op, det var mega hårdt mens det stod på men det hele værd da det var overstået. Vi tager en ting af gangen, næste skridt bliver den store sove uden side på tremmesengen men er han ikke klar til endnu vi gav letmælk til sidst i flasken og fjernede den til sidst helt

Det vigtige er nok i entre lader den store få fra start eller holder fast i kampen, og er i først begyndt så hold fast hver dag, for ellers får han hvad han ønsker og vinder magtkampen og hvis han alligevel får den er der ingen grund til at trække pinen, så vælg enten eller

Jeg tror også godt jeg kan klare godnatflasken bortset fra det ikke er så godt for tænderne.. Tror det mere er den midt om natten, og det er bare IKKE det fedeste tidspunkt at tage den kamp med hysterisk skrigeanfald, der forstyrrer den lille og også naboerne

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

KTP86 skriver:

Først en cyberkrammer  Du er ikke en fiasko selvom det kan føles sådan mens du er i underskud og barnet skriger! De fleste forældre har stået i den situation med følelsen af afmagt Du skriver "vi" så du har en samlever der kan hjælpe dig? Hvis jeg har forstået rigtigt,så er det jo muligt at din samlever tager sig af den lille mens du er ved den store og så bytter i hver 2 dag så jeres store oplever at i begge er der Og hvad flasken angår. Jeg havde givet den flaske til hans behov ikke længere var så stort og mit underskud var vendt til overskud! Alt bliver godt igen 

Vi er to men vi er 'desværre' meget forskellige. Altså min mand kan fx godt sove selvom han har de der skrigeture og larmer helt vildt, men jeg bliver MEGA påvirket af skrigeturene! Det er nærmest som små sylespidse der går ind og skærer i min hjerne. Hehe.. Sådan groft sagt ikke?? Så selv hvis min mand er den der tager kampen gør det fysisk ondt i min hjerne og jeg kan mærke stresshormonerne køre rundt i kroppen på fuld drøn Så for mig hjælper det ikk at skiftes.

Men godnatflasken kunne jeg måske overleve men at han så vågner igen midt om natten og vil have mere synes jeg ikk eer holdbart når han er 2 år

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Jeg havde en veninde som valgte den "lette" løsning. Hun sendte barnet på weekend ved mormor, og mormor tog kampen. Så havde mor energi til de 2 andre børn hun også havde, og da knægten kom hjem igen, da var han vænnet af med hans afhængighed. Det er bare vigtigt som forældre at man så ikke starter op igen

Det kunne man selvfølgelig også men han plejer ikke at få den når han sover hos dem. Så tror desværre han har lært at skelne - at ude hos farmor og farfar får man den ikke, men det gør man derhjemme

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

er det søvnen der er et problem ? vi har efter flere måneders kamp købt en cloud b natlampe- og den har bare hjulpet helt gevaldigt. I stedet for at blive sur er hun helt opslugt af lyset og så falder hun lige så stille hen. Bedste køb jeg endnu har gjort 

Altså på en måde for han vil ikke falde i søvn uden flasken tror det er en hyggeting.. prøver lige kigge på den

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Det er nok en stor og hård omvæltning at få en lillebror/søster, mens man stadig er lille er fuldstændig afhængig af mor. Han er usikker på hvor han står og om din kærlighed er lige så stor som før. Jeg ville blive ved med flaske lidt endnu, hvis den skaber tryghed og så sørge for at give den store rigtig meget god mortid, evt. lade ham ligge ved dig om natten et stykke tid. Baby har dig jo dagen lang. Ved ikke om det passer på jeres familie, men her i huset ville det være kuren:-)

Han gider ikke sove med mig/os Han har altid haft mega meget krudt i røven, og gider heller ikke det der med at sidde og nusse. Kun hvis han er rigtig træt eller syg kan han lokkes til at putte. Men vi har generelt meget fokus på han også får mortid, og den lille er alligevel også et halvt år nu så tænker at han har vendt sig til den lille.. Og han elsker bare lillesøster mega meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.