Kan snart ikke den kamp mere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2013

KTP86

Hvorfor skal det være sådan? Hvorfor skal det altid være sådan??

Vores store.. Vi har så mange magtkampe. Han er lige fyldt to år. Desværre får han stadig godnatflaske. Det er ikke lykkes os at få ham til at smide den.

Han har bare det værste temperament og han giver ikke op!! Så skriger han bare og fortsætter indtil han er ved at kaste op, og han kan vitterligt fortsætte i over en time! Han giver ikke op før vi desværre ikke kan mere og giver op.

For vi har også en baby at tage hensyn til og vores lejlighed er meget lille! Så når han skriger kan baby ikke sove og bliver overstimuleret og ked af det. Derfor virker det umuligt at tage den kamp :-(

Han er begyndt også at ville have mere flaske midt om natten. I nat ville jeg tage kampen, men han skreg så meget og lange at baby vågnede og naboen bankede på væggen. Hvad gør man så?? Så er det jo umuligt.

Nu er han lysvågen og ligger i sengen og skriger med jævne mellemrum (sådan skæld ud måden) og jeg kan bare ikke mere. Føler mig som en fiasko for at tabe disse kampe, men jeg ved ikke hvad vi skal gøre :-(

Først en cyberkrammer  Du er ikke en fiasko selvom det kan føles sådan mens du er i underskud og barnet skriger! De fleste forældre har stået i den situation med følelsen af afmagt Du skriver "vi" så du har en samlever der kan hjælpe dig? Hvis jeg har forstået rigtigt,så er det jo muligt at din samlever tager sig af den lille mens du er ved den store og så bytter i hver 2 dag så jeres store oplever at i begge er der Og hvad flasken angår. Jeg havde givet den flaske til hans behov ikke længere var så stort og mit underskud var vendt til overskud! Alt bliver godt igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

VIPpigen

Jeg havde en veninde som valgte den "lette" løsning. Hun sendte barnet på weekend ved mormor, og mormor tog kampen. Så havde mor energi til de 2 andre børn hun også havde, og da knægten kom hjem igen, da var han vænnet af med hans afhængighed. Det er bare vigtigt som forældre at man så ikke starter op igen

Anmeld

20. september 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Vores store.. Vi har så mange magtkampe. Han er lige fyldt to år. Desværre får han stadig godnatflaske. Det er ikke lykkes os at få ham til at smide den.

Han har bare det værste temperament og han giver ikke op!! Så skriger han bare og fortsætter indtil han er ved at kaste op, og han kan vitterligt fortsætte i over en time! Han giver ikke op før vi desværre ikke kan mere og giver op.

For vi har også en baby at tage hensyn til og vores lejlighed er meget lille! Så når han skriger kan baby ikke sove og bliver overstimuleret og ked af det. Derfor virker det umuligt at tage den kamp :-(

Han er begyndt også at ville have mere flaske midt om natten. I nat ville jeg tage kampen, men han skreg så meget og lange at baby vågnede og naboen bankede på væggen. Hvad gør man så?? Så er det jo umuligt.

Nu er han lysvågen og ligger i sengen og skriger med jævne mellemrum (sådan skæld ud måden) og jeg kan bare ikke mere. Føler mig som en fiasko for at tabe disse kampe, men jeg ved ikke hvad vi skal gøre :-(

er det søvnen der er et problem ? vi har efter flere måneders kamp købt en cloud b natlampe- og den har bare hjulpet helt gevaldigt. I stedet for at blive sur er hun helt opslugt af lyset og så falder hun lige så stille hen. Bedste køb jeg endnu har gjort 

Anmeld

20. september 2013

Kildebakken

Det er nok en stor og hård omvæltning at få en lillebror/søster, mens man stadig er lille er fuldstændig afhængig af mor. Han er usikker på hvor han står og om din kærlighed er lige så stor som før. Jeg ville blive ved med flaske lidt endnu, hvis den skaber tryghed og så sørge for at give den store rigtig meget god mortid, evt. lade ham ligge ved dig om natten et stykke tid. Baby har dig jo dagen lang. Ved ikke om det passer på jeres familie, men her i huset ville det være kuren:-)

Anmeld

20. september 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

de der magtkampe kender vi også med vores store. .
og her måtte vi til sidst tage kampen op

vi prøvede at give ham noget at gå efter, foreksembel. vær suttefri 5 dage og du får en lille ting
eller fortælle ham at lillebror er baby og bruger sut, men store drenge gør ikke, og ja mange ting
og han forstd den hver gang, men hver nat vågnede han så i skrig og var direkte hidsig hvis ikke sutten blev givet til ham

til sidst måtte vi tage os i selv i nakken og så sendte vi lillebror en nat hos svigerforældrene, og så sagde vi slut, vi fik sutten og så gik vi i skoven og hængte den på et træ og så sagde, så hænger sutten her til skoven og så er du en stor dreng og ikke bruger sut mere, han var stolt og glad .
men da natten igen nærmede sig startede showet igen, men denne gang var det j bare synd, for vi havde INGEN sut i huset
han fik lov at gå rundt og kigge og kunne jo se at der ingen var
så blev han igen lagt i seng, fik et føl på tværs igen, men denne gang sagde vi godnat og lod ham være lidt
han lå derinde og først græd, så begyndte han er skælde ud, og pludseligt var der stille, vi gik ind og han var faldet i søvn, dagen efter blev han vækket og vi sagde han var så dygtig og man kunne se han faktisk var glad for rosen , og så var det faktisk det, han spurgte efter sutten et par dage efter når han skulle sove, men ikke noget hysteri, og nu spørger han slet ikke han er så også 3 ½ år nu hehe .
så han har undværet sin sut i godt 1 år nu
grunden til vi sagde slut var pga tandlægen sagde slut
jaa så kunne vi jo godt selv se det selvom det kun var om natten han brugte den

Anmeld

20. september 2013

twinny

Mine drenge får stadigvæk godnat flaske. Vi hygger med den og snakker sammen, når de putter i sengen. De får kamille te i.

og de er 2 på mandag.  Jeg tænker de selv siger fra. Som en der siger, der er jo ingen voksne der drikker sutteflaske.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

20. september 2013

Lotus86

Jeg ville også forsætte med den flaske noget tid endnu, i hans alder kan det være rigtig svært at være blevet storebror, der sker mange nye ting, og det vil virke helt forfærdeligt for ham hvis han oven i det og skal vænnes af med sin trygge flaske. Jeg ville droppe kampene for nu, nyde roen og dine børn, evt. fortynde mælken mere og mere, så siger han nok snart selv fra

Anmeld

20. september 2013

bøllen

Maja84 skriver:

Ih vil du uddybe mere hvordan du får det til at fungere i praktis og gerne eksempler, så vil jeg da helt sikkert prøve ved min søn, havde tænkt på en tavle med noget visuelt eller en bog med klistermærker

Nu er min dreng lidt ældre end din men vi har brugt belønningsskema. Han ville ikke sove i egen seng , så lavede et skema med plads til klister mærker ( og et billede af hans seng ) vi aftalte at når man havde 5 mærker fik man en lille gave . Ændrede det til 7 dage for til sidst at fjerne skemaet . Nu sover han i egen seng .

han er ( muligvis ) sensitiv og for ham hjalp et visuelt skema og belønning . Overvejer det samme med afvending af sut

Anmeld

20. september 2013

Mor til Majbørn

Da vi skulle afvænne vores søn med natte-flaskerne, drog vi over til mine forældre og blev der i 4 dage, hvor der var store skrigeture!

Så chikanerede vi ikke naboerne (kæresten/storebror) og samtidigt kunne mine forældre aflaste mig om dagen.

Nu får han stadigvæk aftenflaske (1,5 år, bare 'mælk' ikk NAN) og en flaske omkring kl.23 - men det skyldes at han er ved at få 4 hjørnetænder og bruger det kolde mælk til at køle bisserne ned.

Kender du begrebet 'Signalstærke børn' ? Det er en ny bog der lige er kommet ud - måske noget du kan bruge i denne situation?

Anmeld

20. september 2013

Kløver

bøllen skriver:

Nu er min dreng lidt ældre end din men vi har brugt belønningsskema. Han ville ikke sove i egen seng , så lavede et skema med plads til klister mærker ( og et billede af hans seng ) vi aftalte at når man havde 5 mærker fik man en lille gave . Ændrede det til 7 dage for til sidst at fjerne skemaet . Nu sover han i egen seng .

han er ( muligvis ) sensitiv og for ham hjalp et visuelt skema og belønning . Overvejer det samme med afvending af sut

God ide, tusind tak, vores dreng er sensitiv så forandringer er en lang proces, så måske det kunne hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.