Kan snart ikke den kamp mere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2013

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

de der magtkampe kender vi også med vores store. .
og her måtte vi til sidst tage kampen op

vi prøvede at give ham noget at gå efter, foreksembel. vær suttefri 5 dage og du får en lille ting
eller fortælle ham at lillebror er baby og bruger sut, men store drenge gør ikke, og ja mange ting
og han forstd den hver gang, men hver nat vågnede han så i skrig og var direkte hidsig hvis ikke sutten blev givet til ham

til sidst måtte vi tage os i selv i nakken og så sendte vi lillebror en nat hos svigerforældrene, og så sagde vi slut, vi fik sutten og så gik vi i skoven og hængte den på et træ og så sagde, så hænger sutten her til skoven og så er du en stor dreng og ikke bruger sut mere, han var stolt og glad .
men da natten igen nærmede sig startede showet igen, men denne gang var det j bare synd, for vi havde INGEN sut i huset
han fik lov at gå rundt og kigge og kunne jo se at der ingen var
så blev han igen lagt i seng, fik et føl på tværs igen, men denne gang sagde vi godnat og lod ham være lidt
han lå derinde og først græd, så begyndte han er skælde ud, og pludseligt var der stille, vi gik ind og han var faldet i søvn, dagen efter blev han vækket og vi sagde han var så dygtig og man kunne se han faktisk var glad for rosen , og så var det faktisk det, han spurgte efter sutten et par dage efter når han skulle sove, men ikke noget hysteri, og nu spørger han slet ikke han er så også 3 ½ år nu hehe .
så han har undværet sin sut i godt 1 år nu
grunden til vi sagde slut var pga tandlægen sagde slut
jaa så kunne vi jo godt selv se det selvom det kun var om natten han brugte den

Men tænker bare han er kun 2 år, så han ikke forstår alle de der forklaringer og sådan enndu? Han har desværre dårligt sprog så det kan være lidt svært for os at vide hvad han forstår og ikke forstår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Mine drenge får stadigvæk godnat flaske. Vi hygger med den og snakker sammen, når de putter i sengen. De får kamille te i.

og de er 2 på mandag.  Jeg tænker de selv siger fra. Som en der siger, der er jo ingen voksne der drikker sutteflaske.

Held og lykke med det hele.

Men hvad så med den han vågner midt om natten og vil have? den er det største problem. Det er mest hans tænder jeg tænker på

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Jeg ville også forsætte med den flaske noget tid endnu, i hans alder kan det være rigtig svært at være blevet storebror, der sker mange nye ting, og det vil virke helt forfærdeligt for ham hvis han oven i det og skal vænnes af med sin trygge flaske. Jeg ville droppe kampene for nu, nyde roen og dine børn, evt. fortynde mælken mere og mere, så siger han nok snart selv fra

Men hvad så med den han vågner midt om natten og vil have? Er jo også nødt til at tage hensyn til hans tænder

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Nu er min dreng lidt ældre end din men vi har brugt belønningsskema. Han ville ikke sove i egen seng , så lavede et skema med plads til klister mærker ( og et billede af hans seng ) vi aftalte at når man havde 5 mærker fik man en lille gave . Ændrede det til 7 dage for til sidst at fjerne skemaet . Nu sover han i egen seng .

han er ( muligvis ) sensitiv og for ham hjalp et visuelt skema og belønning . Overvejer det samme med afvending af sut

Men tror du det kan fungere med et barn på 2 år?

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

Da vi skulle afvænne vores søn med natte-flaskerne, drog vi over til mine forældre og blev der i 4 dage, hvor der var store skrigeture!

Så chikanerede vi ikke naboerne (kæresten/storebror) og samtidigt kunne mine forældre aflaste mig om dagen.

Nu får han stadigvæk aftenflaske (1,5 år, bare 'mælk' ikk NAN) og en flaske omkring kl.23 - men det skyldes at han er ved at få 4 hjørnetænder og bruger det kolde mælk til at køle bisserne ned.

Kender du begrebet 'Signalstærke børn' ? Det er en ny bog der lige er kommet ud - måske noget du kan bruge i denne situation?

Men han er desværre ret snedig.. Han får ikke en godnatflaske når han sover hos farmor og farfar, han har vist lært, at derhjemme får man flasken, men ude kan man godt undvære den!

Vil lige kigge på den bog tak

Anmeld

20. september 2013

lineog4

Anonym skriver:

Men han er jo kun 2 år - vil han overhovedet kunne forstå det koncept? Har købt klistermærker i dag og vil lave sådan et skema men er ærlig talt ikke sikker på han vil forstå idéen med det. Jeg vil gerne starte med at han ikke skal have den flaske han vågner op om natten og efterspørger. Men hvordan gør vi det? Altså for når han vågner om natten er han ikke frisk nok i hovedet ti at forstå et klistermærkekoncept..

Man skal ikke tale klistermærke eller andet on natten der skal man stå igennem hvis det er det man har besluttet sig for. Klistermærker/stjerner mm bruger man som feedforward og evaluering.  

Jeg er forbløffet over hvor meget de kan som 2 årige hvis bare man er konkret. Feks som en skrev med et piktogram og kort og præcist mpl: jeg kan sove om natten uden min flaske. Det handler om barnet krnder kriteriet for succes. 

Jeg har gjort det med min toårige dog med et mere simpelt mål: jeg kan tage min tallerken af bordet. Han elskede han kendte succeskriteriet og før maden talte vi om skemaet (et lamineret papir med datoer) og vi fik fyldt det med stjerner og han "vandt" en tur i svømmehallen med stolthed ;-) det var et lille pseudoproblem men han ville det samme som de store. Og jo turde godt gøre det med støre udfordring fordi jeg mere ser det som et redskab for mig selv til at huske fokus på succes og til at huske feedforward frem for skæld ud

Anmeld

20. september 2013

lineog4

Anonym skriver:

Men tænker bare han er kun 2 år, så han ikke forstår alle de der forklaringer og sådan enndu? Han har desværre dårligt sprog så det kan være lidt svært for os at vide hvad han forstår og ikke forstår

Måske også derfor han blivet hidsig hvis han ikke kan gøre sig forståelig.

jeg synes du og din mand/ kæreste skal beslutte jer for hvilken kamp I vil kæmpe og så står I fast. I ved han kan undvære flasken og wå skal I være tydelige voksne og sige stop og holde det hvis det er den kamp - ikke bøje jer uafhængig af skrigeture. Vær hos han osv men kngen flaske hvis det er den kamp i vælger.

belønning/stjerner osv er mere god til at ændre adfærd - flasken er det kun jer voksne der kan ændre

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Man skal ikke tale klistermærke eller andet on natten der skal man stå igennem hvis det er det man har besluttet sig for. Klistermærker/stjerner mm bruger man som feedforward og evaluering.  

Jeg er forbløffet over hvor meget de kan som 2 årige hvis bare man er konkret. Feks som en skrev med et piktogram og kort og præcist mpl: jeg kan sove om natten uden min flaske. Det handler om barnet krnder kriteriet for succes. 

Jeg har gjort det med min toårige dog med et mere simpelt mål: jeg kan tage min tallerken af bordet. Han elskede han kendte succeskriteriet og før maden talte vi om skemaet (et lamineret papir med datoer) og vi fik fyldt det med stjerner og han "vandt" en tur i svømmehallen med stolthed ;-) det var et lille pseudoproblem men han ville det samme som de store. Og jo turde godt gøre det med støre udfordring fordi jeg mere ser det som et redskab for mig selv til at huske fokus på succes og til at huske feedforward frem for skæld ud

Men hvordan ville du så bruge det i vores tilfælde? Altså vi har sådan set mange kampe men nok også igen fordi han ikke kan udtrykke sig. Kan vi fx bruge det ved aftensmad - og sige hvis han spiser bare lidt, så får han et klistermærke? Han vil nemlig heller aldrig spise aftensmad uanset hvad det er, så får han i stedet en rugbrød inden sengetid.

Vi har haft held med at skære ned på hans brug af sut, men det var bare noget med at stå fast. Synes bare der er mange små ting, fordi han er en virkelig hidsig dreng, hvis der er nogen han VIL have eller IKKE vil have. Og synes vi skal tage de kampe, fordi han ikke skal blive curlingbarn men på den anden side er det også hårdt når man er så træt, og når alt det skrigeri tager tid og opmærksomhed fra den mindste

Anmeld

20. september 2013

lineog4

Anonym skriver:

Men hvordan ville du så bruge det i vores tilfælde? Altså vi har sådan set mange kampe men nok også igen fordi han ikke kan udtrykke sig. Kan vi fx bruge det ved aftensmad - og sige hvis han spiser bare lidt, så får han et klistermærke? Han vil nemlig heller aldrig spise aftensmad uanset hvad det er, så får han i stedet en rugbrød inden sengetid.

Vi har haft held med at skære ned på hans brug af sut, men det var bare noget med at stå fast. Synes bare der er mange små ting, fordi han er en virkelig hidsig dreng, hvis der er nogen han VIL have eller IKKE vil have. Og synes vi skal tage de kampe, fordi han ikke skal blive curlingbarn men på den anden side er det også hårdt når man er så træt, og når alt det skrigeri tager tid og opmærksomhed fra den mindste

Jeg ville som skrevet vælge en og kun en kamp for I skal stå fast og det kan blive hårdt, men tilgengæld vil den ene kamp formodentlig gøre den næste nemmere fordi I alle står med en succes, I voksne ved det kan lykkes og jeres dreng vednu I står fast.

Er det aftensmaden fx så har I en sjov/fin seddel til stjerner (kan sagtens bare tegnes ikke nødvendigt bruge penge) og I siger: du får en stjerne fordi du kan spise aftensmad sammen med os (vil lige sige mine børn først rigtig begyndte at spise da de startede i skole - ikke den mindste han spiser - så hvis mig ville jeg have et mål alla: jeg kan sidde ved bordet mens vi spiser aftensmad for det ville mine kunne opnå) og før man spiser husker man lige hinanden på målet  og fortæller det gik super godt i går, fordi succesen var....  og bageftrr ayjerne fordi du jo kunne det og det. Det er sådan jegbhar brugt det - italesætte den opførsel jeg ønsker 

Anmeld

20. september 2013

bøllen

Anonym skriver:

Men tror du det kan fungere med et barn på 2 år?

Jeg ved det faktisk ikke . Ved ikke om de vil forstå det . Men omvendt er skemaet jo simpelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.