Mumto3 skriver:
Allerførst vil jeg sige stakkels jer og stakkels jeres dreng! Det er jo SUPER hårdt for jer alle sammen!!!
Jeg ser to løsninger:
1. I vedtager at han gerne må få natflaske. I meddeler ham at I har besluttet at den må han gerne få, og han får den med det samme ved nattetid / midt om natten, når han skal have den.
2. Han lærer ikke at få natflaske. Før han kan lære det, kunne man sprøger sig selv om, hvad har han lært indtil videre? Han har lært at når mor siger: Du må ikke få natflaske, så betyder det: Du skal skrige i rigtig lang tid før du må få den. Han har lært at nogle gange skal han kun skrige i kort tid (pyha, det er dejligt) og nogle gange skal han skrige så længe at han brækker sig af anstrengelse (pyha, det er vildt hårdt!! men når mor og far åbentbart vil have at jeg skal skrige SÅ længe får jeg få den, så er det jo det jeg må gøre!)
Det nye er at MOR og far skal lære, at når de siger: Du får ikke natflaske, så betyder det: Vi giver ikke natflaske. For som det er nu, så har du lært, at når du siger han ikke få flaske, så tror du ikke engang selv på det, for du ved af erfaring at det er spørgsmål om tid hvornår han få det. Du er nødt til at at nej betyder nej, før din søn kan lære det! Han får dig hver aften til at tvivle på din egen beslutning, og får dig til at gøre noget andet end du siger.
Det kan være at I skal ud af jeres almindelige hverdag. At I måske tager på weekend hos nogle bedsteforældre, og så der forklare dig selv og ham at nu er det slut, og så tolerere at han skriger igennem, indtil DU og HAN lærer at nej betyder nej. -og det bliver selvføglige ikke nemt! Han har jo lært, aften efter aften, at han nogle gange virkelig skal skrige igennem. Nu skal han lære, at det ikke nytter at skrige.
Jeg ville ikke starte på ovenstående projekt, før du virkelig har mærket efter i dig selv, og har taget en beslutning om hvorvidt du har overskudet til det eller ej. For hver gang han skal skrige for at få mælk, bliver han bekræftet i at det er vejen til at nå målet (altså mælk). Hvis du endnu engang starter projekt afvænning og ikke kan gennemfører, så bliver det endnu sværre at gennemfører senere.
Har I overskud og ressoucer vil jeg ønske jer held og lykke! -og ellers så må du finde fred med en beslutning om at han får flaske, udanset hvad andre så iøvrigt mener om det!