Kan snart ikke den kamp mere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.181 visninger
55 svar
33 synes godt om
20. september 2013

Anonym trådstarter

Hvorfor skal det være sådan? Hvorfor skal det altid være sådan??

Vores store.. Vi har så mange magtkampe. Han er lige fyldt to år. Desværre får han stadig godnatflaske. Det er ikke lykkes os at få ham til at smide den.

Han har bare det værste temperament og han giver ikke op!! Så skriger han bare og fortsætter indtil han er ved at kaste op, og han kan vitterligt fortsætte i over en time! Han giver ikke op før vi desværre ikke kan mere og giver op.

For vi har også en baby at tage hensyn til og vores lejlighed er meget lille! Så når han skriger kan baby ikke sove og bliver overstimuleret og ked af det. Derfor virker det umuligt at tage den kamp :-(

Han er begyndt også at ville have mere flaske midt om natten. I nat ville jeg tage kampen, men han skreg så meget og lange at baby vågnede og naboen bankede på væggen. Hvad gør man så?? Så er det jo umuligt.

Nu er han lysvågen og ligger i sengen og skriger med jævne mellemrum (sådan skæld ud måden) og jeg kan bare ikke mere. Føler mig som en fiasko for at tabe disse kampe, men jeg ved ikke hvad vi skal gøre :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

Swerg

Jeg havde taget ham ind til ham og prøvet at forklare ham at det altså kun er babyer som får flaske.. 

Jeg ville nok også belønne ham med et lille stykke slik dagen efter ... Få ham til at forstå at jan er en stor dreng nu, og ikke en baby....

Anmeld

20. september 2013

Michelle88

Har læst flere som har haft succes med at give vand i flasken om aftenen/natten, fordi så bliver barnet hurtigt træt af det, når h*n finder ud af at det bare er vand. Men ved ikke om det virker nu hvor dit barn er så gammel..

Anmeld

20. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes sagtens i ka gi ham en godnat flaske, selvom han lige er blevet 2 år! Han ska nok vælge den fra på et tidspunkt. Jeg kender i hvert fald ingen voksene som stadig får det 

Her fik thea også en godnat flaske da hun var 2. Vi valgte at lave mælken tynd, for hun ku sagtens tage 300 ml. Vi vurderede at hun nok havde brug for den stadig. Hun valgte den fra fra den ene dag til den anden. Vh stine

Anmeld

20. september 2013

lineog4

I skal vælge de kampe I vil tage og ikke dem alle sammen på en gang. Og de kampe I vælger gennemfører I så jeres lille trold ser grænsen og at de voksne står fast. Er det flasken så er det den og så kæmper i den igennem...

Jeg har stor succes med at vende det positivt. Bruger det hjemme, på arbejde (lærer) og har rådet en del til det som melder positivt tilbage. Det vil sige man (sammen med barnet) opstillet et mål som er positivt og overkommeligt - kan for jer være: jeg kan gå i seng uden min flaske og uden at skrige i mere end 5 minutter. Og så evaluere man på det - det betyder man evaluere på det barnet kan og ikke det barnet ikke kan - man har ros og succes for øje og ikke skæld ud og kritik. Jeg har små stjernekort synlige og man får så en stjerne hver gang det lykkes og selvsagt ikke noget når det ikke lykkes - men man bruger ikke mange ord på det ikke lykkedes. Og så er der en "præmie" når man har fået x antal stjerner (og igen et skal være overkommeligt ikke 30 stjerner men måske 10) og præmien, der kan man jo lytte til sit barn, jeg blev ihvertfsld overrasket for det var alla biograf her hjemme i sofaen, en tur i svømmehallen alene uden søskende, være med til at bage en kage (ikke fordi det plejer de men det var åbenbart noget ande når det vAr "vundet").

held og lykke og vælg nu kun en kamp af gangen

Anmeld

20. september 2013

Kløver

Kan sagtens forstå jer, mine er der 14 mdr igennem og Den store har også først lagt flasken fra sig da han var lidt over 2, men vi tog kampen op, det var mega hårdt mens det stod på men det hele værd da det var overstået. Vi tager en ting af gangen, næste skridt bliver den store sove uden side på tremmesengen men er han ikke klar til endnu vi gav letmælk til sidst i flasken og fjernede den til sidst helt

Det vigtige er nok i entre lader den store få fra start eller holder fast i kampen, og er i først begyndt så hold fast hver dag, for ellers får han hvad han ønsker og vinder magtkampen og hvis han alligevel får den er der ingen grund til at trække pinen, så vælg enten eller

Anmeld

20. september 2013

Kløver

lineog4 skriver:

I skal vælge de kampe I vil tage og ikke dem alle sammen på en gang. Og de kampe I vælger gennemfører I så jeres lille trold ser grænsen og at de voksne står fast. Er det flasken så er det den og så kæmper i den igennem...

Jeg har stor succes med at vende det positivt. Bruger det hjemme, på arbejde (lærer) og har rådet en del til det som melder positivt tilbage. Det vil sige man (sammen med barnet) opstillet et mål som er positivt og overkommeligt - kan for jer være: jeg kan gå i seng uden min flaske og uden at skrige i mere end 5 minutter. Og så evaluere man på det - det betyder man evaluere på det barnet kan og ikke det barnet ikke kan - man har ros og succes for øje og ikke skæld ud og kritik. Jeg har små stjernekort synlige og man får så en stjerne hver gang det lykkes og selvsagt ikke noget når det ikke lykkes - men man bruger ikke mange ord på det ikke lykkedes. Og så er der en "præmie" når man har fået x antal stjerner (og igen et skal være overkommeligt ikke 30 stjerner men måske 10) og præmien, der kan man jo lytte til sit barn, jeg blev ihvertfsld overrasket for det var alla biograf her hjemme i sofaen, en tur i svømmehallen alene uden søskende, være med til at bage en kage (ikke fordi det plejer de men det var åbenbart noget ande når det vAr "vundet").

held og lykke og vælg nu kun en kamp af gangen

Er belønningssystemet ikke tidligt at kunne bruge på en på 2, altså tror ikke min søn kan kæde det sammen endnu og det med tiden, da tiden endnu er for flydende (han er 2.5) men bestemt et system jeg vil bruge når han er klar til det

Anmeld

20. september 2013

lineog4

Maja84 skriver:

Er belønningssystemet ikke tidligt at kunne bruge på en på 2, altså tror ikke min søn kan kæde det sammen endnu og det med tiden, da tiden endnu er for flydende (han er 2.5) men bestemt et system jeg vil bruge når han er klar til det

Nej ikke så længe det er på hans præmisser. Ikke så mange ord, fuldatændig klare mål - udgangspunktet er børn vil så forfærdelig gerne gøre det gode og derfor synliggør man det gode og ikke det dårlige. Opfatter det faktisk ikke som belønningssystem (jo det er det men...) i stedet er det en hjælp til selv at vise hvad man forventer af barnet og ikke hvad barnet ikke skal. Jeg har brugt det på et barn på 2 men okay det var små ting og han var/er meget sproglig. Ved andre også har. Men egentlig er det vigtige man vender det om og alene har fokus på succes - det behøver ikke være et stjernesystem eller lignende. 

Anmeld

20. september 2013

Kløver

lineog4 skriver:

Nej ikke så længe det er på hans præmisser. Ikke så mange ord, fuldatændig klare mål - udgangspunktet er børn vil så forfærdelig gerne gøre det gode og derfor synliggør man det gode og ikke det dårlige. Opfatter det faktisk ikke som belønningssystem (jo det er det men...) i stedet er det en hjælp til selv at vise hvad man forventer af barnet og ikke hvad barnet ikke skal. Jeg har brugt det på et barn på 2 men okay det var små ting og han var/er meget sproglig. Ved andre også har. Men egentlig er det vigtige man vender det om og alene har fokus på succes - det behøver ikke være et stjernesystem eller lignende. 

Ih vil du uddybe mere hvordan du får det til at fungere i praktis og gerne eksempler, så vil jeg da helt sikkert prøve ved min søn, havde tænkt på en tavle med noget visuelt eller en bog med klistermærker

Anmeld

20. september 2013

Faith

Swerg skriver:

Jeg havde taget ham ind til ham og prøvet at forklare ham at det altså kun er babyer som får flaske.. 

Jeg ville nok også belønne ham med et lille stykke slik dagen efter ... Få ham til at forstå at jan er en stor dreng nu, og ikke en baby....

Det forstår en to årig ikke. Han er stadig meget styret af sine behov. Han skal være noget ældre før han forstår at det kun er babyer der får flaske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.