Uden at have læst artiklen får jeg lidt lyst til at spørge: Har du tjekket din kilde egentlig?
Den korte avis er blandt andet Karen Jespersen og hendes mand Ralph Pittelkow som har startet den - og de har altså en meget hård retorik og tit nogle ret usandsynlige kilder.. Måske netop folk som dem og deres påstande, retoriske virkemidler m.m , gør det svært for blandt andet muslimer, (som desuden synes at være deres yndlings at nedgøre) at skulle tilpasse sig her i Danmark. Tænker mere om spørgsmålet er om Danmark ikke i forvejen af et land MED muslimer og andre kulturer - dermed flerkulturelt og om der ikke bør være plads til det i integrationen - således vi smelteingererer frem for assimilere .. Via assimilation skabes der i hvert fald en stor ubalance - tænk hvis du skulle opgive alle dine værdier? ..
- Bare stof til eftertanke, fordi jeg netop har læst Karen og hendes mands bog med stor foragelse.. Det laver jo skræmmebilleder og MEGA generaliseringer..
Sorry - men måtte lige ud med det..
er meget uenig, da jeg, i modsætning til dig kan jeg hører, synes det er en meget alvorlig sag. det er det i hvert fald ved at blive. hele det der med at vi skal være åbne og indrette os efter tiden osv osv, er så uenig. for vi har fandme snart ikke lov til at være i dk mere... og efter min mening er det ikke os "danskere" som ødelægger det, men dem selv. har været med i utallige debatter bla. på FB, hvor alle de muslimer som valgte at deltage, svinede os kvinder til, truede alle blondiner med voldtægt, og ja, direkte sagde "bare vent, vi har overtaget JERES land inden i ser jer om". altså JERES land.... Mange siger nemlig JERES land.... men vi må ikke sige VORES land? i min verden er det vores ALLES land, men dét der.... der står jeg sq af.... jeg vil gerne beholde DANMARK. og med danmark hører de danske traditioner, hører korset, og kirken og salmer i juletid. OG JULETRÆER... kan simpelthen ikke forstå hvorfor vi ikke kan leve sammen side om side uden alt den "krig" ? men i sådanne tilfælde her, ligesom det er med venskab mellem dig og mig, så skal forholdet altså gå begge veje.... det nytter ikke noget at det kun er den ene der skal give og give og give hele tiden..... sådan ser jeg på det.
Anmeld