Risen skriver:
Synes da bestem også du har ret til at kaldes det vores land - bare med muslimer. De er jo også en del af dagens Danmark. Hvorfor skal det være dem og os? - Hvorfor ikke os alle sammen. "Vi har ikke ret til at være i Danmark mere?" Hvad mener du? - Fordi der er andre kulturere og andre meninger end at de jyske heder kun er vidunderlige, og H.c Andersens eventyr kun er gode nok?
Ja det er da skønt med juletræer, og tror faktisk ikke der er mange muslimer i danmark som ikke synes det er fint du har et juletræ - så længe de også får lov til at holde deres jul.
Vi bliver nok aldrig enige på det her punkt - men jeg vil nu alligevel pointere og fastholde at med at dele os op i vores og deres - assimilation - sker der en spiral effekt hvor vi blot forsætter opdelingen - frem for at kigge på fælles muligheder - også her som "Mor til mere" var inde på i sit indlæg til dig - se mulighederne ikke forskelle.. Hvis du og jeg er mere åbne - kan det også være at "nogle af de muslimer" som du benævner måske også vil være mere åben overfor hvad DU kalder dansk kultur..
Jamen jeg påpeger jo blot at muslimerne selv siger "jeres land" så hvorfor skulle vi ikke kunne sige "vores land" ? Jeg er enig med dig i at et samarbejde, og det at kunne leve sammen fredeligt side om side, kun vil lykkes hvis vi er åbne. Og det synes jeg sådan set også vi er og har været. Mit problem er, at nu synes jeg vi mangler lidt åbenhed og integrations lyst fra den anden side af også. Som jeg også har skrevet. Det er ligesom med et venskab. Det skal gå begge veje. Ellers duer det ikke på længere sigt. Og det er det som vi begynder at kunne se konsekenserne af nu. At man deler sig op i samfundet, og alt det der hører sig med dér.
Anmeld