Bastian skriver:
Hun er i øvrigt kun 60, og jeg kunne ikke forestille mig, at det i dag bliver betragtet som værende gammel.
Selvom 60 år ikker nogle alder idag, så er man desværre for gammel til at få lov til at få forældremyndigheden over sine børnebørn, hvis forældre skulle gå bort...
Vi havde nemlig også tænkt på mine forældre, hvis min mand og jeg gik bort til vores 2 børn...
Og det skal lige sige, at min forældre er henhold vis 51år (min mor) og 59år (min far)... Men idag er vi glad for at de endeligt blev valgt fra.. Vi synes de skulle have lov til at bare være bedsteforældre...
Vi har valgt at det er min søster og hedes mand der skal have vores 2 børn..
Det er et meget bevidst valgt, at det er bleve dem.. Vi ønskede nogle som kunne kombinere hvordan vi gerne ville have vores børn opdraget på også min søster's måde, at gøre det på.. Det var også vigtig for os, at det endeligt var nogle der kunne være aktive med vores børn osv..
For mig personligt, har det haft stor betydning, at det blev min søster, for det ville være det tætteste mine børn kom på, at have deres mor i nærheden, idet min søster både af sind, personlighed og udsende ligner mig...
Jeg er sikker på, at andre familiemedlemmer, gerne også ville have dem.. Og ved også at min svigerfamilie har undret sig over at ingen af min mands søskende har været tænkt ind i billedet..
Men som min mand og jeg snakkede, så var det vigtig, at dem der skulle have vores børn kunne give dem tryghed, nærvær og anderkendesel som de børn og senere mennesker de ville voksne op og blive, uden pres om eks. at man skal gå på uni for at blive til noget.. At læse til læge er bedre end at blive tømre, selvom det så ikke er læge børnene drømmer om, men at blive tømre..