Hvem skal Jeres børn vokse op hos, hvis I dør...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2009

Honningblomst

nutche skriver:

jeg har også hørt et sted at mans mister retten til sine børn hvis man ingen kontakt har haft med dem i 5 år.... men om det er noget der holder i virkligheden, og evt i retten.... det ved jeg faktisk ikke.
faderen til mine børn er alkoholiker, og jeg har den fulde forældremyndighed (netop fordi han så skal søge om at få dem hvis jeg dør inden de er gamle nok) jeg har for at sikre dem lidt...sørget for at statsforvaltningen kender til hans misbrug, det gør børnehaven også...og skolen skal også ha det afvide med tiden. derudover har jeg sikret mig at han skal tage en dosis antabus inden hvert samkvem, og han skal aflevere endnu en kvitterring fra lægen om at han har taget det, hvis han skal ha børnene længere end de 36 timer som antabus virker.
alt dette har jeg gjort ikke kun for at sikre børnene nu, men netop for at sikre dem i tiden efter en evt død.
jeg går nemlig (lidt naivt måske) ud fra at hvis det er dokumenteret at han er alkoholiker, så vil han ikke uden videre få overdraget ansvaret for børnene. så min mand vil ha mulighed for at søge om forædreyndigheden over dem...og forhåbenligt blive udset som den bedste til at tage det ansvar.
men man kan jo kun håbe

Jeg er fuld af respekt for alt det du har gjort for at sikre dine børn....synes det er beundringsværdigt og sejt og uden at jeg har noget at have det i, så tror jeg ikke han sådan lige kan få sine børn...
De bedste tanker til dig og dine...
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

Pia

Vi har ikke talt om det her hjemme..
Men vil tro det bliver vores forældre eller vores søskende som også er faddere til dem begge...
Men har da overvejet og få det skrevet ned, så vi ved de er sikret..

Pia

Anmeld

17. juli 2009

malou

Lille Victor skal være hos min storebror og hans søde kone hvis det frygtelige skulle ske. Jeg ved Henrik vil opdrage min søn som jeg selv og han vil elske ham som sin egen. Henrik har 2 drenge fra tidligere ægteskab men ingen børn med sin nuværernede kone...- det kommer måske..smiler. - Jeg ville bare sidde oppe i mit smukke hvide hus i himlen og smile ned til dem fordi jeg ved Victor ville få det så godt hos dem.

Jeg har sagt det til min bror.. og han takkede ja tak med tårer i øjnene.. at det skulle være ham den største ære...

knus malou

Anmeld

17. juli 2009

Harfeletten

Da jeg står alene med Emil, og han ikke kender sin far (Faderens eget valg) bliver det mine forældre der får ham, og hvis de er for gamle, bliver det min søster og hendes mand, som i forvejen har 3 drenge hver anden weekend.
Men som andre siger, det sker selvfølgelig ikke for nogle af os !

Anmeld

17. juli 2009

Nanna1985

Hvis jeg døde, er det jo Fia´s far som skal have hende..

Skulle vi begge dø, ville det blive Mortens søster og hendes mand..

Anmeld

17. juli 2009

Miamaja

guldklumpen kommer til DK og bo hos min mor og far hvis min mand og jeg kradser af. Det har jeg det godt med og jeg har spurgt forst for at vaere sikker paa vedkommende vil have denne aere og store men kraevende gave

Anmeld

17. juli 2009

Vingummien

Hvis uheldet skulle være ude skal Emil vokse op ved mine forældre det er helt sikkert, de kan give ham alt og har sikkerhed til højre og venstre og så elsker de ham så højt.

Hvis de af en el anden grund ik kan have ham el selv er væk så skal min storebror som bor alene have ham.

Min anden bror og hans kone vil aldrig komme i betragtning da jeg ik kan lide hans kone og vil ik ønske hun skulle opdrage mit barn.

Så 3 valg sku være min moster.

Men ku være en ide at få lavet sådan et børne testamente så ens barn ik bare ryger derhen hvor de efterladte vælger det, for er en del i familien jeg ik ønsker skal opdrage på mit barn.

Anmeld

17. juli 2009

trunte89

Vi snakkede om det i starten, og blev enige om manden storesøster. 
Men nu har vi ikke haft kontakt til hende ( eller anden af hans familie) i et år, så den er ligesom helt udelukket.

Jeg ville håbe, at min mor ville magte at kunne tage hende. Hun er klart det menneske der er tættest på hende udover min kæreste og jeg.

Anmeld

17. juli 2009

Betina88

Eva skriver:

Kan I så få det gjort, I to-smiler-

Det er lidt skræmmende, for I har garanteret tegnet en livsforsikring, forsikring på hus og bil...men hvis det vigtigste står alene, så har I ikke "forsikret" dem et godt liv fremover...tror desværre mange ikke lige tager den snak...
Men måske meget godt at gøre, ikke...

Knus..

Jeg ved faktisk ikk' , om vi får brug for det ..

Nu ska' vi også lige ha' ham først , så må vi se , hva' vi gør ..

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

Betina88 skriver:

Jeg ved faktisk ikk' , om vi får brug for det ..

Nu ska' vi også lige ha' ham først , så må vi se , hva' vi gør ..

Hvad ved du ikke om I får brug for??-smiler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.