bondepigen skriver:
Hvordan laver man sådan en aftale om hvor børnene skal være, hvis det er...? Skal der være noget på skrift eller hvordan? Og hvad koster en livsforsikring?

Livsforsikringen er gennem vores arbejdspension. Du skal blot tage en samtale med din bankrådgiver/pensionsrådgiver eller evt. selv kigge på det via nettet på din forsikrings hjemmeside. For de fleste ligger den på godt 300.000 kr. hvis man har tegnet en livsforsikring. Og i forbindelse med huskøb osv. sker det nærmest automatisk, - vi har forhøjet den til 1.000.000 for os begge, så lån m.v. kan blive betalt ud og der stadig er penge til at supplere den indtægt der er.
Aftalen om hvem der skal have børnene hvis der sker os noget, er en mundtlig aftale som vi har lavet med min mands bror. Familien er bekendt med aftalen. Vi har ikke lavet et testamente eller med advokatbistand lavet en aftale over den ordning, fordi det naturligt ville være selvsamme valg. Men ellers er det sådan man skal sikre børnene, altså ved at gå gennem en advokat og få lavet et testamente med ønske om placering af børnene hvis der sker forældrene noget.
Men når alt det er sagt så håber jeg ved gud ikke at der nogen sinde sker os noget. Kan jo ikke holde tanken ud om at mine to små guldklumper skulle vokse op uden os
Anmeld