Hvem skal Jeres børn vokse op hos, hvis I dør...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2009

Bondepigen

Rose skriver:

Vi er meget realistiske for at det kan ske at vi begge dør eller måske én af os.

Vi har fået lavet en god livsforsikring så den anden kan blive boende i huset uden problemer hvis én af os skulle dø. Og skulle vi begge dø, så har vi en aftale med min mands bror om at de skal have begge vores børn, de har allerede ét barn på vores ældstes alder og vores familiebånd er tætte.

Det er en frygtelig tanke, men endnu frygteligere ikke at have tænkt det igennem, for der kan jo netop ske så meget man ikke selv er skyld i. Og hvor forfærdeligt er det ikke for børnene, at der oven i sorgen er forvirring over hvor de skal være. Eller hvis man bliver nød til at flytte fra hjemmet fordi man ikke har råd til at blive boende uden to indkomster.

Vi har selv efter vores død ansvaret for vores børn og deres fremtid.

Hvordan laver man sådan en aftale om hvor børnene skal være, hvis det er...? Skal der være noget på skrift eller hvordan? Og hvad koster en livsforsikring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

Rose

bondepigen skriver:

Hvordan laver man sådan en aftale om hvor børnene skal være, hvis det er...? Skal der være noget på skrift eller hvordan? Og hvad koster en livsforsikring?

Livsforsikringen er gennem vores arbejdspension. Du skal blot tage en samtale med din bankrådgiver/pensionsrådgiver eller evt. selv kigge på det via nettet på din forsikrings hjemmeside. For de fleste ligger den på godt 300.000 kr. hvis man har tegnet en livsforsikring. Og i forbindelse med huskøb osv. sker det nærmest automatisk, - vi har forhøjet den til 1.000.000 for os begge, så lån m.v. kan blive betalt ud og der stadig er penge til at supplere den indtægt der er. 

Aftalen om hvem der skal have børnene hvis der sker os noget, er en mundtlig aftale som vi har lavet med min mands bror. Familien er bekendt med aftalen. Vi har ikke lavet et testamente eller med advokatbistand lavet en aftale over den ordning, fordi det naturligt ville være selvsamme valg. Men ellers er det sådan man skal sikre børnene, altså ved at gå gennem en advokat og få lavet et testamente med ønske om placering af børnene hvis der sker forældrene noget.

Men når alt det er sagt så håber jeg ved gud ikke at der nogen sinde sker os noget. Kan jo ikke holde tanken ud om at mine to små guldklumper skulle vokse op uden os

Anmeld

20. juli 2009

Betina88

Eva skriver:

Tja...gør du bare grin med det....synes nu ikke det er sjovt.
Min x var ved at miste livet og var indlagt længe og fik 200.000kr udbetalt og det hjalp os...
Livsforsikringer er en af de forsikringer jeg aldrig håber jeg får brug for men som jeg ville være lykkelig for hvis uheldet var ude..'
Knus og god aften...

Nu vil jeg jo heller ikk' gøre grin med det ..

Men jeg synes Staten burde tænke på folket end sig selv , hvis vi bli'r hårdt ramt af H1N1 .. Så burde de også fortælle , hvor mange der er døde af den sygdom , så vi andre ka' ta' stilling til , hva vi ska' gøre ..

jeg har sku' ikk' lyst til at bli' smittet lige pludselig , hvis det er at nogle fra Næstved bli'r ramt .. Så tænker jeg virkelig på min søn og på min kæreste ..

Anmeld

20. juli 2009

Honningblomst

Betina88 skriver:

Nu vil jeg jo heller ikk' gøre grin med det ..

Men jeg synes Staten burde tænke på folket end sig selv , hvis vi bli'r hårdt ramt af H1N1 .. Så burde de også fortælle , hvor mange der er døde af den sygdom , så vi andre ka' ta' stilling til , hva vi ska' gøre ..

jeg har sku' ikk' lyst til at bli' smittet lige pludselig , hvis det er at nogle fra Næstved bli'r ramt .. Så tænker jeg virkelig på min søn og på min kæreste ..

Den er ikke og forventes ikke at dræbe flere end alle andre influenza epidimier som vi har haft...så tror virkelig man skal tage det helt cool-smiler

Jeg har slet ikke spekuleret over det....og man kan jo heller ikke gøre noget for at undgå det alligevel..

KNus og nat nat..

Anmeld

20. juli 2009

Bondepigen

Men når alt det er sagt så håber jeg ved gud ikke at der nogen sinde sker os noget. Kan jo ikke holde tanken ud om at mine to små guldklumper skulle vokse op uden os

Tak for svar.

Nej puha, det er jo en skrækkelig tanke.... Den kan jeg heller ikke holde ud!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.