Eva skriver:
Uden at jeg jo kender til dine børns far, så tænker jeg lidt at han vel bare får dem...mon ikke det ville være svært for din nuværende mand at bede om dem?? eller ved du det?
Jeg sidder lidt med det samme, men mener at man som forældre "mister retten til sit barn" når man ikek har set dem i mange år, er det ikke rigtigt, ved du det??
Knus Eva...og kan godt forstå I har talt om det, så vigtigt...
jeg har også hørt et sted at mans mister retten til sine børn hvis man ingen kontakt har haft med dem i 5 år.... men om det er noget der holder i virkligheden, og evt i retten.... det ved jeg faktisk ikke.
faderen til mine børn er alkoholiker, og jeg har den fulde forældremyndighed (netop fordi han så skal søge om at få dem hvis jeg dør inden de er gamle nok) jeg har for at sikre dem lidt...sørget for at statsforvaltningen kender til hans misbrug, det gør børnehaven også...og skolen skal også ha det afvide med tiden. derudover har jeg sikret mig at han skal tage en dosis antabus inden hvert samkvem, og han skal aflevere endnu en kvitterring fra lægen om at han har taget det, hvis han skal ha børnene længere end de 36 timer som antabus virker.
alt dette har jeg gjort ikke kun for at sikre børnene nu, men netop for at sikre dem i tiden efter en evt død.
jeg går nemlig (lidt naivt måske) ud fra at hvis det er dokumenteret at han er alkoholiker, så vil han ikke uden videre få overdraget ansvaret for børnene. så min mand vil ha mulighed for at søge om forædreyndigheden over dem...og forhåbenligt blive udset som den bedste til at tage det ansvar.
men man kan jo kun håbe
Anmeld