Hvem skal Jeres børn vokse op hos, hvis I dør...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.068 visninger
55 svar
0 synes godt om
17. juli 2009

Honningblomst

ikke en rar tanke, men jo noget som man bliver nød til at forholde sig til, da der jo er en risiko?
Jeg har ikke selv fået skrevet hvad der skal ske, men mine nærmeste ved det.
De små ville komme hos deres far og den store skal ikke være hos sin far, men det ville nok også høre ham om når han er så stor. Han skulle så i stedet hos mine forældre og hos de smås far når han ville det...mine forældre skal have de små så meget det passer og det ved min x godt-smiler
Skulle både jeg og min x dø, så ville det være min søster på 24 år og mine forældre i samarbejde der skulle tage sig af dem...
Hvilke tanker har I gjort Jer?

Knus Eva,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

Cris

Gud! Jeg har slet ikke tænkt på det og vi har aldrig snakket om det, hvis vi to skulle dø... Er det ikke noget, der altid sker til andre og ikke til os ? Faktisk er det meget fornuftig at tænke lidt på det (man hører nogle gange om dem der døer i feks trafik ulykker og børnene har overlevet)

Anmeld

17. juli 2009

Betina88

Åhh .. Det har vi slet ikk' tænkt på ,..

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

Kan I så få det gjort, I to-smiler-

Det er lidt skræmmende, for I har garanteret tegnet en livsforsikring, forsikring på hus og bil...men hvis det vigtigste står alene, så har I ikke "forsikret" dem et godt liv fremover...tror desværre mange ikke lige tager den snak...
Men måske meget godt at gøre, ikke...

Knus..

Anmeld

17. juli 2009

Kaufie

Vi har tænkt på det - og snakket om det - men ikke nået til enighed

Jeg vil gerne have det er min søster og co, der tager William, hvis der skulle ske noget med os, min mand vil gerne det blev hans søster og mand.

Min søster har en datter på 11 og selv nærmer hun sig de 40, så hendes chancer for at få flere børn selv er ved at være små. Ulempen er, at hun bor i Vejle, hvor min svigerfamilie bor i Nordjylland. Mine forældre ville få ´nok samvær med William, men det ville nok være lidt lidt med svigerfamilien, hvor især svigermor i forvejen føler sig lidt svigtet.

Claus' søster er yngre end jeg - men er netop selv gravid med første barn. Derfor vil jeg være bange for, at William aldrig helt ville kunne indgå som en lige del af deres familie.

Anmeld

17. juli 2009

TbCp

Vi har haft snakken og har også snakket om meget snart at få lavet et børnetestamente.

Liva skal, hvis det forfærdelige sker, vokse op hos mine forældre. Andre der kunne være en mulighed er min storesøster og svoger samt min mands ene storebror og kone.

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

Kaufie skriver:

Vi har tænkt på det - og snakket om det - men ikke nået til enighed

Jeg vil gerne have det er min søster og co, der tager William, hvis der skulle ske noget med os, min mand vil gerne det blev hans søster og mand.

Min søster har en datter på 11 og selv nærmer hun sig de 40, så hendes chancer for at få flere børn selv er ved at være små. Ulempen er, at hun bor i Vejle, hvor min svigerfamilie bor i Nordjylland. Mine forældre ville få ´nok samvær med William, men det ville nok være lidt lidt med svigerfamilien, hvor især svigermor i forvejen føler sig lidt svigtet.

Claus' søster er yngre end jeg - men er netop selv gravid med første barn. Derfor vil jeg være bange for, at William aldrig helt ville kunne indgå som en lige del af deres familie.

Uha...hvor kan jeg gdt følge dig og dine overvejelser og ville vælge og vægte det samme som dig...
Jeg har en søster de er 2 år yngre end jeg og hun har fravalgt børn fordi hendes man ikke vil have flere...han har to med to forskellige og i mine øjne er han bare slet ikke en person som kunne give mine børn det som jeg mener er vigtigt..han er soldat og afretter sine børn mere end han opdrager...børn skal ses ikke høre, så de skal ikke have dem...de bor også i JYlland hvor min og min x familie bor indenfor 15 km fra hinanden og os..
Min x har en søster, hun er 40 år og har en datter på 7 år...hun er så langt fra mig som det er muligt...og må sige vores forhold er mere end betændt...nok lidt koldbrændsagtigt-griner- så no-go...
nej, min mor og yngste søster, er lige præcis dem...smiler og så bor de med fem huse imellem dem...
knus Eva...

Anmeld

17. juli 2009

Pia.

De skal bo hos deres far hvis jeg skulle gå hen og dø og i tilfælde af han dør så er det mine forældre der skal tage dem...

Men puha et grimt emne - jeg er så bange for døden, så taler sjællendt om det - nu dør jeg jo ikke, jeg skal være den første til at leve for evigt ....

Stort knus og pas på jer selv alle sammen...

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

Pia. skriver:

De skal bo hos deres far hvis jeg skulle gå hen og dø og i tilfælde af han dør så er det mine forældre der skal tage dem...

Men puha et grimt emne - jeg er så bange for døden, så taler sjællendt om det - nu dør jeg jo ikke, jeg skal være den første til at leve for evigt ....

Stort knus og pas på jer selv alle sammen...

Du skal være obs på at dine forældre evt kan blive dømt som uegnet fordi de er for gamle...det sagde min mutti sidst vi talte om børnene hvis de blev forældreløse. Synes det er vigtigt at få talt om...men altså, deres alder kan være i vejen for at børnene kan bo der, derfor jeg har min søster som off. og så ville de nok primært bo hos min mor og far.-smiler
Knus Eva..

Anmeld

17. juli 2009

Lone Jakobsen

vi har snakket meget om det. men for os er det lidt mere kompliceret end som så. vi har 4 delebørn. de to store vil komme hjem til deres anden forældre at bo. dem deler vi forældre myndigheden med, så der er ikke noget valg.
mine 2 ældste drenge ved jeg ikke helt med. jeg ønsker ikke at de skal hjem til deres far at bo, så jeg håber at hans søster eller en af mine søskende vil ønske at overtage dem. men ellers har min mand nogle skønne søskende som har stort overskud og masser af hjerterum.
det er også dem jeg ønsker at vores lille fælles barn skal ende hos hvis vi begge går bort på samme tid.... da de har det overskud det til kræve at opfostre 3 børn.
hvis det kun sku være mig der dør, ønsker jeg at min mand vil kæmpe for at beholde mine 2 store drenge.... da deres far på ingen måde vil ku klare at passe dem.
jeg synes det er et meget vigtigt emne at tage stilling til, og noget jeg tænkte meget over alle de år hvor jeg var alene mor.
Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.