Mistanke om incest.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

Flødebollen

ESV skriver:

Hvis mistanken var reel hvorfor er pigen så ikke kørt direkte på skadestuen som hel klart ville kunne afgøre om der er tale om overgreb eller ej

Nu er det jo ikke alle, der tænker lige rationelt i sådanne situationer....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

CroQuis

For guds skyld.. Meld ham og tag hånd om dit barn 

Hellere melde én gang for meget, end én gang for lidt - hvordan ville du ikke have det, hvis du om 5-10 år fandt ud af at hun havde været misbrugt i alle de år 

Siger hun noget hvis du spørger hende?

(Ved ikke om det måske ville være en idé at tage billeder til dokumentation eller besøge lægen eller lign. så der er lidt "beviser")

Anmeld

29. august 2013

Bak

Anonym skriver:

Min datter på 6 år har samværd med sin far hver anden weekend. Faderen og jeg har minimal kontakt, da han er voldlig og truene over for mig. Han vil gerne diskutere foran pigen og det vil jeg ikke. Pigen ønsker ikke at komme på samvær, men skal siger statsforvaltningen. ALt komunikasion fra mig til ham er på skrieft.

Jeg ønsker at give så lidt baggrundsinformasion som muligt da jeg ikke vil genkendes af hensyn til min datter. Også derfor jeg er anonym.

Sidste gang min pige været på samværd kom hun hjem og sagde det gør ondt(for neden), mor vil du ikke kikke. Jeg ber hende lægge sig ned så jeg ka se og jeg får et choc. Undskyld beskrivelsen, men hun er helt åben dernede og ildrød. Jeg vasker hende og smøre nået salve på og da jeg gør det skriger hun det gør ondt.

På grund af ting som faren gjorde mens vi var sammen er jeg bange for han har gjort hende fortræd

Hvad ville du gøre hvis du havde mistanke om incest ?

Ville du melde det alene på mistanken ?

eller Ville du have beviser inden du melde det ?

Undskyld det er så langt men jeg er så ked af det på min piges vegne det gøre ond i moderhjerte.

OMG! Du skulle da have reagereret MED DET SAMME! Tag på skadestuen og få hende undersøgt, så du er sikker på, alt er helt.
Det må du altså virkelig ikke lade være med at reagere på. Ved ikke, om du skal kontakte statsforvaltningen eller hvem man kontakter i den situation, men han skal da overhovedet ikke se hende igen før, det er klart hvem der har gjort det!
Stort til jer!

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes det er RIGTIG vigtigt at du holder hovedet koldt!

Tag din pige med til lægen, fortæl lægen det som det er, at din datter har klaget over ondt forneden. Og at du måske mistænker overgreb.

Bestil tiden allerede imorgen, og bed om en AKUT tid.

Men hold for guds skyld hovedet koldt! Det kan jeg slet ikke understrege nok.

HVIS lægen finder tegn på overgreb, kan og SKAL lægen hjælpe dig med at anmelde det, eller anmelde det selv.

Kan godt forstå du er bekymret for din datter, men pas nu på med at melde en måske uskyldig mand. Tag til lægen først.

Anmeld

29. august 2013

ESV

Kathepige skriver:

Nu er det jo ikke alle, der tænker lige rationelt i sådanne situationer....

Ej bevares men med samvær hver anden weekend er pigen som minimum kommet hjem til mor igen i mandags. Mandag tirsdag onsdag og nu sent torsdag er sku mange dage hvor der ikk bliver handlet hvis man mistænker incest udover det faktum at sår kan hele op så de ikke er lige så slemme idag som i mandags så er beviser også vasket væk ved bad. Og det er jo ud fra scenariet om at det er sidste weekend det er sket det ved vi jo reelt ikke.

Rationelt elle ej er det bare mange dage hvor man ikke har handlet!!!

Anmeld

29. august 2013

Diana2013

Mom skriver:

Jeg syntes det er RIGTIG vigtigt at du holder hovedet koldt!

Tag din pige med til lægen, fortæl lægen det som det er, at din datter har klaget over ondt forneden. Og at du måske mistænker overgreb.

Bestil tiden allerede imorgen, og bed om en AKUT tid.

Men hold for guds skyld hovedet koldt! Det kan jeg slet ikke understrege nok.

HVIS lægen finder tegn på overgreb, kan og SKAL lægen hjælpe dig med at anmelde det, eller anmelde det selv.

Kan godt forstå du er bekymret for din datter, men pas nu på med at melde en måske uskyldig mand. Tag til lægen først.

I morgen kan beviserne være ødelagt ;/

Anmeld

29. august 2013

ESV

Diana2013 skriver:

Det er de nok allerede hun skriver faderen kun har samvær iweekenden og idag er det torsdag.....

Anmeld

29. august 2013

annec

Stakkels lille pige..
Havde kørt hende på skadestuen med det samme, og meldt det svin,

Håber da virkelig du har gjort noget ved det. Du er den eneste talsmand for dit barn!

Anmeld

29. august 2013

LinLin

CroQuis skriver:

For guds skyld.. Meld ham og tag hånd om dit barn 

Hellere melde én gang for meget, end én gang for lidt - hvordan ville du ikke have det, hvis du om 5-10 år fandt ud af at hun havde været misbrugt i alle de år 

Siger hun noget hvis du spørger hende?

(Ved ikke om det måske ville være en idé at tage billeder til dokumentation eller besøge lægen eller lign. så der er lidt "beviser")

Undskyld mig, men det altså ikke alt der bare "heller en gang for meget end en gang for lidt"!!!

Tænk hvis faderen ikke har gjort noget - så er han anklaget helt uden grund

(Det kan godt være jeg er farvet af at jeg selv har prøvet at blive anklaget uden at have gjort noget som helst men den tankegang kan jeg slet ikke forstå!)

Har du ikke set Jagten?!?

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Diana2013 skriver:

HVIS der er har penetration - og moderen beskriver datteren som "åben", så er beviserne ikke ødelagt imorgen. Så er jonfruhinden brudt, og der vil være rifter.

Man skal passe på med at ende med at gøre situationen endnu mere traumatiserende for pigen, end den måske allerede er!

Så jeg står ved mit råd - lægen AKUT tid imorgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.