Mistanke om incest.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2013

l.kjoeller

nu vil jeg lige sige en ting om hvordan jeg oplever denne her tråd  tøser:

i sådan et tilfælde her er gode og velmenene råd om hvad hun bør gøre eller ikke gøre meget velkomnene  men når jeg læser alle de her indlæg med : men hvorfor har du ikke...., og hvorfor gjorde du ikke ...... får jeg lidt ondt i maven. er sku en svær situation at stå i da der ikke er en manual når man står med sådan en tvivl (kunne jeg forestille mig) - så det synes jeg ærlig talt ikke man kan være bekendt. det er alligevel ikke noget hun kan gå tilbage i tiden at ændre og er jeg sikker på hun ikke har behov for. 

er intet personligt ment, og bare min personlige oplevelse og mening- god aften til alle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

esioul

l.kjoeller skriver:

i sådan et tilfælde her er gode og velmenene råd om hvad hun bør gøre eller ikke gøre meget velkomnene  men når jeg læser alle de her indlæg med : men hvorfor har du ikke...., og hvorfor gjorde du ikke ...... får jeg lidt ondt i maven. er sku en svær situation at stå i da der ikke er en manual når man står med sådan en tvivl (kunne jeg forestille mig) - så det synes jeg ærlig talt ikke man kan være bekendt. det er alligevel ikke noget hun kan gå tilbage i tiden at ændre og er jeg sikker på hun ikke har behov for. 

er intet personligt ment, og bare min personlige oplevelse og mening- god aften til alle 

Tænkte præcis det samme. Det er pænt upassende og TS kan ikke ændre den måde hun greb det an på.

Håber det bedste for jer

Anmeld

30. august 2013

TNBC

l.kjoeller skriver:

Jeg spurgte hende bare, fordi jeg undrede mig. Det er jo ikke for at banke hende i hovedet, for det har hun ikke brug for. Men bare undren, da det er næsten en uge siden pigen kom hjem fra faren.

Bare fordi man spørg behøver det jo ikke være for at banke den anden i hovedet, men fordi man undre sig/forstår det ikke.
Men det er et meget følsomt emne og så omhandler det et barn, og så går morfølesen op i en og man tænker; man skal jo gøre alt for at beskytte ens barn..

Anmeld

30. august 2013

klmf

Anonym skriver:

N Man keg ringet til læge i mandags og de ville ik se henne. I bagkunskabens klare lys kan jeg godt se at jeg skulle ha insitert men det gjord jeg ik og det vil jeg ik bank mig sel i hodet for. Jeg blev så chokert da jeg så henne forneden og så snart hun var ud af badeværels brækked jeg mig. Det gør så ondt at tænke på hvad der måske er sket. Hvis hun bare selv kunne/turde fortælle om der er sket nået.

Man kan altid være bagklog og det er meget nemt at sidde bag skærmen og sige at 'sådan ville JEG i hvert fald aldrig have gjort'. Men tror for din datters og din egen sjælefreds skyld at du bliver nødt til at gå videre med det her. Måske du kunne kigge på Red Barnets hjemmeside, jeg tror de har nogle gode fif til hvordan man snakker med børn om overgreb. Måske de også har noget telefonrådgivning. Håber det bedste for dig og din pige.

Anmeld

30. august 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Ja det er så nemt at sige.

Jeg er overhodet ikke tøvende men ting tar tid man bestemmer ikke selv at man må vente på at få tid hos læge at der er lang tlfkø hos statsforvaltning at min advokat har fri idag osv.

Og det er dér jeg synes det lyder mærkeligt, det er INCEST du snakker om..... ikke en mulig forkøelse? men ja.. JEG kan jo ikke gøre så meget, det hele er jo op til dig, kan man sige..

Anmeld

30. august 2013

Tulle28

Jeg fik så ondt i maven over at læse dit indlæg og håber så inderligt ikke at der er sket noget hos din eks som ikke burde være sket.

Min datter er kun 3,5, men kan godt finde på at "undersøge" sig selv så heftigt, at hun bliver rød og irriteret og får små rifter. Jeg ved ikke om 6-årige gør det samme, men tænker at der måske ikke nødvendigvis behøver at være sket noget overgreb (af andre). Min datter kan nemlig også godt finde på at klage over at det svier engang imellem (og jeg er slet ikke nervøs for om hun skulle blive udsat for noget - slet ikke!)

Jeg ville prøve at tage en snak med din eks selvom I ikke er på talefod. Se hans reaktion og det kan jo også være at han har haft besøg af nogen og der måske er et eller andet der ringer hos ham?

Uanset hvad, skal det tages alvorligt, men det er jeg også helt sikker på at du gør Og du har fået mange gode råd i denne tråd, som jeg nu ikke har læst helt igennem.

Stort

Anmeld

30. august 2013

l.kjoeller

Yurie skriver:

Jeg spurgte hende bare, fordi jeg undrede mig. Det er jo ikke for at banke hende i hovedet, for det har hun ikke brug for. Men bare undren, da det er næsten en uge siden pigen kom hjem fra faren.

Bare fordi man spørg behøver det jo ikke være for at banke den anden i hovedet, men fordi man undre sig/forstår det ikke.
Men det er et meget følsomt emne og så omhandler det et barn, og så går morfølesen op i en og man tænker; man skal jo gøre alt for at beskytte ens barn..

som jeg skrev var det ikke myndet på en person eller et indlæg. var heller ikke for at give nogen dårlig samvittighed da jeg er helt sikker på ingen ønsker at dunke nogen i hovedet her. var bare den følelse jeg ville stå med efter nogen af de indlæg der er kommet. og forstår sagtens mor følelsen kommer op i en 

Anmeld

30. august 2013

TNBC

l.kjoeller skriver:

som jeg skrev var det ikke myndet på en person eller et indlæg. var heller ikke for at give nogen dårlig samvittighed da jeg er helt sikker på ingen ønsker at dunke nogen i hovedet her. var bare den følelse jeg ville stå med efter nogen af de indlæg der er kommet. og forstår sagtens mor følelsen kommer op i en 

Det er helt ok.

Og jeg forstår også godt at hun kan være i chok, men hun ringede jo til lægen allerede mandag, men hun insisterede bare ikke nok..

Anmeld

30. august 2013

Tulle28

Anonym skriver:

Jeg ringet til læge i mandags og de ville ik se henne. I bagkunskabens klare lys kan jeg godt se at jeg skulle ha insitert men det gjord jeg ik og det vil jeg ik bank mig sel i hodet for. Jeg blev så chokert da jeg så henne forneden og så snart hun var ud af badeværels brækked jeg mig. Det gør så ondt at tænke på hvad der måske er sket. Hvis hun bare selv kunne/turde fortælle om der er sket nået.

Jeg har lige svaret, men så lige dit svar her.

Hvis det var din reaktion, så må jeg nok sige at så forstår jeg SLET ikke, hvorfor du ikke fik hende afsted og blive undersøgt. For så MÅ der jo være sket noget?!!!! Du må gøre otte og du må gøre noget NU! Ring til nogen der ved noget om den slags, Red Barnet eller en incestlinje? Din datter må og skal da undersøges, før du sender hende afsted igen.

Jeg er lige så jeg ryster Stakkels, stakkels pige

Anmeld

30. august 2013

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Man kan altid være bagklog og det er meget nemt at sidde bag skærmen og sige at 'sådan ville JEG i hvert fald aldrig have gjort'. Men tror for din datters og din egen sjælefreds skyld at du bliver nødt til at gå videre med det her. Måske du kunne kigge på Red Barnets hjemmeside, jeg tror de har nogle gode fif til hvordan man snakker med børn om overgreb. Måske de også har noget telefonrådgivning. Håber det bedste for dig og din pige.

Tak skal du ha.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.