Sensitive børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

bøllen

DianaRJS skriver:

altså jeg har også en der er sensivitv, så dem der har konkluderet det har også fortalt det...

Ok så har jeg 2 unormale børn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

2721

bøllen skriver:

Ok så har jeg 2 unormale børn 

Jamen så har jeg jo også et unormalt barn

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hvad er normalt ? For alle de fagfolk jeg har været i kontakt med siger det modsatte, nemlig at de i en meget tidligt alder er i stand til at holde sig. 

så ved ikke hvor din erfaring er fra ??

Jeg må erklære mig uenig.

Vi har en dreng, som blev erklæret meget sensitiv ved 4 års alderen, og senere har han fået diagnosen Asperger.

Vi oplever stort set aldrig de samme problemer hjemme, som de gør ude. Vi har fået at vide, at pykologer og psykiatrikere at dette er meget normalt, idet sensitive børn føler sig trygge hjemme, og utrygge ude, og derfor reagere.

Så blot fordi nogle siger noget, og nogle noget andet, betyder det ikke at der tages fejl, men at der findes ligeså mange reaktionsmønstre som der findes børn

Anmeld

29. august 2013

2721

Mom skriver:

Vi har en dreng, som blev erklæret meget sensitiv ved 4 års alderen, og senere har han fået diagnosen Asperger.

Vi oplever stort set aldrig de samme problemer hjemme, som de gør ude. Vi har fået at vide, at pykologer og psykiatrikere at dette er meget normalt, idet sensitive børn føler sig trygge hjemme, og utrygge ude, og derfor reagere.

Så blot fordi nogle siger noget, og nogle noget andet, betyder det ikke at der tages fejl, men at der findes ligeså mange reaktionsmønstre som der findes børn

Ikke for at blande mig, men tror du og bøllen er enige. Da hun jo netop på peger at den ene vel ikke er mere normalt end det andet og jeg ved at hendes børn, ligesom mit også først reagere hjemme i trygge rammer

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
2721 skriver:

Ikke for at blande mig, men tror du og bøllen er enige. Da hun jo netop på peger at den ene vel ikke er mere normalt end det andet og jeg ved at hendes børn, ligesom mit også først reagere hjemme i trygge rammer

Det kan da godt være at jeg har misforstået det

Jeg læser det som om, at hun mener sammen med de fagfolk hun har været i kontakt med, at børn i en tidlig alder vil reagere hjemme, og "holde igen" når de er ude?

Hvis det er rigtigt opfattet, står jeg selvfølgelig ved mit indlæg - men har jeg misforstået det, så kan jeg kun sige: enig

Anmeld

29. august 2013

camilla10

Mom skriver:

Hvor sjovt   Her har det ofte været omvendt, at han tidligere reagerede stille og indadvendt i dagplejen, men lige så snart vi kom, reagerede han med at blive vred og ked. Det oplevede jeg også helt klart som at han hos os fandt trygheden til at vise, at han havde haft det svært i løbet af dagen. Han har dog ikke Aspergers, men er almindelig sensitiv.

Anmeld

29. august 2013

2721

Mom skriver:

Det kan da godt være at jeg har misforstået det

Jeg læser det som om, at hun mener sammen med de fagfolk hun har været i kontakt med, at børn i en tidlig alder vil reagere hjemme, og "holde igen" når de er ude?

Hvis det er rigtigt opfattet, står jeg selvfølgelig ved mit indlæg - men har jeg misforstået det, så kan jeg kun sige: enig

Som jeg forstår det, var hendes point at det er forskelligt. Diana skrev at de aldrig holdt igen og det var normalt, hvilket hun ikke er enig i da hendes ikke gør og at de fagfolk hun kender også beskræftigelse at det er et mønster/reaktion de kender til.

Anmeld

29. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
camilla10 skriver:

Hvor sjovt   Her har det ofte været omvendt, at han tidligere reagerede stille og indadvendt i dagplejen, men lige så snart vi kom, reagerede han med at blive vred og ked. Det oplevede jeg også helt klart som at han hos os fandt trygheden til at vise, at han havde haft det svært i løbet af dagen. Han har dog ikke Aspergers, men er almindelig sensitiv.

Og det er jo meget forskelligt fra barn til barn - ligesom hvert barn med den samme diagnose opfører sig forskelligt

Anmeld

29. august 2013

camilla10

DianaRJS skriver:

man kan normalt ikke se om børn er sensitive før efter 3 års alderen, og er et barn så sensitiv er det normalt ikke kun inde for hjemmet, men alle steder  

Hos os var det tydeligt fra fødslen, at vores søn var sensitiv. Dengang kendte vi ikke ordet og tænkte ikke videre over det, eftersom han ligner resten af familien 

Anmeld

29. august 2013

bøllen

Mom skriver:

Hvad er du uenig i ?? Om jeg må spørge ?

det jeg " påpeger " er dette

man kan normalt ikke se om børn er sensitive før efter 3 års alderen, og er et barn så sensitiv er det normalt ikke kun inde for hjemmet, men alle steder 

jo det er faktisk meget normalt at et sensitivt barn ikke reagere ude (hvilket dagpleje mor giver udtryk for ) 

selvfølgelig er der børn med diagnoser - eller er sensitive der reagere ude . Men og sige det er normalt de gør  Hvad er normalt så ?

for alle de fagfolk jeg har snakket med siger det er helt normalt de reagere hjemme hvor de er trygge . Hvilket giver meget mening for mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.