Sensitive børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.363 visninger
63 svar
11 synes godt om
28. august 2013

Fuglemor

Hvad er tegnene på et barn der er sensitivt. Har søgt på nettet men synes kun det er på d større børn der står noget om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

camilla10

Fuglemor skriver:

Hvad er tegnene på et barn der er sensitivt. Har søgt på nettet men synes kun det er på d større børn der står noget om

Har du prøvet nutidensboernogunge.dk? Desuden er det en god ide at låne "sensitive børn" af elaine aron. Her kan du finde alt hvad du har brug for at vide til alle aldre.

Anmeld

28. august 2013

Masig

Fuglemor skriver:

Tag evt et kig på denne side.... http://sensitiv-coaching.dk/

Anmeld

28. august 2013

Fuglemor

camilla10 skriver:

Har du prøvet nutidensboernogunge.dk? Desuden er det en god ide at låne "sensitive børn" af elaine aron. Her kan du finde alt hvad du har brug for at vide til alle aldre.

Nej det har jeg vist ikke. Må jeg lige kigge. Synes kun jeg blev mere forvirret over det jeg fandt på nettet

Anmeld

28. august 2013

Fuglemor

Masig skriver:

Tag evt et kig på denne side.... http://sensitiv-coaching.dk/

Takker det vil jeg lige tjekke ud

Anmeld

28. august 2013

camilla10

Fuglemor skriver:

Nej det har jeg vist ikke. Må jeg lige kigge. Synes kun jeg blev mere forvirret over det jeg fandt på nettet

Er det noget bestemt, du søger? Hvad alder er barnet?

Anmeld

28. august 2013

Fuglemor

camilla10 skriver:

Er det noget bestemt, du søger? Hvad alder er barnet?

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg søger. Fik tidligere i denne uge st vide at mit ene dp barn kan være sensitivt. Men synes nu ikke rigtig der er noget der passer på hende.

Anmeld

28. august 2013

bøllen

Fuglemor skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammelt barnet er ?

har en stor dreng på 12 som er meget sensitiv , han har svært ved forandringer , bliver hurtigt stresset ( mavepine ) bliver let frusteret , overeagere 

lillebror på 3 er under mistanke for at være sensitiv ( afventer svar fra test ) han har svært ved lyde , spiser ikke meget forskelligt mad , tingene skal være som de plejer f.eks sengetøj , dækkeserviet . Bliver gal og frusteret hvis det ikke går efter hans hoved. 

Senstivt kan komme til udtryk på flere måder . 

Anmeld

28. august 2013

camilla10

Fuglemor skriver:

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg søger. Fik tidligere i denne uge st vide at mit ene dp barn kan være sensitivt. Men synes nu ikke rigtig der er noget der passer på hende.

Sensitiv kan jo også være mange ting. Min søn på 2 1/2 er sensitiv på den måde, at han har stort behov for at observere før han springer ud i noget nyt. Han mærker alle stemninger og har brug for stor tryghed, når der sker nye ting og når personer tæt på ham er kede eller på anden måde ude af balance.

Dagplejemoderen tackler det fantastisk ved at sætte ord på nye ting sammen med ham, tale med ham i en venlig og indlevende tone, give ham tid og plads og lige have det ekstra blik på ham, når der er fremmede i nærheden. Fremmede kan også være personer han kun ser hveranden uge.

I en periode havde jeg grund til at være ked af det og jeg var lidt for længe om at sætte ord på over for ham. Han reagerede i dagplejen og her var hun hurtig til at bede om hjælp fra en flyver til at komme engang i mellem for hans skyld. Jeg er sikker på, at det var med til at give den ro, der gjorde, at perioden blev kort.

Men igen: sensitiv er mange ting og hvor min søn er indadvent, kan det også have en mere udadvent karakter. Måske kan du bruge vores historie til noget..

Anmeld

28. august 2013

Alexander&Lærke

Min søn på 6 er sensitivt. Ved ham viser det sig ved høje lyde, lugte, lys, tøj og mange mennesker.

Hvis jeg fx støvsuger bliver han meget opkørt af den høje lyd og ved ikke hvad han skal gøre af sig selv Bliver fjollet og gejlet op som vi siger. 

Han kan ikke have noget bestemt tøj på, fx cowboy bukser hvis det er alm stramt cowboy demin. også er han ikke glad for syninger i strømper de skal side på en bestemT måde. 

Han går helst ikke på andres toiletter og sommetider heller ikke vores eget hvis han syntes det lugter. 

Han har svært ved at finde ro om aftnen. 

Ja det var lidt eksempler. Der findes jo mange grader af det, og mange symptomer på det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.