Sensitive børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

betit28

bøllen skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammelt barnet er ?

har en stor dreng på 12 som er meget sensitiv , han har svært ved forandringer , bliver hurtigt stresset ( mavepine ) bliver let frusteret , overeagere 

lillebror på 3 er under mistanke for at være sensitiv ( afventer svar fra test ) han har svært ved lyde , spiser ikke meget forskelligt mad , tingene skal være som de plejer f.eks sengetøj , dækkeserviet . Bliver gal og frusteret hvis det ikke går efter hans hoved. 

Senstivt kan komme til udtryk på flere måder . 

hvad fik jer på ideen om at jeres søn var særligt sensitv ? havde i læst på nettet? hvordan fik i det "bekræftiget" er det hos egen læge eller hvordan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

bøllen

betit28 skriver:

hvad fik jer på ideen om at jeres søn var særligt sensitv ? havde i læst på nettet? hvordan fik i det "bekræftiget" er det hos egen læge eller hvordan

Min store dreng har jeg altid haft en tanke om, der var et eller andet men kunne ikke sætter finger på hvad . Så kom jeg til at arbejde i en børnehave hvor der var en del fokus på " de børn " børn der er sensitive  og kunne se mange fælles ting. Men kom ikke videre med det, fordi skolen INTET ser derhenne. Så har rendt panden mod muren. Først da en veninde fortæller mig om en fys på sygehuset får vi en henvisning. Og han blev testet og fundet MEGET sensitiv. Nu har vi det mere erfaring, og kan se mange ting vil lillebror. Som nu også er testet og afventer svar derpå.

Anmeld

29. august 2013

2721

bøllen skriver:

Velkommen i klubben 

Tak

Anmeld

29. august 2013

bøllen

2721 skriver:

Tak

Man siger jo æblet ikke falder langt fra stammen  Så måske vi bare skal være glade for vores børn ligner os ???????? ( aggressive mig ) 

Anmeld

29. august 2013

betit28

bøllen skriver:

Min store dreng har jeg altid haft en tanke om, der var et eller andet men kunne ikke sætter finger på hvad . Så kom jeg til at arbejde i en børnehave hvor der var en del fokus på " de børn " børn der er sensitive  og kunne se mange fælles ting. Men kom ikke videre med det, fordi skolen INTET ser derhenne. Så har rendt panden mod muren. Først da en veninde fortæller mig om en fys på sygehuset får vi en henvisning. Og han blev testet og fundet MEGET sensitiv. Nu har vi det mere erfaring, og kan se mange ting vil lillebror. Som nu også er testet og afventer svar derpå.

vi har også gået længe med tanken om der der måtte være et eller andet i vejen..han er umiddelbart som alle andre 12 årige, men alligevel ikke. han har det bedst i sit eget selskab. ikke at han ikke leger med andre men det er aldrig ham der tager intiativ til leg. han har det bedst med at blive forberedt på ting der skal ske. han er meget nærtagende . og det er så nu resulteret i at han på 3 uge nægter at tage i skole og "stikker" af, om mogenen for ikke at blive fulgt i skole han havde inden sommerfeien en episode hvor nogle elever blev vrede på ham. nu nægter han at møde deroppe. han er bange for hvordan de vil møde ham. ikke engang hans venner fra klassen vil han pt tale med , for hvad mon de tænker om ham: vi har forsøgt at "lokke" lidt med en hygge aften for 1-2 af vennerne, så han kan se at de savnner ham, men det er han fuldstændig afvsende over for...argh jeg er   syv sind. han e jo normalt såden en blød dreng der passer skolen. det gør ondt at se han har det sådan. vi har pt talt med skole psykolog , skole inspektør, næste skridt er famillie rådgivningen. han siger hanikke ønsker at skifte skole. har googlet nettet tyndt og faldt lidt over dit indlæg. er så bange for  man tror han er en "møgunge" og der  så i virkligheden er noget helt andet i vejen .. derfor havde jeg tænkt tanken at få ham testet. men ved bare ikke hvor jeg skal starte. han er en dreng der desværre påvirkes meget af  kritik og har enormt svært ved at komme videe derfra.

Anmeld

29. august 2013

2721

bøllen skriver:

Man siger jo æblet ikke falder langt fra stammen  Så måske vi bare skal være glade for vores børn ligner os ???????? ( aggressive mig ) 

Hehe, jeg er ihvertfald ganske tilfreds og får ofter at vide han ligner mig og det tager jeg som en kompliment
Jep, du er en rigtig lille hidsig prop

Anmeld

29. august 2013

bøllen

betit28 skriver:

vi har også gået længe med tanken om der der måtte være et eller andet i vejen..han er umiddelbart som alle andre 12 årige, men alligevel ikke. han har det bedst i sit eget selskab. ikke at han ikke leger med andre men det er aldrig ham der tager intiativ til leg. han har det bedst med at blive forberedt på ting der skal ske. han er meget nærtagende . og det er så nu resulteret i at han på 3 uge nægter at tage i skole og "stikker" af, om mogenen for ikke at blive fulgt i skole han havde inden sommerfeien en episode hvor nogle elever blev vrede på ham. nu nægter han at møde deroppe. han er bange for hvordan de vil møde ham. ikke engang hans venner fra klassen vil han pt tale med , for hvad mon de tænker om ham: vi har forsøgt at "lokke" lidt med en hygge aften for 1-2 af vennerne, så han kan se at de savnner ham, men det er han fuldstændig afvsende over for...argh jeg er   syv sind. han e jo normalt såden en blød dreng der passer skolen. det gør ondt at se han har det sådan. vi har pt talt med skole psykolog , skole inspektør, næste skridt er famillie rådgivningen. han siger hanikke ønsker at skifte skole. har googlet nettet tyndt og faldt lidt over dit indlæg. er så bange for  man tror han er en "møgunge" og der  så i virkligheden er noget helt andet i vejen .. derfor havde jeg tænkt tanken at få ham testet. men ved bare ikke hvor jeg skal starte. han er en dreng der desværre påvirkes meget af  kritik og har enormt svært ved at komme videe derfra.

Lyder bestemt ikke som en rart situation i er havnet i . Er det korrekt forstået han ikke har været i skole i 3 uger ??

du skriver i har tænkt tanken om der var et eller andet , var det også inden pågældende situation ?? 

jeg ville ønske jeg kunne give dig et gylden råd  Men ved desværre ikke hvilken. Vores kamp hertil har været op ad bakke det meste af tiden . Og lykkes kun fordi jeg fandt et smuthul.

har du prøvet at google sensitive børn ?? Læst om det , om det kunne passe på din dreng. Kan se der er ligheder , min dreng har det også bedst med forberedelse , og har svært med forandring. Har svært ved irettesættelse og ser det ofte som kritik. Han er meget nærtagende og føler sig ofte uretfærdig behandlet.  Men utrolig pligtopfyldende, omsorgsfuld . 

Anmeld

29. august 2013

bøllen

2721 skriver:

Hehe, jeg er ihvertfald ganske tilfreds og får ofter at vide han ligner mig og det tager jeg som en kompliment
Jep, du er en rigtig lille hidsig prop

Ja det er ski nok det røde hår

Anmeld

29. august 2013

2721

bøllen skriver:

Ja det er ski nok det røde hår

DET tvivler jeg på, jeg er nemlig blid som et lam, så her har den råde farve ingen betydning

Anmeld

30. august 2013

Alexander&Lærke

Fuglemor skriver:

Kan det være sværere at se når de er helt små? For oplever ikke disse ting ved pigen

Ja det har det været her, vores drengs karaktertræk blev først tydelige da han startede i bh og er bare blevet mere og mere tydelige med årene. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.