betit28 skriver:
vi har også gået længe med tanken om der der måtte være et eller andet i vejen..han er umiddelbart som alle andre 12 årige, men alligevel ikke. han har det bedst i sit eget selskab. ikke at han ikke leger med andre men det er aldrig ham der tager intiativ til leg. han har det bedst med at blive forberedt på ting der skal ske. han er meget nærtagende . og det er så nu resulteret i at han på 3 uge nægter at tage i skole og "stikker" af, om mogenen for ikke at blive fulgt i skole han havde inden sommerfeien en episode hvor nogle elever blev vrede på ham. nu nægter han at møde deroppe. han er bange for hvordan de vil møde ham. ikke engang hans venner fra klassen vil han pt tale med , for hvad mon de tænker om ham: vi har forsøgt at "lokke" lidt med en hygge aften for 1-2 af vennerne, så han kan se at de savnner ham, men det er han fuldstændig afvsende over for...argh jeg er syv sind. han e jo normalt såden en blød dreng der passer skolen. det gør ondt at se han har det sådan. vi har pt talt med skole psykolog , skole inspektør, næste skridt er famillie rådgivningen. han siger hanikke ønsker at skifte skole. har googlet nettet tyndt og faldt lidt over dit indlæg. er så bange for man tror han er en "møgunge" og der så i virkligheden er noget helt andet i vejen .. derfor havde jeg tænkt tanken at få ham testet. men ved bare ikke hvor jeg skal starte. han er en dreng der desværre påvirkes meget af kritik og har enormt svært ved at komme videe derfra.
Lyder bestemt ikke som en rart situation i er havnet i . Er det korrekt forstået han ikke har været i skole i 3 uger ??
du skriver i har tænkt tanken om der var et eller andet , var det også inden pågældende situation ??
jeg ville ønske jeg kunne give dig et gylden råd
Men ved desværre ikke hvilken. Vores kamp hertil har været op ad bakke det meste af tiden . Og lykkes kun fordi jeg fandt et smuthul.
har du prøvet at google sensitive børn ?? Læst om det , om det kunne passe på din dreng. Kan se der er ligheder , min dreng har det også bedst med forberedelse , og har svært med forandring. Har svært ved irettesættelse og ser det ofte som kritik. Han er meget nærtagende og føler sig ofte uretfærdig behandlet. Men utrolig pligtopfyldende, omsorgsfuld .
Anmeld