Ja. Det er 3 uger nu han ikke har villet i skole. Vi har prøvet alt. Køre ham. cykle med ham. Men han smutter derfra Inden han når ind klassen :-(. Han er panisk angst for de andres reaktion på hans fravær. Man føler sig totalt magtesløs . føler man fejler som forældre når man ikke lige kan løse det. Er det bare at ringe til børne amb . På Roskilde ? Ja tanken havde vi også inden. Han er meget sårbar omkring kritik. Det fylder enormt hos ham og det er svært at komme videre. Derfor mener vi at det ku være en god ide. At invitere et par venner hjem. Men han nægter at lave aftaler. Da han syntes det er dybt underligt At ville lege når man ikke har været i skole. Det vil de nok også syntes ( mener han ). Måske de bare sku komme " tilfældigt " forbi .......
Hmm... Jeg har selv været i en lignende situation som din dreng. Han bliver nødt til at tage tilbage til skolen - det bliver værre jo længere han venter. Der er noget galt, men han skal i skole på et tidspunkt. Jeg ville følge ham helt hen til døren, hvis det kræves. Situationen er helt sikkert værre i hans hovede.
I kan sørge for at han har en undskyldning, for ikke at have været i skole, såsom at han har været syg. Det kan jo ske, at man er syg i længere tid.
Eventuelt lade nogen af hans venner komme over uanmeldt før i insisterer på han skal i skole.
Det kunne også være i kunne lave en aftale om at han skal derop et par timer. Altså så han får en kort dag. Lave en seddel med det hele, hvor der står han skal til lægen eller noget.
Jeg føler virkelig med jer. Jeg havde det forfærdeligt i den alder, mine forældre vidste heller ikke hvad de skulle stille op. Det endte med at jeg blev diagnosticeret med blandt andet angst og OCD. Det var helt sikkert en lang kamp.
Psykologen har ingen effekt?
Anmeld