Sensitive børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

DianaRJS

Fuglemor skriver:

Hvad er tegnene på et barn der er sensitivt. Har søgt på nettet men synes kun det er på d større børn der står noget om

man kan normalt ikke se om børn er sensitive før efter 3 års alderen, og er et barn så sensitiv er det normalt ikke kun inde for hjemmet, men alle steder  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

VIPpigen

Nu er min datter født før tid, men hun har også nogen ganske få træk hun er sensitiv på. Hun bryder sig ikke om alt for høje lyde, bliver meget nemt skræmt, og har brug for en primær omsorgsperson hele tiden.

feks. Bryder hun sig ikke meget om støvsugeren, eller en elpisker.

Hun søger hen til mig når far starter motorcyklen, eller hvis han gasser op i bilen.

Hun kan ikke koncentrerer sig hvis de er 2 dp sammen med 8 børn, og de skal lave noget. Vores dp tog vores datter op, og sad sammen med hende, så kunne hun pludselig koncentrere sig.

Jeg tænker ikke over hendes sensitive træk herhjemme, det er mest vores dp som gør opmærksom på (på den gode måde) at hun har brug for andre ting end de andre børn.

Ellers er hun langt fremme, og følger sine jævnaldrende fuldstændigt, og er på nogen punkter lidt foran dem.

Anmeld

29. august 2013

bøllen

DianaRJS skriver:

man kan normalt ikke se om børn er sensitive før efter 3 års alderen, og er et barn så sensitiv er det normalt ikke kun inde for hjemmet, men alle steder  

Er nød til at rette dig. Det er ikke korrekt at et meget sensitivt barn er det alle steder. Senstive børn kan faktisk være i stand til at " holde " sig ude og reagere hjemme. Vi har fys på vores dreng der siger det er meget alm for sensitive børn.

Anmeld

29. august 2013

MorDk

bøllen skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammelt barnet er ?

har en stor dreng på 12 som er meget sensitiv , han har svært ved forandringer , bliver hurtigt stresset ( mavepine ) bliver let frusteret , overeagere 

lillebror på 3 er under mistanke for at være sensitiv ( afventer svar fra test ) han har svært ved lyde , spiser ikke meget forskelligt mad , tingene skal være som de plejer f.eks sengetøj , dækkeserviet . Bliver gal og frusteret hvis det ikke går efter hans hoved. 

Senstivt kan komme til udtryk på flere måder . 

Det lyder godt nok meget som min søn synes jeg...

Anmeld

29. august 2013

bøllen

MorDk skriver:

Det lyder godt nok meget som min søn synes jeg...

Lillebror ??

Anmeld

29. august 2013

DianaRJS

bøllen skriver:

Er nød til at rette dig. Det er ikke korrekt at et meget sensitivt barn er det alle steder. Senstive børn kan faktisk være i stand til at " holde " sig ude og reagere hjemme. Vi har fys på vores dreng der siger det er meget alm for sensitive børn.

skrev heller ikke det altid var sådan

Anmeld

29. august 2013

bøllen

DianaRJS skriver:

skrev heller ikke det altid var sådan

Nej det er rigtigt . Du skrev normalt , hvilket ikke nødvendigvis er korrekt  ... 

Anmeld

29. august 2013

DianaRJS

bøllen skriver:

Nej det er rigtigt . Du skrev normalt , hvilket ikke nødvendigvis er korrekt  ... 

når man snakker børn på 2-5 år er det meget nromalt det er uanset hvor du er henne.

Anmeld

29. august 2013

bøllen

DianaRJS skriver:

når man snakker børn på 2-5 år er det meget nromalt det er uanset hvor du er henne.

Hvad er normalt ? For alle de fagfolk jeg har været i kontakt med siger det modsatte, nemlig at de i en meget tidligt alder er i stand til at holde sig. 

så ved ikke hvor din erfaring er fra ??

Anmeld

29. august 2013

DianaRJS

bøllen skriver:

Hvad er normalt ? For alle de fagfolk jeg har været i kontakt med siger det modsatte, nemlig at de i en meget tidligt alder er i stand til at holde sig. 

så ved ikke hvor din erfaring er fra ??

altså jeg har også en der er sensivitv, så dem der har konkluderet det har også fortalt det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.