nu gider jeg sgu ikke denne "stue" mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

grinny

Flodkilling skriver:

Heller ikke til sig selv? Jeg siger da tit til migselv :"tag dig sammen, der er folk der har det meget værre end dig"

Jeg ville aldrig sige "tag dig sammen" til mig selv, jeg ville give mig selv en peptalk ala "du kan godt, vis nu dig selv og omverden at du ikke bare slasker" f.eks. 

Men hvad du siger til dig selv kan jeg jo selvfølgelig ikke styre  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

gonefishing

asff skriver:

Nu syntes jeg overhovedet ikke, at TS virkede sådan? Jeg ved ikke hvordan du får tingene til at så så negative ud. Hun ville jo bare sige, at hun var ked af, hun troede hun skulle tabe sig 10 kg - men det var dobbelt så mange? Nu kan jeg ikke se, hun 'støder' nogen - hun har jo åbenbart selv svært ved at få børn.

Du er åbenbart en person, der udelukkende skal have råt for usødet. Men sådan er der ikke mange som er. 

Nej men vi er alle forskellige.... og hvis jeg træder en over tæerne og personem siger : "det der gjorde ondt" og ikke "du er da bare et ondt og dårligt menneske". Så bliver jeg da også ked af at havde såret en anden.
Jeg er altså ikke typen der har brug for at gøre folk kede af det for at få det bedre. Men nej jeg er typen der har oplevet "lidt for meget" og derfor ser verden mindre "lyserød og fluffy".

Mit problem i sidste ende er ikke ts tråd. Men generelt at man ikke kan få lov at skrive på en anden måde end "ja selvfølgelig kys kys søde". Uden man bliver gjort til et dårligt menneske.

Og nu ved jeg at jeg ikke er alene om den mening herinde. Så jeg gør opmærksom på -ligeså meget overfor de sårbare, at fordi man ikke er enig, betyder det ikke at man ikke har forståelse eller empati.
DET kunne mange herinde godt lære. Inden admin får mig slettet helt
Så jeg håber det bliver hørt. For ALLE på baby.dk skyæd

Anmeld

27. august 2013

esioul

grinny skriver:

Jeg ville aldrig sige "tag dig sammen" til mig selv, jeg ville give mig selv en peptalk ala "du kan godt, vis nu dig selv og omverden at du ikke bare slasker" f.eks. 

Men hvad du siger til dig selv kan jeg jo selvfølgelig ikke styre  

Tænker også lidt at hvis man hver gang siger til sig selv "andre har det værre", så giver man da ikke sig selv lov til at sørge og erkende de problemer man selv har.

Det kan da godt være at man har et problem der fylder enormt, mens naboen har det meget værre.

Men det ændrer jo ikke på at man SELV har et problem.

Anmeld

27. august 2013

bøllen

Flodkilling skriver:

Mit sidste indlæg til anonym:
Nej du har brug for et spark bagi (kald det kærligt), for ja det er skide, pisse, møg surt at tro man skal tabe sig 10kg og så få af vide det er 20! Og normalt vil du (ligesom jeg og mange andre). Havde bekræftelse på at livet er surt og uretfærdigt, fordi vi ER ofre, og fordi vi elsker det. Og så snupper vi lige en ekstra "quality street" fra dåsen, fordi vi fortjener det med den modgang vi har -men andre ikke forstår.

Eller vi tager kampen op... du kan altid skrive pb.

Hilsen en der ikke tror på kærlige kys hjælper her. Men som selv er kommet på en normal bmi, ved at få sandheden.

-jeg gider simpelthen ikke være på baby.dk mere hvor 80pct tror man hjælper folk ved at skrive "søde" og "kys kys". Det er simpelthen under min forstand at man virkelig ikke kan hjælpe folk på andre måder.

Jeg er ude. Hyg Jer

Har lige læst tråden igennem og syntes ENDNU engang at folk læser det de vil læse . Og tolker en masse derfra. Som efterhånden er mere reglen end undtagelsen herinde.

jeg læser på ingen måde tråden som et ynke indlæg. Men nærmer et øv indlæg. At ts havde brug for luft fordi hun havde fået en " lussing " i hovedet. Og en ubehagelig overraskelse. En hun var forberedt på men ikke at det var SÅ meget .

syntes det er super ærgerlig folk prøver at læse en masse som ikke står i trådene eller tolker noget som ikke står der. 

Anmeld

27. august 2013

Flødebollen

Flodkilling skriver:

Nej men vi er alle forskellige.... og hvis jeg træder en over tæerne og personem siger : "det der gjorde ondt" og ikke "du er da bare et ondt og dårligt menneske". Så bliver jeg da også ked af at havde såret en anden.
Jeg er altså ikke typen der har brug for at gøre folk kede af det for at få det bedre. Men nej jeg er typen der har oplevet "lidt for meget" og derfor ser verden mindre "lyserød og fluffy".

Mit problem i sidste ende er ikke ts tråd. Men generelt at man ikke kan få lov at skrive på en anden måde end "ja selvfølgelig kys kys søde". Uden man bliver gjort til et dårligt menneske.

Og nu ved jeg at jeg ikke er alene om den mening herinde. Så jeg gør opmærksom på -ligeså meget overfor de sårbare, at fordi man ikke er enig, betyder det ikke at man ikke har forståelse eller empati.

Så kunne man med fordel vise empati i stedet for at skrive det i en anden tråd efter den første er blevet lukket... Bare en tanke...

Og empati behøver ikke udtrykkes med kys kys

Anmeld

27. august 2013

grinny

esioul skriver:

Tænker også lidt at hvis man hver gang siger til sig selv "andre har det værre", så giver man da ikke sig selv lov til at sørge og erkende de problemer man selv har.

Det kan da godt være at man har et problem der fylder enormt, mens naboen har det meget værre.

Det er nemlig rigtigt, men tror det er fordi ordet egocentreret er blevet en meget negativt ladet ord, og noget man helst ikke vil have folk tror eller kalder en.

Jeg er ikke bange for at sige at jeg er meget egocentreret, jeg tænker på andre mennesker og hjælper andre mennesker, men mine egne følelser og mine egne problemer bliver ikke bare lagt i baggrunden fordi jeg hele tiden skal tænke på min syge nabo  

Anmeld

27. august 2013

gonefishing

esioul skriver:

Nu bliver jeg forhåbentlig slettet men jeg har oplevet fra 15årig ting som får avisforsiderne til at ligne en udflugt.

Og hvis jeg ikke sagde til migselv "tag dig sammen" så ville jeg sidde på den lukkede resten af mit liv. Istedet for at havde uddannet mig i psykologi og arbejdet frivilligt i organisationer som hjælper andre

Anmeld

27. august 2013

gonefishing

Kathepige skriver:

Så kunne man med fordel vise empati i stedet for at skrive det i en anden tråd efter den første er blevet lukket... Bare en tanke...

Og empati behøver ikke udtrykkes med kys kys

Det prøvede jeg også men så var den lukket kys smukke

Anmeld

27. august 2013

VIPpigen

grinny skriver:

Så kunne det godt være at våbnet blev rettet mod dig selv hvis du siger det til dem 

Sørens..... Ja, lige nu har jeg ikke selvmordstanker, men skal da overveje muligheden når øhhhhh........... Ej, den dropper vi vidst bare

Anmeld

27. august 2013

asff

Flodkilling skriver:

Jeg har selv været igennem rigtig meget: og for mig er verden dælme ikke lyserød! Men jeg er ikke blevet hård i munden af den grund - vi har alle forskellige grænser, men synes generelt at du virker hård. Og det er jeg ikke ene om. Jeg kan da sagtens sætte mig ind i hvad du siger, og er tildels enig - men du rammer mennesker hårdt. Hvis du vil PRØVE at tænke over det, er der sgu ingen grund til at skrive søde. 

Men jeg lader den ligge her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.