nu gider jeg sgu ikke denne "stue" mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

esioul

Flodkilling skriver:

Rigtigt og nogen mener det da også grimt...
Men så er der også masser af dem som faktisk mener det pænt.

Og lige i det indlæg så bruger jeg netop migselv som ekstempel og hvis der er en jeg skriver grimt om, er det netop migselv -alligevel bliver det til at man er et ondt ondt menneske... altså... så tænker jeg bare at baby.dk KUN er for "ekstreme røvkyssere"

spørger lige igen . .

Er det ikke øjenåbner nok at få af vide man skal tabe dig 20kg, for at komme i behandling? elller?????

Behøver man begynde at belære en sårbar person, der udemærket godt ved det er vejen frem for at få opfyldt sin drøm?

Intet ondt ment, er blot nysgerrig omkring dit synspunkt med rygklapperi.

Jeg personligt vil ikke belære en i forvejen sårbar person, jeg er sikker på den melding fra fertilitetslægen er øjenåbner nok.

Så måske er jeg en af de søøøøøøøøøde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

Flødebollen

Flodkilling skriver:

Rigtigt og nogen mener det da også grimt...
Men så er der også masser af dem som faktisk mener det pænt.

Og lige i det indlæg så bruger jeg netop migselv som ekstempel og hvis der er en jeg skriver grimt om, er det netop migselv -alligevel bliver det til at man er et ondt ondt menneske... altså... så tænker jeg bare at baby.dk KUN er for "ekstreme røvkyssere"

Jeg er ikke enig i, at baby.dk kun er for ekstreme røvkyssere... Selvom det kunne være et fedt slogan at have stående på et banner i stedet for irriterende reklamer - sidespring.

Jeg mener derimod at baby.dk er for alle, der har brug for råd, vejledning, klap på skulderen, en trøst, et kram, et spark i røven.

MEN: Der er måder at skrive det på.

F.eks. i den tråd der, hvor du siger, at ts går i offerrollen osv.

Du har en hård tone, og det var der åbenbart flere der bemærkede.. Men det er jo din "stil", og det har den været fra da du kommenterede dine første indlæg.

Folk bliver hurtig stødt, fordi man i forvejen er ret sårbar, når man sætter sig ned foran computeren for at skrive et indlæg. Jeg ved, at jeg er hvert fald. Så har man ikke brug for svar med en hård, fordømmende eller nedværdigende tone. (det var ikke kun dig, men også andre i den tråd)

Medmindre folk beder om et spark bagi, så behøver man måske ikke gå ud fra, at alle kan klare det.

Så hellere lade være med at kommentere på det, hvis man er i tvivl om, hvorvidt det passer ind i situationen

Anmeld

27. august 2013

Kamulla

nu er det her jo ikke en side der har til opgave at hjælpe alle, være psykologer, læger osv.. vi er kun mennesker... det kan være svært når man sidder på den anden side af skærmen og man ikke kender personen bag indlægget.. man vil da klart svare anderledes til folk man kender privat.. 

at starte sådan et indlæg og mene det er forkert folk ynder omsorg for en der via et indlæg oplyser om personen har det hårdt.. og man kun kan hjælpe ved at være hård og kontant?? men det er ikke vores job at helbrede eller hjælpe på den måde.. jeg tænker når folk laver de indlæg er det fordi de har brug for omsorg af nogle andre end ens familie og venner

Anmeld

27. august 2013

asff

Flodkilling skriver:

Nu skriver jeg jo netop at ts skal tage sig sammen og komme ud af offerrollen -fordi jeg har selv været der og det gør kun en mere trist og at det kommer fra en fedling der selv kender til at være i offerrollen. Men ok. Hvis man kum vil ha negativt ud af det og ikke læser det hele. Så er det for egen regning

Jeg kunne sagtens se din mening i dit indlæg - ja! Meeeeeen, jeg synes sgu det kom ud hårdt - til én i en meget sårbar position. Hvis du havde sagt, ''Jeg har selv været der, jeg ved det er svært - jeg kom ud af offerrollen, det kan du også'' - så var der sikkert ingen, der havde opfattet det negativt.

Anmeld

27. august 2013

gonefishing

esioul skriver:

spørger lige igen . .

Er det ikke øjenåbner nok at få af vide man skal tabe dig 20kg, for at komme i behandling? elller?????

Behøver man begynde at belære en sårbar person, der udemærket godt ved det er vejen frem for at få opfyldt sin drøm?

Intet ondt ment, er blot nysgerrig omkring dit synspunkt med rygklapperi.

Jeg personligt vil ikke belære en i forvejen sårbar person, jeg er sikker på den melding fra fertilitetslægen er øjenåbner nok.

Så måske er jeg en af de søøøøøøøøøde

Mit indtryk var bestemt ikke at det var en øjenåbner. . Men et "verden er uretfærdig". En øjenåbner er mere som "at indse" og acceptere.

Anmeld

27. august 2013

esioul

Flodkilling skriver:

Mit indtryk var bestemt ikke at det var en øjenåbner. . Men et "verden er uretfærdig". En øjenåbner er mere som "at indse" og acceptere.

Sådan læser jeg det slet ikke.

Jeg læser det mere som et slag i ansigtet som TS også beskrev.

Og hun var jo ude at løbe igår - så derfor tolker jeg det som en øjenåbner, ellers sad hun vel hjemme i sofaen og trøstespiste

Men vi er forskellige mennesker, der opfatter forskelligt. Skulle bare lige have det uddybet

Anmeld

27. august 2013

VIPpigen

Jeg har altid lært at man IKKE må sige "tag dig sammen"

Det er et meget negativt ord.......

Anmeld

27. august 2013

Flødebollen

Flodkilling skriver:

Og jeg tror, at TS blev misforstået.......... Så behøver du vist heller ikke flere vink med den vognstang.

En øjenåbner JO!

Accepteret JO!

Det gør stadig ondt JA!

Frustreret JA!

Sårbar JA!

Er verden uretfærdig JA!

Er du selv skyld i det JA!

Hvis du læser indlægget, tråden startede med - skrives der ingen steder at verden er uretfærdig. Der var fuld forståelse for beskeden, men det ændrer jo ikke på, at den føles hård og uoverskuelig. Det er logik, at det er TS' egen skyld, at situationen er som den er. Men TS skrev tråden, fordi TS havde brug for at komme ud med den frustration det var, at ønskebabyen nu var endnu længere væk - når TS havde været igang med PB i 2 år forinden dette indlæg.

Går ud fra at alle har fattet det nu.

Anmeld

27. august 2013

gonefishing

asff skriver:

Jeg kunne sagtens se din mening i dit indlæg - ja! Meeeeeen, jeg synes sgu det kom ud hårdt - til én i en meget sårbar position. Hvis du havde sagt, ''Jeg har selv været der, jeg ved det er svært - jeg kom ud af offerrollen, det kan du også'' - så var der sikkert ingen, der havde opfattet det negativt.

Det kunne jeg også havde skrevet.. MEN så tænkte jeg på alle de kvinder derude der har prøvet alt for at blive gravide.

Og hvis vi nu skal ud på at vi ikke må støde andre "klasser", så synes jeg da at ts støder de kvinder der kæmper og kæmper for at få børn, gennem mange år. Ved at brokke sig SÅ meget over at man skal tabe sig.
En ting er lidt brok så som :" ihhh ved godt jeg ikke burde tillade mig det. men..."
En anden er at skrive som et forkælet barn der ikke får sin yankee bar... for DEN person har jeg selv været og jeh spotter dem derfor på ingen tid.
Vi har alle fejl og jeg kan sagtens sætte mig i ts sted, og jeg ved hvad der virkede for mig.
Og folk er jo typisk indrettet med at ville hjælpe andre, på måder de selv kender til virker.

Anmeld

27. august 2013

grinny

VIPpigen skriver:

Jeg har altid lært at man IKKE må sige "tag dig sammen"

Det er et meget negativt ord.......

Det "må" man heller ikke. Prøv at sige det højt for dig selv og så kan du høre hvordan tonen automatisk bliver dyb og bestemt - og for det meste vi ordene "for fanden" klinge med i hovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.