Ved ikke om det bare er mig /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Det er der problemet lægger, hans mor har forslået ham det og hans mormor siger bare ja for at hjælpe.

Synes hans mor da ikke, at han bør prioritere hans familie højere og være sammen med børnene og dig.

Det lyder helt forskruet og jeg tror du er nød til at få sat en stopper for det, for hvad bliver ellers det næste ?

Ellers må i jo lave et kompromis. Han kan da ikke bare vedtage at nu er det sådan, det er i jo to om at beslutte.

Da i fandt sammen, fortalte han dig så, at han gerne ville optage denne hobby igen, på et senere tidspunkt ? Eller hvornår er han kommet på den ide`?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Anonym trådstarter

Havre74 skriver:

Synes hans mor da ikke, at han bør prioritere hans familie højere og være sammen med børnene og dig.

Det lyder helt forskruet og jeg tror du er nød til at få sat en stopper for det, for hvad bliver ellers det næste ?

Ellers må i jo lave et kompromis. Han kan da ikke bare vedtage at nu er det sådan, det er i jo to om at beslutte.

Da i fandt sammen, fortalte han dig så, at han gerne ville optage denne hobby igen, på et senere tidspunkt ? Eller hvornår er han kommet på den ide`?

Ved ikke hvad de har talt om. Men han sagde han havde snakket med hende om det og at det var det de var kommet frem til.
Han har sagt at han måske gerne ville på et senere tidspunkt. Hvilket også er fint nok. Han kan rigtig godt lide det og er virkelig god til det. 25.000 er kun 1 gang så har han ligesom alle tingene også koster det kun ca 500 om måneden og lidt ekstra engang imellem til dele.
Men jeg regnede ikke med han ville starte på så dårligt et tidspunkt og kun tænke på sig selv.

Anmeld

23. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Ved ikke hvad de har talt om. Men han sagde han havde snakket med hende om det og at det var det de var kommet frem til.
Han har sagt at han måske gerne ville på et senere tidspunkt. Hvilket også er fint nok. Han kan rigtig godt lide det og er virkelig god til det. 25.000 er kun 1 gang så har han ligesom alle tingene også koster det kun ca 500 om måneden og lidt ekstra engang imellem til dele.
Men jeg regnede ikke med han ville starte på så dårligt et tidspunkt og kun tænke på sig selv.

Jamen det er jo ikke hans mor han skal blive enig med. Det er da dig.

Hvad hvis du siger til ham, at han skal vente til børnene er blevet lidt ældre`?

Og har du sagt til ham, at hvis du havde vist det, så var det ikke sikkert, at du ville have haft barn nr 2 ?

I må da have haft en snak omkring det ?

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Havre74 skriver:

Jamen det er jo ikke hans mor han skal blive enig med. Det er da dig.

Hvad hvis du siger til ham, at han skal vente til børnene er blevet lidt ældre`?

Og har du sagt til ham, at hvis du havde vist det, så var det ikke sikkert, at du ville have haft barn nr 2 ?

I må da have haft en snak omkring det ?

Ja vi snakkede om det, og der kunne han godt se det var smart at vente fordi vi ikke har penge til det nu og indtil den lille blev lidt større. Så snakkede han om at han måske bare kunne låne noget engang imellem og tage ud så ville det koste 120 om måneden og 250 eller sådan noget pr weekend. Det ville jo være okay. Men så fik han snakket med sin mor og er kommet på denne fantastiske ide synes han. Og han har allerede skrevet rundt til forskellige der kan sponsorere ham og er ved at lave aftaler der.

Anmeld

23. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Er det bare mig eller er det mega egoistisk?
Mig og min kæreste har en søn på lidt over et halvt år og er gravid igen. Lige nu er jeg på dagpenge og han på elevløn, jeg får alm løn igen når jeg starter arbejde i nov. Han er udlært og har job til feb. Men så går der jo kun et par måneder før jeg kommer på dag penge igen. Og vil sige vi lever meget stramt! Min kæreste vil nu låne 25.000kr til hans hobby som han vil starte op igen og skal bruge 1 hverdag på og hver 2. Weekend. (Kan låne af familie)
Sagen er bare den at vi låner en bil som snart ikke kører mere, der er plads til os men når den lille kommer kan vi ikke have barnevogn eller noget med overhoved, vi har en lille seng og dobbeltdyne som vi vil ha skiftet fordi vi hver nat sover af helveds til. Og jeg vil da gerne kunne spare op til ferie og sådan også. Han siger det er hans lån, jeg har bare altid tjent mest og brugt pengene på os begge, han vil så bruge sine ekstra penge på at betale tilbage, så det kommer jo til at gå ud over os.
Og min plan var da heller ikke at jeg skulle sidde alene hver 2. Weekend og 1 hverdag alene med en nyfødt og en på 1,5 år.
Hvad synes i?

Man låner sgu da ikke 25000 til en hobby!!!
Lån af penge skal kun være yderst vigtigt. Ellers må man sparer op.
Synes din kæreste lyder dybt uansvarlig på det plan du skriver.

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Man låner sgu da ikke 25000 til en hobby!!!
Lån af penge skal kun være yderst vigtigt. Ellers må man sparer op.
Synes din kæreste lyder dybt uansvarlig på det plan du skriver.

Ja det synes jeg bestemt også han er. Vi ved jo ikke præcis hvordan vores økonomi er om 1,5 år hvor han vil begynde at betale tilbage. Han synes bare det er smart, for så kan han komme igang nu. Og om han låner 25000 nu, eller sparer dem op synes han er det samme han skal jo bruge dem uanset hvad, hvis han låner kan han bare komme igang med det samme.

Anmeld

23. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Synes ikke der er noget galt i at han vil bruge tid på sin hobby også. Hans liv går jo ikke i stå fordi han er blevet far. Dit liv er vel heller ikke gået i stå.
Mht. til lån var den ikke gået her. Det må han spare op til. han må hver måned ligge et beløb til side, som ikke ødelægger jeres budget.
Hvis han alligevel låner, synes jeg han i det mindste skal lave aftalen således at han afdrager med lidt mindre(går ud fra det er rentefrit siden det er familie), sådan så I kan have lidt overskud i jeres økonomi.

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Synes ikke der er noget galt i at han vil bruge tid på sin hobby også. Hans liv går jo ikke i stå fordi han er blevet far. Dit liv er vel heller ikke gået i stå.
Mht. til lån var den ikke gået her. Det må han spare op til. han må hver måned ligge et beløb til side, som ikke ødelægger jeres budget.
Hvis han alligevel låner, synes jeg han i det mindste skal lave aftalen således at han afdrager med lidt mindre(går ud fra det er rentefrit siden det er familie), sådan så I kan have lidt overskud i jeres økonomi.

Han vil først betale af om 1,5 år, men der ved vi slet ikke hvordan vores økonomi ser ud.
Gad du at være alene med 2 små børn hver 2. Weekend og 1 hverdag hver uge? Hele dagen? Han vil jo også gerne kunne løbe og træne fitness. Og hvad med mig, må jeg få et liv og tid til mig og mine ting også?

Anmeld

23. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Han vil først betale af om 1,5 år, men der ved vi slet ikke hvordan vores økonomi ser ud.
Gad du at være alene med 2 små børn hver 2. Weekend og 1 hverdag hver uge? Hele dagen? Han vil jo også gerne kunne løbe og træne fitness. Og hvad med mig, må jeg få et liv og tid til mig og mine ting også?

Det handler om at tale sammen, planlægge og få arrangeret en hverdag der fungere for hele familien.
Vil du nægte ham hans hobby? Det ville da også være en dårlig løsning for jeres fremtidige familieliv. For det vil jo være noget han vil savne og have lyst til.
Jamen har han frataget dig dine hobbyer ved at han godt vil dyrke sine?

Anmeld

23. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Ja vi snakkede om det, og der kunne han godt se det var smart at vente fordi vi ikke har penge til det nu og indtil den lille blev lidt større. Så snakkede han om at han måske bare kunne låne noget engang imellem og tage ud så ville det koste 120 om måneden og 250 eller sådan noget pr weekend. Det ville jo være okay. Men så fik han snakket med sin mor og er kommet på denne fantastiske ide synes han. Og han har allerede skrevet rundt til forskellige der kan sponsorere ham og er ved at lave aftaler der.

Jeg ville ikke finde mig i det, det går over min grænse. Hvis ikke begges mening tæller og man kan finde et kompromis, så er der ingen grund til at bo sammen.

Som jeg hører dig sige, vil du jo ikke nægte ham hans hobby. Han kan derimod ikke udskyde sit eget behov, selvom han skal være far (igen). Derudover vil han låne penge til det, det er uansvarligt. Som jeg forstår dig mangler i også en anden bil, ny seng m.v.

Hvad vil du gøre ved det ? Vil du acceptere det ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.