Ved ikke om det bare er mig /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.402 visninger
55 svar
24 synes godt om
23. august 2013

Anonym trådstarter

Er det bare mig eller er det mega egoistisk?
Mig og min kæreste har en søn på lidt over et halvt år og er gravid igen. Lige nu er jeg på dagpenge og han på elevløn, jeg får alm løn igen når jeg starter arbejde i nov. Han er udlært og har job til feb. Men så går der jo kun et par måneder før jeg kommer på dag penge igen. Og vil sige vi lever meget stramt! Min kæreste vil nu låne 25.000kr til hans hobby som han vil starte op igen og skal bruge 1 hverdag på og hver 2. Weekend. (Kan låne af familie)
Sagen er bare den at vi låner en bil som snart ikke kører mere, der er plads til os men når den lille kommer kan vi ikke have barnevogn eller noget med overhoved, vi har en lille seng og dobbeltdyne som vi vil ha skiftet fordi vi hver nat sover af helveds til. Og jeg vil da gerne kunne spare op til ferie og sådan også. Han siger det er hans lån, jeg har bare altid tjent mest og brugt pengene på os begge, han vil så bruge sine ekstra penge på at betale tilbage, så det kommer jo til at gå ud over os.
Og min plan var da heller ikke at jeg skulle sidde alene hver 2. Weekend og 1 hverdag alene med en nyfødt og en på 1,5 år.
Hvad synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

C-Dog

Tja mor her havde sagt nej og det var enden på den idé. Vi låner ikke penge til gak og løjer, og en hobby er gak og løjer i mine øjne.

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Sådan har jeg det også /: men der er intet at gøre overhoved. Han gør det og det er ham der låner pengene siger han :s

Anmeld

23. august 2013

Vilgerneværegravid

Var også blevet ked af den prioritering. Jeg forstår dig godt. Hobbyen må da komme i anden række. Det skal da først og fremmest fungere derhjemme. 

Anmeld

23. august 2013

Carina:-)

Her i huset kører vi efter at man låner kun penge til nødvendigheder så som bil og hus-

Alt andet sparer man op til-

Så her var det ikke kommet på tale.

Desuden synes jeg det er din kæreste der er egoistisk at ville skride hver 2 weekend og lad dig sidde med så 2 små børn-

Ville han synes det var ok ,hvis det var dig der skred? 

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Vilgerneværegravid skriver:

Var også blevet ked af den prioritering. Jeg forstår dig godt. Hobbyen må da komme i anden række. Det skal da først og fremmest fungere derhjemme. 

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre /: han er fast besluttet at det er sådan det bliver og har allerede sat det hele igang. Synes bare 25.000 er vildt mange penge som vi som familie måske godt kunne ha brugt på noget andet /:

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Her i huset kører vi efter at man låner kun penge til nødvendigheder så som bil og hus-

Alt andet sparer man op til-

Så her var det ikke kommet på tale.

Desuden synes jeg det er din kæreste der er egoistisk at ville skride hver 2 weekend og lad dig sidde med så 2 små børn-

Ville han synes det var ok ,hvis det var dig der skred? 

Jeg ved heller ikke hvad jeg skal gøre /: an er fast besluttet på at det er sådan det bliver.

Anmeld

23. august 2013

Frk.S

Mht. at han er væk i forbindelse med sin hobby, så er jeg af den holdning, at det da er vigtigt at holde fast i sine interesser, så det ser jeg ikke umiddelbart noget problem i (omend jeg synes måske det lige skal på standby når baby er helt nyfødt, indtil i har "fundet jer til rette"). Både min mand og jeg har fritidsinteresser - og med lidt planlægning kan vi sagtens få det til at gå op.

Men mht. at låne så mange penge til en hobby så står jeg af. Nu har vi så også fælles økonomi, så det var bare ikke gået at sige "det gør jeg bare" Vi er dog heldigvis rygende enige om at man ikke låner penge til forbrug. 

Min mand har også en ret dyr hobby, og hos os fungerer følgende glimrende: Vi får begge "lommepenge" hver måned. Altså vi har hver en opsparing hvor der går et fast beløb ind hver måned. Desuden kan vi sætte penge ind der, hvis vi fx får nogle penge i gave. Så kan man spare op, og købe lige præcis det man gerne vil uden at den anden skal med på råd. Min mand køber ting til sin hobby - jeg køber mest tøj (dog er det ikke sådan at vi ikke kan købe noget fra vores fælles, men sådan en større ting til os selv, tager vi derfra). Måske det var en mulighed?

Anmeld

23. august 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Hold kæft hvor jeg syntes det er pisse egoistisk det er bare ikke okay det kan da ikke passe at det så kun er dig der skal forsørge familien ud over han kan da ikke bare sige at det er hans penge kun slet ikke når det går ud over alle så må han da bruge noget på jeres børn i stedet og det havde da været okay med en enkelt hverdag om ugen men sku da ikke hver anden weekend ud over det gør man bare ikke når man har børn og så kan han da ikke bare forvente du skal side alene hver anden weekend med 2små børn hvad tænker han på! Og 25000 er sku mange penge for ingen ting

Anmeld

23. august 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre /: han er fast besluttet at det er sådan det bliver og har allerede sat det hele igang. Synes bare 25.000 er vildt mange penge som vi som familie måske godt kunne ha brugt på noget andet /:

Det her lyder måske hårdt,men siger du aldrig fra?

Altså det jeg mener er at min kæreste ville aldrig vove at opføre sig sådan.

Og jeg ville self. heller ikke den anden vej.

Vi VED bare at det ville ende katastrofalt hvis vi opførte os som kandiater  til lukusfælden-Og samtidig opførte os som før vi fik børn og kunne gøre hvad vi ville.

Her går det ud over jeres økonomi,dit og børnenes liv bliver jo også ændret i kraft af at du skal finde energi til at klare 2 børn.

Og da den lille automatisk vil tage sin del,vil det jo gå ud over den "store" og ja du vil da gå ned med flaget ...

Jeg synes han er et røvhul!

Sig fra kvinde,-og er han urørlig ja så må du sku give ham noget af hans egen medicin så  han kan stå der med skrigende børn indtil han fatter at I er 2 om at skabe familie .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.