Ved ikke om det bare er mig /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Mht. at han er væk i forbindelse med sin hobby, så er jeg af den holdning, at det da er vigtigt at holde fast i sine interesser, så det ser jeg ikke umiddelbart noget problem i (omend jeg synes måske det lige skal på standby når baby er helt nyfødt, indtil i har "fundet jer til rette"). Både min mand og jeg har fritidsinteresser - og med lidt planlægning kan vi sagtens få det til at gå op.

Men mht. at låne så mange penge til en hobby så står jeg af. Nu har vi så også fælles økonomi, så det var bare ikke gået at sige "det gør jeg bare" Vi er dog heldigvis rygende enige om at man ikke låner penge til forbrug. 

Min mand har også en ret dyr hobby, og hos os fungerer følgende glimrende: Vi får begge "lommepenge" hver måned. Altså vi har hver en opsparing hvor der går et fast beløb ind hver måned. Desuden kan vi sætte penge ind der, hvis vi fx får nogle penge i gave. Så kan man spare op, og købe lige præcis det man gerne vil uden at den anden skal med på råd. Min mand køber ting til sin hobby - jeg køber mest tøj (dog er det ikke sådan at vi ikke kan købe noget fra vores fælles, men sådan en større ting til os selv, tager vi derfra). Måske det var en mulighed?

Ved ikke om det er muligt at holde pause da han skal lave sponsor aftale. Synes det med lommepengene er en god ide, men når vi først begynder at få okay med penge er der gået 1,5 år. Og det har han ikke tænkt sig at vente.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

LilleSmølf

Damn, et egoistisk menneske! Ja altså, HAM, ikke dig.

I sidder stramt i det i forvejen, har en del vigtigere ting penge kunne gå til, og venter barn.

Han må lige gro et par og lære at prioritere. Hint - hans familie skal på 1. pladsen.

Herhjemme havde det slet ikke været til diskussion, medmindre han gerne ville sørge for sin egen økonomi - permanent.

Fortæl ham at han lige skal tage sig sammen og sætte sig selv til side - som man nu gør når man vælger at blive forældre. Selvfølgeligt skal vi også kunne være til og havde det sjovt, men der findes også hobbier der ikke kræver 25.000 kr lån. Mange endda.

Held og lykke med babyen

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det her lyder måske hårdt,men siger du aldrig fra?

Altså det jeg mener er at min kæreste ville aldrig vove at opføre sig sådan.

Og jeg ville self. heller ikke den anden vej.

Vi VED bare at det ville ende katastrofalt hvis vi opførte os som kandiater  til lukusfælden-Og samtidig opførte os som før vi fik børn og kunne gøre hvad vi ville.

Her går det ud over jeres økonomi,dit og børnenes liv bliver jo også ændret i kraft af at du skal finde energi til at klare 2 børn.

Og da den lille automatisk vil tage sin del,vil det jo gå ud over den "store" og ja du vil da gå ned med flaget ...

Jeg synes han er et røvhul!

Sig fra kvinde,-og er han urørlig ja så må du sku give ham noget af hans egen medicin så  han kan stå der med skrigende børn indtil han fatter at I er 2 om at skabe familie .

Jo, men han kan overhoved ikke se der er noget galt i det. Om han bruger pengene nu og låner eller om han venter. Ligemeget hvad skal han jo bruge pengene. :s
Tror slet ikke han forstår det /:

Anmeld

23. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Er det bare mig eller er det mega egoistisk?
Mig og min kæreste har en søn på lidt over et halvt år og er gravid igen. Lige nu er jeg på dagpenge og han på elevløn, jeg får alm løn igen når jeg starter arbejde i nov. Han er udlært og har job til feb. Men så går der jo kun et par måneder før jeg kommer på dag penge igen. Og vil sige vi lever meget stramt! Min kæreste vil nu låne 25.000kr til hans hobby som han vil starte op igen og skal bruge 1 hverdag på og hver 2. Weekend. (Kan låne af familie)
Sagen er bare den at vi låner en bil som snart ikke kører mere, der er plads til os men når den lille kommer kan vi ikke have barnevogn eller noget med overhoved, vi har en lille seng og dobbeltdyne som vi vil ha skiftet fordi vi hver nat sover af helveds til. Og jeg vil da gerne kunne spare op til ferie og sådan også. Han siger det er hans lån, jeg har bare altid tjent mest og brugt pengene på os begge, han vil så bruge sine ekstra penge på at betale tilbage, så det kommer jo til at gå ud over os.
Og min plan var da heller ikke at jeg skulle sidde alene hver 2. Weekend og 1 hverdag alene med en nyfødt og en på 1,5 år.
Hvad synes i?

Er det første gang han prioriterer på den måde ?

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Havre74 skriver:

Er det første gang han prioriterer på den måde ?

Ja heldigvis

Anmeld

23. august 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Sådan har jeg det også /: men der er intet at gøre overhoved. Han gør det og det er ham der låner pengene siger han :s

Hvad med dem han låner pengene af, er de til at snakke med eller vil de bare være på hans side?

Anmeld

23. august 2013

Nadja+Baby+2012

Anonym skriver:

Er det bare mig eller er det mega egoistisk?
Mig og min kæreste har en søn på lidt over et halvt år og er gravid igen. Lige nu er jeg på dagpenge og han på elevløn, jeg får alm løn igen når jeg starter arbejde i nov. Han er udlært og har job til feb. Men så går der jo kun et par måneder før jeg kommer på dag penge igen. Og vil sige vi lever meget stramt! Min kæreste vil nu låne 25.000kr til hans hobby som han vil starte op igen og skal bruge 1 hverdag på og hver 2. Weekend. (Kan låne af familie)
Sagen er bare den at vi låner en bil som snart ikke kører mere, der er plads til os men når den lille kommer kan vi ikke have barnevogn eller noget med overhoved, vi har en lille seng og dobbeltdyne som vi vil ha skiftet fordi vi hver nat sover af helveds til. Og jeg vil da gerne kunne spare op til ferie og sådan også. Han siger det er hans lån, jeg har bare altid tjent mest og brugt pengene på os begge, han vil så bruge sine ekstra penge på at betale tilbage, så det kommer jo til at gå ud over os.
Og min plan var da heller ikke at jeg skulle sidde alene hver 2. Weekend og 1 hverdag alene med en nyfødt og en på 1,5 år.
Hvad synes i?

Jeg havde sagr at hvis han vælger at gøre det, så er det farvel til fælles økonomi for altid..  du skriver at du tjener mest når du ikke er på dagpenge, så den vil jo gå ud over ham i sidste ende. Ja, også ville jeg os sige at du så skulle ha "fri" hver anden weeken - det ville måske få ham på andre tanker. 

Hvis det går dig meget på, så ville jeg fortælle hvor træls jeg sys det var, og at i skal finde en løsning, for det der kan du ikke acceptere. Der må en et kompromis som du kan leve med og som han kan leve med. 

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Mht. at han er væk i forbindelse med sin hobby, så er jeg af den holdning, at det da er vigtigt at holde fast i sine interesser, så det ser jeg ikke umiddelbart noget problem i (omend jeg synes måske det lige skal på standby når baby er helt nyfødt, indtil i har "fundet jer til rette"). Både min mand og jeg har fritidsinteresser - og med lidt planlægning kan vi sagtens få det til at gå op.

Men mht. at låne så mange penge til en hobby så står jeg af. Nu har vi så også fælles økonomi, så det var bare ikke gået at sige "det gør jeg bare" Vi er dog heldigvis rygende enige om at man ikke låner penge til forbrug. 

Min mand har også en ret dyr hobby, og hos os fungerer følgende glimrende: Vi får begge "lommepenge" hver måned. Altså vi har hver en opsparing hvor der går et fast beløb ind hver måned. Desuden kan vi sætte penge ind der, hvis vi fx får nogle penge i gave. Så kan man spare op, og købe lige præcis det man gerne vil uden at den anden skal med på råd. Min mand køber ting til sin hobby - jeg køber mest tøj (dog er det ikke sådan at vi ikke kan købe noget fra vores fælles, men sådan en større ting til os selv, tager vi derfra). Måske det var en mulighed?

Også var jeg nok heller ikke begyndt på pb2 hvis jeg vidste jeg skulle være så meget alene med begge. Er enig i man skal holde ved sin hobby. Men det skulle han måske ha tænkt mere over for 12 uger siden. Synes ikke det er fair at jeg skal være så meget alene med 2 så små børn.

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Hvad med dem han låner pengene af, er de til at snakke med eller vil de bare være på hans side?

Det er der problemet lægger, hans mor har forslået ham det og hans mormor siger bare ja for at hjælpe.

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Nadja+Baby+2012 skriver:

Jeg havde sagr at hvis han vælger at gøre det, så er det farvel til fælles økonomi for altid..  du skriver at du tjener mest når du ikke er på dagpenge, så den vil jo gå ud over ham i sidste ende. Ja, også ville jeg os sige at du så skulle ha "fri" hver anden weeken - det ville måske få ham på andre tanker. 

Hvis det går dig meget på, så ville jeg fortælle hvor træls jeg sys det var, og at i skal finde en løsning, for det der kan du ikke acceptere. Der må en et kompromis som du kan leve med og som han kan leve med. 

Jeg har altid tjent mest og brugt mine 90.000 til udbetalingen på en lejlighed. Han er udlært her til februar, så der kommer han til at få mere. /:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.