Hvornår omklædning alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

Faith

EnGodMor skriver:

Ja okay, sådan helt korrekt mente jeg at   de fleste fra børnehaven af, ved jo godt en dreng har noget andet end pigerne. Men ja, der er måske nogle stykker som ikke helt ved det.

Det er jo ikke kun det med om børn ved at drenge og piger/mænd og kvinder har noget forskelligt mellem benene, og at piger/kvinder har bryster.

Men voksne kroppe kan virke skræmmende. Store bryster, tykke maver, kønsdele, hår osv... Jeg er voksen og jeg tænker sku sommetider WOW!!!!! når jeg er i et offentligt omklædningsrum. Hvad må (nogle) børn så ikke tænke?

Nå det var et sidespring. Undskyld TS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frederikke80 skriver:

Hvornår synes I børn kan klæde om til svømmehal alene? Eller hvornår kunne jeres?

Har lige været på ferie her i DK hvor der var et vandland, og der blev jeg meget upopulær fordi min søn på 6 år klædte om inde hos damerne. Jeg havde snakket med ham om at han egentlig var gammel nok til at gå ind til herrerne, men han ville gerne med mig, og ville helt ærligt heller ikke være 100% sikker på han blev vasket ordentligt hvis han skulle klare det alene.

Er det kun mig der ikke kan se det store problem i at en forholdsvis lille dreng på 6 år klæder om inde hos damerne, eller er det mig der brude presse min dreng lidt mere?

Jeg kan gå helt i spåner over den nøgenhedsforskrækkelse, der hersker i tiden. En 6-årig kan sagtens være alt for lille at sende ind i et ukendt rum fyldt med fremmede - selv skulle regne rutinerne ud, måske blive usikker - og skulle han glide, falde og slå sig, uden at mor eller far er der, kan det blive en alt andet end god oplevelse. 

Jeg forstår ikke, at man kan blive pikeret over, at en lille dreng studerer, hvordan damer ser ud uden tøj på. Jeg forstår heller ikke, at man ikke kan fortælle sin halvstore datter, at den lille dreng altså bare kigger, og at det sker der ikke noget ved. Han er jo bare nysgerrig. 

Derimod tror jeg, at det er sundt og afdramatiserende for børn at se, hvordan folk af det modsatte køn ser ud nøgne - i alle varianter og ikke kun i de udgaver, som de nogle år senere kan finde på internettet eller se på forsiden af diverse blade. 

Anmeld

3. august 2013

serinasmor

Frederikke80 skriver:

Hvornår synes I børn kan klæde om til svømmehal alene? Eller hvornår kunne jeres?

Har lige været på ferie her i DK hvor der var et vandland, og der blev jeg meget upopulær fordi min søn på 6 år klædte om inde hos damerne. Jeg havde snakket med ham om at han egentlig var gammel nok til at gå ind til herrerne, men han ville gerne med mig, og ville helt ærligt heller ikke være 100% sikker på han blev vasket ordentligt hvis han skulle klare det alene.

Er det kun mig der ikke kan se det store problem i at en forholdsvis lille dreng på 6 år klæder om inde hos damerne, eller er det mig der brude presse min dreng lidt mere?

hmmm ... Det kommer vel an på reglerne for stedet ..

Men jeg vil sige at hvis han er gammel nok til at gå i bad efter gymnastik i skolen - så er han gammel nok til at gå i bad selv inden vandland!

Den lokale svømmehal siger 6 år så SKAL de følge kønnet på døren

Anmeld

3. august 2013

Slowli

LinLin skriver:

Jeg synes det er vildt at du som voksen føler dig overbegloet (= tolker jeg: pinligt berørt) af en 4-årig!

Tja og jeg synes at det er vildt at folk ikke kan respektere andres grænser. Jeg hader at blive overbegloet ligemeget hvem det er. Men er det voksne så er jeg rap nok i replikken til at give dem igen. Men man kan godt opdrage sine børn til ikke at overbeglo andre.

Anmeld

3. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Faith skriver:

Ej det er altså ikke alle børn der ved hvordan en mand og en kvinde ser ud uden tøj på. Jo måske har de læst "Totte og Lotte i bad", men derfra og så til at se rigtige mennesker uden tøj med alt hvad det indebærer, der er altså langt.

Er det så ikke netop en god ide, at de finder ud af det i helt udramatiske og naturlige omgivelser, hvor det har et praktisk formål, at folk er nøgne? Skal man først se en voksen mand eller kvinde nøgen, når dagsordenen er seksuel på den ene eller anden måde? 

Da jeg ikke havde en far at se nøgen som barn, er jeg virkelig glad for barndommens strandture med frimodige voksne, der badede nøgne - så fik jeg på en udramatisk og naturlig måde fundet ud af, hvordan mænd så ud uden tøj på. 

Anmeld

3. august 2013

LLN

isabellasmor skriver:

så længe man som forælder ikke mener barnet kan selv, synes jeg heller ikke barnet skal selv... som en anden skriver omkring de 10-11 år.. og ja de glor! men det gør jeg sq da også  det kan man da ikke undgå, og desuden så må man fandme da som voksen, vide at en knægt på 6 glor af nysgerrighed ikke af sexlyst, som jeg synes nogle skriver mellem linjerne......og det har jeg personligt intet imod.....

Vil du også synes der er ok når din datter bliver 6, 7, 8 , 9 ,10 år. tror du så hun vil synes det er fedt at løbe ind i drenge klassekamerater eller ældre i omklædningsrummet i svømmehallen.

Anmeld

3. august 2013

Ciss

Det er vanskeligt dette, for som 12-årig ville jeg ikke have kunnet lide, at en 5-6-årig dreng stod og gloede på mig f eks.

Men nu har jeg selv en lille pige og en lille dreng. Pigen vil jeg jo kunne tage med mig og hjælpe - hun er 5 år nu - men om bare et par år vil jeg ikke kunne det med drengen, og hvis han ligner sin søster, så vil han absolut ikke være klar til at klare sig selv i et fremmed omklædningsrum ved 5-6 års alder.

Det havde været rigtig fint med en form for "følgetjeneste", man kunne booke sig ind på f eks, når man som forælder til et barn af modsat køn gerne vil benytte sig af svømmehallen eller lignende, så der var en ansat med børnene, som kunne gelejde dem igennem systemet og passe på, at ingen syg voksen benytter lejligheden til at udnytte en lille, forsvarsløs nøgen person.

Anmeld

3. august 2013

Tvillingemor80

Jeg vil sige når de når skole alderen - 7år ca. Tror også det er reglen i vores svømmehal. . Men det genere ikke mig personligt. . Tænker mere det også er af hensyn til børene som for en blufærdighed i den alder som man skal respekter. . Personligt skal der meget mere end en dreng i omklædningen til at hidse mig op

Anmeld

3. august 2013

Faith

Mor og meget mere skriver:

Er det så ikke netop en god ide, at de finder ud af det i helt udramatiske og naturlige omgivelser, hvor det har et praktisk formål, at folk er nøgne? Skal man først se en voksen mand eller kvinde nøgen, når dagsordenen er seksuel på den ene eller anden måde? 

Da jeg ikke havde en far at se nøgen som barn, er jeg virkelig glad for barndommens strandture med frimodige voksne, der badede nøgne - så fik jeg på en udramatisk og naturlig måde fundet ud af, hvordan mænd så ud uden tøj på. 

Joh måske

Jeg tager nok mest udgangspunkt i mig selv. Jeg har altid syntes det var voldsomt at se voksne mennesker nøgne i omklædningsrummet. Jeg har virkelig aldrig brudt mig om det.

Men du har ret... der er intet galt med nøgenhed, så længe det foregår i naturlige omgivelser uden seksuelle undertoner.

Anmeld

3. august 2013

isabellasmor

LLN skriver:

Vil du også synes der er ok når din datter bliver 6, 7, 8 , 9 ,10 år. tror du så hun vil synes det er fedt at løbe ind i drenge klassekamerater eller ældre i omklædningsrummet i svømmehallen.

ja... i den alder gør de da det samme i skolerne? de er ikke (forhåbentlig) seksuelt aktive endnu i den alder, og er de det, så er de vel også modne nok til at kunne klare tingene selv tænker jeg ? det er jo forældrene der afgøre og kender deres barn bedst, tror da ikke man tager et modent barn som sagtens kan alene, med ind i modsatte køns omklædning, trods dét?

det håber jeg da i hvert fald ikke, for dét ville jeg ikke synes om...

og nu skriver jeg seksuelt aktive, men mener selvfølgelig i det hele taget DÈR, hvor, at et kig på damernes bryster indebærer rejsning og seksuelle tanker.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.