Frederikke80 skriver:
Hvornår synes I børn kan klæde om til svømmehal alene? Eller hvornår kunne jeres?
Har lige været på ferie her i DK hvor der var et vandland, og der blev jeg meget upopulær fordi min søn på 6 år klædte om inde hos damerne. Jeg havde snakket med ham om at han egentlig var gammel nok til at gå ind til herrerne, men han ville gerne med mig, og ville helt ærligt heller ikke være 100% sikker på han blev vasket ordentligt hvis han skulle klare det alene.
Er det kun mig der ikke kan se det store problem i at en forholdsvis lille dreng på 6 år klæder om inde hos damerne, eller er det mig der brude presse min dreng lidt mere?
Jeg kan gå helt i spåner over den nøgenhedsforskrækkelse, der hersker i tiden. En 6-årig kan sagtens være alt for lille at sende ind i et ukendt rum fyldt med fremmede - selv skulle regne rutinerne ud, måske blive usikker - og skulle han glide, falde og slå sig, uden at mor eller far er der, kan det blive en alt andet end god oplevelse.
Jeg forstår ikke, at man kan blive pikeret over, at en lille dreng studerer, hvordan damer ser ud uden tøj på. Jeg forstår heller ikke, at man ikke kan fortælle sin halvstore datter, at den lille dreng altså bare kigger, og at det sker der ikke noget ved. Han er jo bare nysgerrig.
Derimod tror jeg, at det er sundt og afdramatiserende for børn at se, hvordan folk af det modsatte køn ser ud nøgne - i alle varianter og ikke kun i de udgaver, som de nogle år senere kan finde på internettet eller se på forsiden af diverse blade.
Anmeld