Hvornår omklædning alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.187 visninger
70 svar
142 synes godt om
3. august 2013

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Hvornår synes I børn kan klæde om til svømmehal alene? Eller hvornår kunne jeres?

Har lige været på ferie her i DK hvor der var et vandland, og der blev jeg meget upopulær fordi min søn på 6 år klædte om inde hos damerne. Jeg havde snakket med ham om at han egentlig var gammel nok til at gå ind til herrerne, men han ville gerne med mig, og ville helt ærligt heller ikke være 100% sikker på han blev vasket ordentligt hvis han skulle klare det alene.

Er det kun mig der ikke kan se det store problem i at en forholdsvis lille dreng på 6 år klæder om inde hos damerne, eller er det mig der brude presse min dreng lidt mere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

LinLin

Jeg har tidligere oprettet denne tråd

https://www.baby.dk/debat/183451pi1/ordet-er-frit/h vor-laenge-maa-drenge-komme-med-i-kvindeomklaednin gsrummet.aspx

Jeg ville heller ikke have sendt min søn på 6 ind i et fremmed omklædningsrum

Anmeld

3. august 2013

Frederikke80

LinLin skriver:

Jeg har tidligere oprettet denne tråd

https://www.baby.dk/debat/183451pi1/ordet-er-frit/h vor-laenge-maa-drenge-komme-med-i-kvindeomklaednin gsrummet.aspx

Jeg ville heller ikke have sendt min søn på 6 ind i et fremmed omklædningsrum

Mange tak, den vil jeg da lige læse igennem 

Anmeld

3. august 2013

Patriark

Frederikke80 skriver:

Hvornår synes I børn kan klæde om til svømmehal alene? Eller hvornår kunne jeres?

Har lige været på ferie her i DK hvor der var et vandland, og der blev jeg meget upopulær fordi min søn på 6 år klædte om inde hos damerne. Jeg havde snakket med ham om at han egentlig var gammel nok til at gå ind til herrerne, men han ville gerne med mig, og ville helt ærligt heller ikke være 100% sikker på han blev vasket ordentligt hvis han skulle klare det alene.

Er det kun mig der ikke kan se det store problem i at en forholdsvis lille dreng på 6 år klæder om inde hos damerne, eller er det mig der brude presse min dreng lidt mere?

Ville du lade din 6-årige pige klæde om i mændenes omklædning?

Uden at kunne sætte alder på, hvornår man er for gammel, mener jeg trods alt, at 6 år er for gammelt.

Jeg kan umiddelbart ikke argumentere for det, men det virker bare for gammelt.

Anmeld

3. august 2013

Frederikke80

Patriark skriver:

Ville du lade din 6-årige pige klæde om i mændenes omklædning?

Uden at kunne sætte alder på, hvornår man er for gammel, mener jeg trods alt, at 6 år er for gammelt.

Jeg kan umiddelbart ikke argumentere for det, men det virker bare for gammelt.

Hvis hun var i svømmehal med sin far og jeg ikke var med, så ja, det ville jeg ikke have nogen betænkeligheder ved. Men det kan da godt være det bare er mig... 

Anmeld

3. august 2013

baby012

Jeg synes ikke det er ok .. 

Piger bliver meget pinlig berørt over at der er drenge.. Min niece ville ikke i bad eller have tøjet af.. Det synes jeg ikke er ok, kvinderog især små piger skal der rages hensyn til , det er trods alt "deres" omklædningsrum.. 

Grænsen er  5 år i vires svømmehal.,

Anmeld

3. august 2013

optimistmor

med mine øjne set er det det samme at sige de kan tage afsted alene, men nogle svømmehaller har aldersgrænser på deres rutsjebaner men en yngre alder til omklædningen. og iflg. vejledning af børn, er et barn ikke i stand til ting såsom at vaske sig ordentligt og børste tænder uden en voksens hjælp før barnet er omkring 12år gammelt. (set på nettet)

Anmeld

3. august 2013

Tulipan

Frederikke80 skriver:

Hvis hun var i svømmehal med sin far og jeg ikke var med, så ja, det ville jeg ikke have nogen betænkeligheder ved. Men det kan da godt være det bare er mig... 

Jeg er helt enig med dig, men jeg tror det er et meget omdiskuteret emne, hvorfor der nu er kommet regler.
Jeg forstår ikke hvordan det kan være et problem at have sit barn med før barnet selv siger fra eller begynder at stirre.
Tror det er et emne der deler vandene, så det er måske godt der er kommet regler så man undgår at folk føler sig krænkede

Anmeld

3. august 2013

Lullaby

Yazmin på 5 kan selv klæde sig om og gøre klar til svømning og omvendt.

Anmeld

3. august 2013

modesty

Jeg vil sige deromkring, eller lige inden, man begynder at komme i puberteten og få kønsdrift. Så vel omkring en 10 år. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.