er jeg tarvelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

sus82

Hvad med at efterlyse en kørelejlighed på facebook? Det er der mange af mine venner der gør, vi bor et stykke ude på landet hvor der ikke altid er god offentlig transport, men der er næsten altid nogen der skal samme vej, eller et stykke af vejen. 

Har også tit facebook venner der efterlyser en bil de kan låne, så det er måske også en mulighed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

ved der kun er den mulighed han lader bilen være herhjemme som han ikke vil. så det vist ikke mig der har nej-hatten på har undersøgt alt prøvet og snakke med ham det. men han vil bare ikke. og nej vil ikke bestemme over ham.. men nu var der bare sagt ja til den fødselsdag først. og det over en uge siden vi sagde ja og idag kan jeg så skrive at vi ikke kommer alligevel. fordi min kære kæreste ikke vil lade sin bil være så jeg kan tage den

Nej, det er jo ikke det du bør sige til din familie.

Jeg ville sige "min kæreste kommer desværre ikke alligevel. Han skal til noget bilhalløj sammen med hans familie og venner - det er en tradition de har, og de kom ikke afsted sidste år, så jeg synes det er godt de kan i år. Ved i hvem af gæsterne, jeg evt. kan køre med, eller kan jeg sove hos jer, indtil jeg får en køreaftale hjem igen".

Så enkelt er det, hvis man vælger det skal være enkelt.

Anmeld

1. august 2013

Mutti2B

Anonym skriver:

Ja har været der engang og kan ikke huske hvad byen hedder

Plejer man ikke at skulle taste bynavn ind i rejseplanen

Anmeld

1. august 2013

tinasmor

Uden og kender dig og dit forhold, så bed jeg mærke i, at du i et af dine tidlige svar skrev: Så kommer jeg igen til at sidde og glo som i hverdagen. For mig lyder det mere som om du ikke vil have ham til at tage afsted fordi du hellere vil have, at han skal holde dig med selskab.

Jeg vil sige at I et forhold er det super vigtigt, at man stadigvæk får lov til at være sig selv. At begge kan gøre ting uafhængigt af hinanden. Hvis du holder ham fra at gøre de ting han elsker, vil han med tiden blive træt af forholdet (og visa-versa.) Man skal have lov til at gøre de ting man holder af.

Selvfølgelig skal han afsted. Hvis du ikke kan komme til fødselsdagens selv, så må du have en dag hjemme og invitere nogle af de egne venner.

Anmeld

1. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Ja har været der engang og kan ikke huske hvad byen hedder

Kan du ikke huske det`? eller vil du ikke fortælle det`? for det er da i orden hvis du vil holde det hemmeligt. Hvordan vil du også komme til et sted du ikke ved hvad hedder`? Come on....

Anmeld

1. august 2013

Menne

Lad dog manden.. Du vil sikkert også blive ked af det, hvis han forbød dig at tage på venindetur..?! Du må kende en, der kan køre dig.. I mine ører lyder det som et meget lille problem... Håber du finder en løsning 

Anmeld

1. august 2013

C-Dog

Et forhold er fuld af kommunikation og kompromier. Og det handler ikke om at vinde, men om at være et godt team. Hvis I ikke er det, burde i måske droppe forholdet istedet for at slås om hvad I skal den weekend. eg har haft en mand der bare altid skulle ha sin vilje, efter et par år var jeg så bitter at jeg hadet både ham og mig selv. For hvis jeg havde sagt stop- havde han ikke trådt på mig gang på gang. Hvis du bliver nedprioriteret konstant så sæt en stopper for det nu. For din skyld og for dit barns.

Anmeld

1. august 2013

Celine89

Anonym skriver:

ja har prøvet rejseplan og har endda ringet til dem der holde fødselsdagen om hvordan man kom derud med offentlig og der sagde de at det kunne man altså ikke for der var langt til en station og bus. og nej det var arbejde sidste år. hvis du så gerne vil vide det.

Er der så ikke nogen der kan hente dig ved stationen/busstoppestedet? Jeg har et familiemedlem, der bor langt ude på landet, og hun arrangerer altid at man kan blive hentet ved stationen, når hun holder familiearrangementer. Det synes i øvrigt kun er rimeligt, for man kan ikke forvente at alle har mulighed for at køre selv.

Hvad ville du have gjort, hvis ikke du havde haft en kæreste? Takket nej til fødselsdagen på forhånd, fordi du ikke har bil?

Anmeld

1. august 2013

VIPpigen

Nu har jeg læst alle sider (minus de 10 indlæg der er kommet siden jeg startede med at skrive)

Og helt ærligt, jeg syntes din kæreste er et fjols.

jeg forstår godt han gerne vil til Sverige, og syntes også han skal afsted. Han skal dog til at bruge knoppen lidt, ellers løber i ind i mange problemer når i får barn. Herhjemme har manden heller ikke styr på datoer og aftaler altid. Så jeg nævner evt aftaler for ham, og han tjekker sin "flyverplan" så han ved at der ikke er noget flyve-klim-bim han pludselig skal.

Jeg syntes endnu mere han er en røv, for helt ærligt, så kunne han godt lade dig beholde bilen. Ligemeget hvem der EJER den. 

Her betaler manden også for bilen, men jeg har bestemt også noget at skulle have sagt, vi ejer hus sammen, og har et barn. Ergo vil jeg ikke sidde og kukkelure hver gang han skal noget flyve-klim-bim. Enten kører han med andre, eller jeg kører ham.

Jeg syntes virkelig godt din kæreste kunne være large når nu han skipper fødselsdagen, øv jeg var blevet skuffet over ham.

og til mange andre herinde, så er der MANGE steder efterhånden der ikke kommer busser ud til længere. Kender flere steder hvor at du skal gå mindst 5 km fra busstoppestedet til "mål" og kan da lige forestille mig TS med bækkenløsning..... Ej ej.....

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

til alle som synes jeg er unfair. Så havde vi snakkede om det med fødselsdagen og var enige i at vi skulle med. og det en uge siden vi sagde ja til det. også idag fordi hans far ringer og siger det med sverige vil han heller det, men synes på ingen måder det fair overfor min familie at vi har sagt ja til den fødselsdag for så at skulle sige nej. men at jeg så giver mig og siger så lad mig få bilen så kan du kører med din far og han heller ikke vil gå med til det og siger nej. og han skal have bilen med, så han ved jeg er fanget herhjemme da han ved jeg har bækkenløsning og der ikke kører noget offentlige derude. da det er ude på landet i sommerhus område. og dem som har bil ikke har plads i deres biler da de er optaget og det tager omkring en time så ingen ville kører to gange som er forståeligt.
Har prøvet og forslå alt til min kæreste men han er åbenbart ligeglad med jeg ikke kan komme afsted bare han kan komme afsted er han glad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.